يکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 39044
منبع : پایگاه خبری پلیس

لزوم رعايت نکات امنيتي در شبکه هاي اجتماعي

قم نيوز : قم نیوز: رعايت نکات امنيتي در شبکه هاي اجتماعي مي‌تواند به کاهش تهديدات منجر شود. شبکه هاي اجتماعي داراي پيچيدگي هايي هستند که غفلت کاربران مي تواند نتايج جبران ناپذيري داشته باشد.
لزوم رعايت نکات امنيتي در شبکه هاي اجتماعي
به گزارش قم نیوز

محدود کردن اطلاعاتي که پست مي کنيد


اطلاعاتي که ممکن است برايتان دردسر ساز شود مانند آدرس يا برنامه روتين روزانه خود اگر دوستان و اطرافيانتان اطلاعاتي از شما پست کردند مطمئن شويد در حدي باشد که آگاهي غريبه ها از آن مشکل ساز نشود، همچنين اطلاعاتي که خود از اطرافيانتان پست مي کنيد را هم مورد توجه قرار دهيد.

به ياد داشته باشيد که اينترنت يک مکان عمومي است

تنها اطلاعاتي را پست کنيد که با ديده يا خوانده شدن آن مشکلي نداشته باشيد هر آن چه پست کنيد به مجرد اين که به فضاي آنلاين رفت ديگر قابل برگرداندن نيست حتي اگر حذفش کنيد ممکن است ورژن ذخيره شده يا cache آن در سيستم هاي ديگر باقي مانده باشد.

مراقب بيگانه ها باشيد

اينترنت تغيير هويت را براي افراد ساده ساخته است تعداد افرادي که مي توانند با شما ارتباط داشته باشند را در شبکه هاي اجتماعي محدود کنيد اگر با کسي که نمي شناسيد ارتباط داريد، مراقب ميزان اطلاعاتي که آشکار مي سازيد و قرار هايي که مي گذاريد باشيد.

شکاک باشيد

هر آن چه آنلاين مي خوانيد و مي بينيد را باور نکنيد افراد مي توانند اطلاعات نادرست يا جهت داري را در موضوعات مختلف مانند هويتشان پست کنند؛ هرچند ممکن است عامدانه نبوده و اغراق يا حتي جوک بوده باشد به هر روي مراقب باشيد و به منبع و موثق بودن اطلاعات مطمئن شويد پيش از آن که کاري بکنيد.

تنظيمات خود را بازبيني کنيد

از تنظيمات محرمانگي سايت ها نهايت بهره را ببريد تنظيمات پيش فرض برخي سايت ها را امکان ديده شدن مطالب شما را به ديگران مي دهد، اما شما مي توانيد با تغيير کوچکي آن را محدود به افراد خاصي بکنيد با اين همه، باز هم ممکن است اطلاعات شما ديده شود پس حواستان باشد چه اطلاعاتي را آشکار مي سازيد ممکن است سايت ها به طور منظم آپشن هاي خود را تغيير دهد پس تنظيمات خود را مرتبا بازبيني کنيد تا از درست بودن آن ها اطمينان حاصل کنيد.

مراقب اپليکيشن هاي شخص ثالث باشيد

اين اپليکيشن ها برنامه و سرگرمي فراهم مي کنند اما مراقب باشيد چه نرم افزاري را فعال مي کنيد از برنامه هاي مشکوک بپر هيزيد و تنظيمات خود را براي محدود کردن مقدار اطلاعاتي که برنامه ها به آن دسترسي دارند تغيير دهيد.

پسوورد هاي قوي بر گزينيد

براي اکانت هاي خود پسووردهايي بر گزينيد که نتوان به راحتي آن ها را حدس زد اگر اين طور باشد فرد ديگري مي تواند به اکانتتان دسترسي پيدا کرده و خود را جاي شما جا بزند.

خط مشي محرمانگي سايت ها را چک کنيد

برخي سايت ها اطلاعات و ايميل کاربران را با سايت هاي ديگر به اشتراک مي گذارند که به افزايش اسپم مي انجامد همچنين ارجاعات خود را بازبيني کنيد تا از فرستاده شدن اسپم به دوستان خود جلوگيري کنيد. برخي سايت ها ارسال ايميل به دوستان شما را تا زماني که به آن ها بپيوندند ادامه مي دهند.

مرورگر خود را به روز نگاه داريد

نرم افزار خود را به روز نگاه داريد تا هکرها نتوانند از ضعف هاي امنيتي به شما ضربه بزنند. بسياري از سيستم عامل ها امکان به روز رساني خودکار را دارند؛ بهتر است آن را فعال کنيد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjxyet.uqehxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما