شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : 19424

نهمین ایستگاه جشنواره فیلم فجر قم

قم نيوز : قم نیوز: در این روز فیلم های تراژدی و فصل فراموشی فریبا در سینما وتوس قم اکران شدند.
نهمین ایستگاه جشنواره فیلم فجر قم
به گزارش قم نیوز، در نهمین روز اکران فیلم ها، سینما وتوس شاهد استقبال های مختلف از اکران های این روز بود.

در اولین سانس این روز، فیلم تراژدی، پروژه سینمایی مشترک رضا کریمی و آزیتا موگویی، با محوریت زندگی خانوادگی و اجتماعی مهدی هاشمی در نقش قاسم، به روی پرده رفت.

این فیلم که پیش از این با نام «تراژدی قاسم سبزی کاری» معرفی شده بود، داستان زندگی مردی را بیان می کرد که برای رفع معضلات مالی خانواده اش دست به تصمیم عجیبی می زند؛ مبنی بر اینکه خود را قربانی تصادف با یک ماشین مدل بالا بکند. اما این نقشه به وقوع نمی پیوندد و او در آخر از بیماری تومور می میرد.

تراژدی با بازیگران بزرگ هم دلچسب نبود

این مرد همچنین در زندگی خانوادگی اش، مانع عشق همسر خود و همسایه شان شده بوده ولی در لحظه مرگش، خانواده خود را به او می سپرد.

این فیلم که مانند نامش، تراژدی غم انگیز یک مرحله کوتاه در ظاهر ولی بلند در واقع، به اندازه چند سال زندگی یک مرد بود، به دلیل حضور بازیگران نام آشنای سینمای ایران مانند مهدی هاشمی و بهرام رادان و همچنین تجربه های قبلی سازندگانش، موفق به راهیابی به بخش مسابقه سی و دومین جشنواره فجر شده بود.

با وجود اینکه در سانس اولیه اکران این فیلم جمعیت بسیار کمی برای تماشا آمده بودند اما در سانس های بعدی استقبال مردم از این فیلم مردمی که با هدف آموزش بردباری و البته وفاداری به نمایش درآمده بود، بیشتر شد.

یکی از مخاطبین جوان این فیلم که در رشته فیلمنامه نگاری تحصیل می کند، می گوید: «وقتی بازیگرانی چون مهدی هاشمی، اینچنین ملموس، زنده و زیبا بازی می کنند، در بالا رفتن سطح فیلم اثرات زیادی دارد. به نظر من این فیلم، فیلمی ساده و در عین حال، کامل و مخاطب پسند بود».

در دومین اکران این روز، فیلم فصل فراموشی فریبا، ساخته عباس رافعی و با هنرمندی ساره بیات به روی پرده رفت و توانست رضایت اکثریت مخاطبین را جذب کند.

ساره بیات در فیلم فصل فراموشی فریبا هم درخشید

این فیلم جامعه شناسانه که به تعبیری یک فیلم زنانه به حساب آورده می شود، داستان زندگی زنی به نام فریبا را نشان می دهد که سایه سیاه زندگی گذشته اش بر زندگی عاشقانه ی زمان حالش و همچنین بدبینی و در ادامه، تصادف شوهرش، شرایط بسیار سختی را چه از دید روحی و چه از دید اجتماعی برای او رقم زده؛ تا جایی که مجبور می شود برای امرار معاش با وانت مسافرکشی کرده یا بار جابجا کند.

از جمله نکات مثبت فیلم، غیر از بازی خوب و بی نقص ساره بیات که نمونه کامل یک زن فعال را نشان می داد، تقابل فرهنگ امروزی و غیرت دیروزی در چند سکانس، انتخاب خوب و پرداختن به نقش های بازیگران برای پختگی فیلم، نمایش شهر تهران و کار و تلاش مردمش به طور ملموس برای مخاطب و همچنین برخی فساد های اخلاقی درونی جامعه بود که همگی سبب ارتباط نزدیک و طبیعی فیلم و فیلمنامه با مخاطب می شد.

به طور کلی با اکران فیلم های تراژدی و فصل فراموشی فریبا، مخاطبین سینما وتوس قم، روزی با فیلم های خوب و پر از نکات مثبت برای زندگی اجتماعی شان را تجربه کردند.

در حالی نهمین روز جشنواره به کار خود پایان می دهد که تنها دو اکران از فیلم های معراجی ها و فرشته ها باهم می آیند باقی مانده است و با این حساب پرونده جشنواره فیلم فجر قم نیز در حال بسته شدن است.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcjxxev.uqeh8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما