يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : 28064

با شعار «ایست آب نیست»

مسابقه پرسش مهر در مدارس قم برگزار می‌شود
قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از برگزاری مسابقه پرسش مهر در سطح مدارس استان قم با شعار «ایست، آب نیست» خبر داد.
با شعار «ایست آب نیست»
به گزارش قم نیوز، حمیدرضا دژاکام پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با بیان اینکه آموزش و پرورش زبان گویای عملکرد فرهنگی است اظهار کرد: شاخص‌های توسعه در اکثر کشورهای توسعه‌یافته شامل آموزش و پرورش، امید به زندگی و درآمد سرانه است.
 
وی خاطرنشان کرد: زمانی که به شاخص امید به زندگی و درآمد سرانه توجه می‌شود، نقش آموزش و پرورش در مسائل وجود دارد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه آموزش و پرورش باید با برنامه حرکت کند، گفت: باید با برنامه و تدبیر لازم در زمینه برخی از مسائل و مشکلات که در آموزش و پرورش وجود دارد، عمل شده و از تعجیل و خودرایی نیز جلوگیری شود.
 
وی با اشاره به آمار و اطلاعات آموزشی آموزش و پرورش گفت: 21 هزار نفر فرهنگی در استان وجود دارد که از این تعداد 14هزار و 800 نفر شاغل و 6 هزار نفر بازنشسته هستند و تعداد دانش‌آموزان قم بیش از 220 هزار نفر است.
 
دژاکام خاطرنشان کرد: بیش از هزار و 100 نفر معلم در بخش ابتدایی کمبود داریم و البته هیچ مدرسه‌‌ای وجود نداشته که بدون معلم مانده باشد.
 
وی با اشاره به حضور خیرین در امر مدرسه‌سازی گفت: 33 درصد مدارس توسط خیرین احداث شده است و از جمله استان‌هایی هستیم که در این زمینه با قدرت ورود پیدا کردیم و احداث یک سوم مدارس استان را خیرین بر عهده داشتند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: با توجه به اهتمام و پیگیری‌های صورت گرفته در همه مدارس نماز جماعت اقامه می‌شود و بیش از 80 درصد مدارس دارای امام جماعت هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: مدارس استان با توجه به فرارسیدن فصل سرما از نظر وسایل گرمازا مورد بررسی قرار گرفته‌اند تا مشکلات آنها برطرف شود.
 
وی با اشاره به موفقیت‌های اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: استان قم رتبه پنجم را در کنکور سراسری کسب کرده و این مسئله نشان‌دهنده استعداد دانش‌آموزان قمی است، البته با برنامه‌ریزی می‌توانیم بهتر حرکت کنیم.
 
دژاکام با بیان اینکه نگاه جامع و بلندی باید ویژه اولیای دانش‌آموزان دوره پیش‌دانشگاهی و سال سوم باشد، گفت: بر همین اساس روی شرط معدل سال سوم با برنامه پیش می‌رویم، زیرا بیش از 30 درصد موفقیت دانش‌آموزان در کنکور منوط به معدل کتبی سال سوم است.
 
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش تاثیرگذارترین دستگاه برای تغییر نگاه فرهنگی است گفت: با توجه به اهمیت مسئله مصرف آب، زنگ صرفه‌جویی مصرف آب به صدا درآمد و سئوال ریاست جمهوری مبنی بر اینکه ایران با مشکل کمبود آب رو به رو است هر کدام ما چگونه از آب‌های ایران می‌توانیم بهتر نگاهداری و استفاده کنیم نیز مطرح شد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم به همین منظور شعار ایست آب نیست را برای پرسش مهر امسال تعیین کرده است.
 
وی با اشاره به ضوابط و شرایط طرح پرسش مهر گفت: دانش‌آموزان دختر و پسر تمام مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم و معلمان نیز می‌توانند در این طرح شرکت کنند.
 
دژاکام یادآور شد: عناوین رشته‌های مسابقه شامل طراحی پوستر، نقاشی، کاریکاتور، عکس، مقاله پژوهشی، شعر داستان کوتاه، ‌فیلم کوتاه،‌ مستند، وبلاگ، ‌سرود همگانی و نمایشنامه‌نویسی است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcjxye8.uqeomzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما