سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب : 38270
منبع : پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم:

پیوند تاریخی معماری و اخلاق گرفتار فراز و نشیب شده است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: در تاریخ گذشته معماری و اخلاق دو مقوله در هم تنیده بود که جدایی در بین آنها وجود نداشت هر چند که امروز شاهدیم در این زمینه‌ها افت و خیزی دیده می‌شود.
پیوند تاریخی معماری و اخلاق گرفتار فراز و نشیب شده است
به گزارش قم نیوز، امین مقومی در نشست تخصصی گروه معماری که به مناسبت بزرگداشت شیخ بهایی و روز معمار با حضور مهندسان رشته معماری عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد اظهار کرد: بنا بود تا به مناسبت روز معمار ، برنامه‌ای با دو محور اخلاق مهندسی و معماری اسلامی و با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی در قم برگزار شود که متاسفانه برگزاری  این مراسم مقدور نشد.

وی گفت: در تاریخ گذشته معماری و اخلاق دو مقوله در هم تنیده بود که جدایی در بین آنها وجود نداشت هر چند که امروز شاهدیم در این زمینه‌ها افت و خیزی دیده می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم اضافه کرد: به نظر می‌رسد اگر معمار با نیت خالص و با رعایت اخلاق، کار حرفه‌ای خود را آغاز کند در ادامه مسیر نیز بنای یک ساختمان، کیفیت و نتیجه مطلوب‌تری خواهد داشت.

مصطفی سعادت طلب عضو شورای شهر قم نیز در این جلسه اظهار کرد: معماری هنری فراموش شده است هر چند که برخی از شهرها به معماری توجه دارند و آن را زنده نگه داشتند اما معماری در اکثر شهرهای کشور فراموش شده است.

وی بیان کرد: در گذشته معماری هنر به شمار می‌رفت ولی متاسفانه امروز هنر از معماری خارج شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: در گذشته آنچه در معماری لحاظ می‌شد و مد نظر قرار داشت بر اساس منطق و حکمت بود، اما خلأ این عوامل موجب شده تا امروز شاهد آثار خوبی در شهرها نباشیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjy8et.uqeoazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما