دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 30034
آیت الله حسینی بوشهری در جمع اعضای هیئت خادم الرضا:

وابستگی‌های جناحی باعث از بین رفتن مجموعه‌های مذهبی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بر دوری هیئات و رسانه‌ها از مشتری محوری و همچنین عدم وابستگی‌های جناحی مجموعه‌های مذهبی تاکید کرد.
وابستگی‌های جناحی باعث از بین رفتن مجموعه‌های مذهبی می‌شود
به گزارش قم نیوز، آیت الله حسینی بوشهری در جمع اعضای هیئت و کانون خادم الرضا (ع) با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز وفات حضرت زینب (س) اظهار داشت: بحمدالله مسوولین این هیئت در متن کار هستند و هم به نیاز‌ها و هم نحوه برنامه ریزی برای امور آگاهی دارند.

وی با اشاره به سابقه ۲۲ ساله هیئت و کانون خادم الرضا (ع) وفعالیت‌های ارزشمند آن افزود: محصول هیئتی با این سابقه باید محصولی چشم پر کن باشد والبته باید اولویت‌های خود برای آینده را مشخص سازد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: یک هیئت باید پس از برهه زمانی ۵ یا ۱۰ ساله، در فعالیت‌هایش بازنگری داشته و ضمن مراجعه به کارکرد‌ها، فعالیت‌های گذشته را ارزیابی کند و با این ارزیابی نگاهی به آینده داشته باشد.

وی بیان داشت: هر زمان اقتضای خود را دارد و براساس احادیث کسی که عالم به زمان باشد، مشکلات او را احاطه نمی‌کنند و می‌تواند مشکلات را به راحتی برطرف سازد و هیئات نیز باید به این مهم دقت داشته باشند.

* اخلاص موجب توفیق بیشتر هیئات است
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به وجود برخی عناصر که هیئات باید به آن توجه داشته باشند گفت: اولین عنصری که هیئتی‌ها باید به آن توجه داشته باشند، داشتن اخلاص در فعالیت هاست و اگر انگیزه افراد سالم باشد، زیرساخت درست بوده و خود به خود توفیق هیئات بیشتر می‌شود.

وی اظهارداشت: باید برروی انگیزه تک تک افراد در هیئات کار شود و نشست‌های خاص آموزشی در این خصوص در نظر گرفته شود.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به عضویت قریب به ۵۰ هزار نفر در هیئت خادم الرضا (ع) تصریح کرد: گاهی یک احساس، انسان را به یک مجموعه جذب می‌کند و گاهی احساس‌ها ناپایدار هستند و ممکن است احساس دیگری فرد را جذب کند اما هیئات باید این احساس مقدس را در نهاد جوانان ماندگار کنند.

*ضرورت پاسخگویی به شبهات دینی در هیئت‌ها
وی با اشاره به ضرورت پاسخگویی به شبهات دینی در هیئت‌ها گفت: گاهی یک شبهه می‌تواند برای جوان معضل شود و او را از فضایی که داریم جدا کند که با برگزاری کلاس ونشست‌های تخصصی در هیئات باید جوانان را به مسیر درست راهنمایی کرد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: هیئات دینی باید برنامه ریزی صحیح و درستی داشته باشند زیرا فعالیتی ماندگار است که با برنامه باشد و ما باید بدانیم که کجا بودیم، کجا هستیم و کجا می‌خواهیم برویم و برنامه ریزی صحیح جز در سایه نظرسنجی امکان پذیر نیست.

وی گفت: برای برنامه ریزی هدفمند باید ۳نوع برنامه کوتاه مدت، میان مدت وبلند مدت تعریف کرد و البته باید در این برنامه ریزی‌ها با سلامت و محتاط عمل کرد و توجه داشت که امکانات از همه جا و همه کس نباید گرفته شود و در انتخاب گوینده و مداح دقت لازم صورت گیرد.

* هیئات و رسانه‌ها شریعت محور باشند، نه مشتری محور
آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه هیئات نباید مشتری محور باشند گفت: متاسفانه در عرصه رسانه برخی رسانه‌ها مشتری محور و نه شریعت محور هستند که باید توجه داشت که همواره باید شریعت محور بوده و در معنویت افراد تاثیر گذاشت.

وی بیان کرد: وابستگی‌های جناحی باعث از بین رفتن مجموعه‌های مذهبی می‌شود و موجب می‌گردد که برچسب‌هایی بلافاصه به هیئت‌ها زده شود که باید هیئت‌ها با درنظر گرفتن این موضوع به عنوان عناصر مستقل و برپایه استقلال و خودباوری حرکت کنند تا ماندگار‌تر و اثرگذار‌تر شوند.

*عشق به اهل بیت (ع) سرمایه اصلی هیئت‌ها است
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه عشق به اهل بیت (ع) را باید سرمایه اصلی هیئت‌ها دانست گفت: هرکسی رابطه‌اش را با این خاندان برقرار کرد، رنگ آن‌ها را می‌گیرد و در زندگی سلمان فارسی می‌بینیم که چون عشق پیامبر (ص) در وجودش جوانه زد، آنچنان رابطه عاشق و معشوق اوج می‌گیرد که پیامبر (ص) می‌فرمایند: «سلمان منا اهل البیت».

وی تصریح کرد: دیگران هم می‌توانند قدم جای سلمان بگذارند و هیئت وکانون خادم الرضا (ع) هم می‌تواند منا اهل البیت (ع) باشد و اگر این باور را هیئت پیدا کرد باید یقین داشت که خدا، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) می‌بینند و کاری که درراستای اهداف الهی باشد نیاز به جایزه و تعریف دیگران ندارد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjxyet.uqeytzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما