يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : 27740
نماینده مردم قم در مجلس عنوان کرد

بهره‌گیری از آراء اندیشمندان داخلی و خارجی در طراحی موزه انقلاب و دفاع مقدس

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس بر ضرورت بهره‌گیری از توان، ظرفیت و آراء نخبگان و اندیشمندان اسلامی داخل و خارج از کشور در موزه‌آرایی مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس استان قم تاکید کرد.
بهره‌گیری از آراء اندیشمندان داخلی و خارجی در طراحی موزه انقلاب و دفاع مقدس
به گزارش قم نیوز ، احمد امیرآبادی فراهانی در دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با تسلیت سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار کرد: امروز تلاش‌های اداره کل حفظ آثار در راستای حفظ دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس و پیگیری ساخت موزه انقلاب و دفاع مقدس در استان قم تحسین برانگیز است.
 
وی با بیان اینکه حفظ ارزش‌های دفاع مقدس مسئولیتی همگانی است، تاکید کرد: امروز اگر کسانی که خود مستقیما در عرصه کارزار دفاع مقدس حضور داشته‌اند، قدمی برای حفظ و انتقال ارزش‌های آن دوران برندارند، قطعا نخواهند توانست پاسخگوی جوانان امروز و نسل آینده در قبال عدم انتقال تاریخ درخشان و شرح حماسه‌های جاودان آن دوران باشند.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی جوانان جامعه اسلامی را پویا، با نشاط و انقلابی خواند و عنوان کرد: با وجود اینکه در برخی محافل دانشجویی اختلاف سلیقه و دیدگاه نسبت به مسائل جامعه وجود دارد، اما به ارزش‌های انقلاب و ایثار و شهادت برگرفته از حماسه دفاع مقدس، نگاه‌های احترام‌آمیزی دارند و باید از این فرهنگ ارزشمند و ظرفیت بالا در راستای مقابله با تهدیدات دشمنان به خوبی استفاده کنیم.
 
وی همچنین وجود ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس و نقش‌آفرینی ارزشی آنان به ویژه فعالیت‌های سازمان بسیج پیشکسوتان استان را ارزشمند و ظرفیت مغتنمی برای استان خواند و گفت: امروز بسیج برد جهانی دارد و در استان قم، در حوزه دفاع مقدس و ماندگاری آثار آن باید کاری کرد که در شان رزمندگان خط‌شکن لشکر 17 علی ابن ابیطالب(ع) و سایر پیشکسوتان سلحشور نیروهای مسلح باشد.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه به موضوع ساخت مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس استان قم پرداخت و تاکید کرد: این موزه باید یکی از موزه‌های سرآمد در کشور باشد چون علاوه بر موضوع دفاع مقدس، معرّف استانی است که انقلاب از آن شروع شد.
 
امیرآبادی پرداختن به محتویات موزه و موزه‌آرایی را مسئله‌ای بسیار مهم برشمرد و با بیان اینکه مبادا به خاطر محدودیت اعتبار و یا مسائل دیگر، اصل کار را فدا کنیم، گفت: در این راستا ضرورت دارد از تجربه موزه‌های دیگر و همچنین آراء و نظرات فرهیختگان و اندیشمندان اسلامی در داخل و خارج از کشور نیز استفاده کرد تا بتوانیم با توجه به افزایش شاخصه‌های استانی، با یک نگاه جامع، با وسعت نظر و با تامل و دوراندیشی، بهترین موزه را در این استان زائرپذیر ایجاد کرده و در آینده دچار خسران و غبطه نشویم.
 
در این دیدار حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به تشکیل سازمان‌های جدید در بنیاد حفظ آثار در کشور، گزارشی از روند تشکیل جلسات هیئت امناء موزه در استان، روند تخصیص بودجه‌های مربوط به ساخت مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس از سال 92 تا 94، تشکیل کارگروه‌های تخصصی به ویژه کارگروه فنی مهندسی زیرنظر معاونت عمرانی استانداری قم و تعامل با شهرداری قم و دیگر نهادها در بهسازی فضای پیرامونی یادمان شهدای گمنام کوه خضر نبی (ع) ارائه داد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcjyae8.uqeaxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما