سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : 32474
در حوزه پژوهش‌های کاربردی مهدویت

کتاب غرب و مهدویت منتشر شد

قم نيوز : قم نگار: کتاب غرب و مهدویت(روایت تیپ‌شناسی و تحلیل تکنیک‌سازی غرب علیه آموزه مهدویت و موعودگرایی اسلامی) به همت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) منتشر شد.
کتاب غرب و مهدویت منتشر شد
به گزارش قم نگار، کتاب غرب و مهدویت (روایت تیپ‌شناسی و تحلیل تکنیک‌سازی غرب علیه آموزه مهدویت و موعودگرایی اسلامی) شامل مقدمه، فصول سه گانه و نتیجه‌گیری است. بررسی مبانی فکری و فرهنگی تمدن غرب و اسلام عنوان فصل نخست این کتاب است.

تحلیل استراتژی غرب مسیحی صهیونیستی در مواجهه با آموزه مهدویت، عنوان فصل دوم است که شامل گفتارهای غرب صهیونیستی و آرماگدونیسم و تحلیل استراتژی‌های غرب در مقابله با آموزه‌های مهدویت است.

فصل سوم کتاب نیز به امپراتوری هالیوود و رویکرد رسانه‌ای غرب نسبت به مقوله آخرالزمان و منجی‌گرایی می‌پردازد.

جهان غرب در واکنش به منجی‌گرایی اسلامی و تبعات سیاسی و فرهنگی آموزه مهدویت و انتظار، استراتژی‌ها و راهبردهایی را برای تخریب و تنزل جایگاه این آموزه به کار گرفته است.

در پاسخ به پرسش اصلی پژوهش که بر راهبردها و شیوه‌های تقابل تمدن غرب علیه آموزه مهدویت مبتنی است، این فرضیه اصلی مطرح می‌شود که آموزه مهدویت به لحاظ ماهیت تهاجمی و چالش برانگیز برای ایدئولوژی مخالف و به عنوان چشم‌انداز آرمانی برای اسلام، همواره مورد توجه اندیشمندان و سیاست‌مداران غربی بوده است.

این آموزه با مخاطره انداختن نگاه موعودگرایی غربی صهیونیستی، هدف آماج تخریب‌ها و ترفندهای همه جانبه از سوی غرب قرار گرفته است.

این پژوهش از نظر هدف در حوزه پژوهش‌های کاربردی قرار می‌گیرد و از جنبه گردآوری داده‌ها از نوع توصیفی و تحلیلی است. برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط به پیشینه تحقیق و ادبیات موضوع، از کتاب‌ها، مقالات تخصصی، پایان‌نامه‌ها، فصل‌نامه‌ها، جست‌وجو در پایگاه‌های اینترنتی و در کل روش کتابخانه‌ای استفاده شده است.

آموزه مهدویت و فرهنگ انتظار، از مهم‌ترین راهبردهای فعال‌سازی اسلام سیاسی بوده و هست، این آموزه یکی از سیاسی‌ترین گزاره‌های اعتقادی اسلام است، در شکل‌دهی به هیجانات و التهابات اجتماعی در مفصل‌بندی‌های سیاسی جوامع اسلامی نقش‌آفرین بوده است.

سردمداران و سیاست‌مداران غربی به این باور رسیده‌اند که پدیده مهدی‌گرایی و آرزومندی پرچم‌داری تهی‌دستان جهان به دست منجی موعود را نباید پدیده‌ای سطحی در نظر گرفت.

کتاب غرب و مهدویت(روایت تیپ‌شناسی و تحلیل تکنیک‌سازی غرب علیه آموزه مهدویت و موعودگرایی اسلامی) توسط رضا شجاعی‌مهر تالیف شده و به همت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۰ هزار تومان منتشر شد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjxxet.uqe8azsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما