چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : 35930
حجت الاسلام ذوالنور:

بدبختی ما این است که دولت جایی که باید در اقتصاد باشد نیست و جایی که نباید باشد هست

قم نيوز : قم نگار: دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی کشور با انتقاد از عدم نظارت مجلس در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به وسیله دولت، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند به مجلس که قوانین متضاد با اقتصاد مقاومتی را باطل کنید و قوانین متناسب را تصویب و اجرا کنید ولی تا کنون هیچ اقدامی انجام نشده است و بد بختی ما این است که دولت آنجایی که در اقتصاد باید باشد نیست و آن جایی که نباید باشد هست.
بدبختی ما این است که دولت جایی که باید در اقتصاد باشد نیست و جایی که نباید باشد هست
به گزارش قم نگار، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی کشور، شب گذشته در نشست بصیرت سیاسی مسجد خاتم الانبیای پردیسان قم، با تسلیت شهادت شیخ نمر باقر النمر اظهار داشت: امروز شیوه اسقاط نظام‌های سیاسی و اعمال حاکمیت با گذشته تفاوت دارد؛ در گذشته اگر کشوری می‌خواست به کشور دیگر حمله کند هیچ راهی بجز حمله فیزیکی وجود نداشت ولی امروز در پروژه جهانی سازی شکستن مرزها و تسخیر کشورها و تغییر نظام‌های سیاسی و استحاله مردم با عرصه فضای مجازی دنبال می‌شود.

وی عملیات روانی را وسیله اقدام برای استحاله فرهنگی دانست و افزود: حیطه عملیات روانی متفاوت از جنگ روانی است زیرا در جنگ روانی فقط یک هدف مطرح بود و آن هم دشمن بود ولی در عملیات روانی سه هدف وجود دارد که عبارتند از دشمن، خودی و جبهه بی طرف و هدف این عملیات است که در سه حوزه فکر و اندیشه، هیجانات و احساسات و رفتار از مخاطب چیزی ببینند که مورد نظر آنها است.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به این که امروز دشمنان از طریق فضای مجازی احساسات و علایق ما را کنترل می‌کنند و بر اساس آن برنامه ریزی می‌کنند، خاطرنشان کرد: شیوه و روش و ابزار نفوذ متناسب با گروه‌های هدف متفاوت است و اجمالاٌ ۵ حوزه را برای نفوذ مطرح کرده‌اند که اولین حوزه آن فکر و اندیشه است که بدترین نوع نفوذ است که استقلال فکری از ما گرفته شود و ما بر اساس ارزش ها و هنجارهای آنها عمل کنیم .

دشمن از طریق نفوذ به دنبال سلب خودباوری از ما است
وی نفوذ جریانی و تشکیلاتی را از مهم ترین حوزه‌های نفوذ دانست و ابراز داشت: دشمنان به دنبال این هستند که خاکریزها را منهدم و اهداف خود را محقق کنند؛ بنابراین در پروژه نفوذ به دنبال این هستند که خودباوری و استقلال را از ما بگیرند و اگر مسؤولان ما بگویند که ما باید همانطور که مدیر ورزشی وارد می‌کنیم باید مدیر اقتصادی هم وارد کنیم و اگر حوزه فکری ما این شد که راه حل مشکلات ما نگاه به بیرون است مشکل ساز خواهد شد.

دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی کشور با بیان این که در برخی مشاغل تحریم نبوده‌ایم ولی در برخی کارها مانند انرژی هسته‌ای و هوا و فضا در تحریم بوده‌ایم، گفت: در هر حوزه‌ای که تحریم بوده‌ایم به این دلیل که فعل خواستن را با توجه به توانایی‌های درونی صرف کرده‌ایم و استقلال در اندیشه داشته‌ایم و پیرو ولایت بوده‌ایم به طور چشمگیری پیشرفت کرده‌ایم و در سطح کشورهای پیشرفته دنیا قرار گرفته‌ایم.

وی با اشاره به این که هرچه ولایت مداری و اعتقاد به معنویت بیشتر بوده رشد بیشتری هم بوده است، افزود: در هر جا وادادگی و بی حالی و نگاه به دست دیگران بوده است تحولی هم نبوده است و سیاست زدگی در آن حوزه ها بیشتر بوده است؛ پس اگر حوزه فکری تحت تأثیر تبلیغات دشمن نباشد جلو خواهیم رفت.

حجت الاسلام ذوالنور درباره حوزه‌های دیگر نفوذ خاطرنشان کرد: نفوذ فرهنگی و نفوذ نظامی از دیگر حوزه‌های نفوذ است که حتی در گذشته اجازه باز و بسته کردن یک قطعه تانک را به ما نمی دادند ولی امروز ما امروز در حوزه موشکی به قدرت بازدارندگی رسیده ایم و این جا جایی اس که اگر ما وابسته باشیم شکست خواهیم خورد و یکی از برنامه های برجام و پسا برجام ایجاد محدودیت در این حوزه است.

وی نفوذ را در حوزه امنیتی و اقتصادی بسیار مهم دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری بعد از برجام بیشتر روی نفوذ اقتصادی تأکید می‌کنند زیرا اقتصاد یک شمشیر دو لبه است و این جور نیست که بگوییم اگر درب‌های دنیا به سوی ما بسته باشد خفه می‌شویم و اگر باز باشد پیشرفت خواهیم کرد بلکه گاهی برعکس است و گاهی برای این که مانع خودکفایی کشوری بشوند درب‌های اقتصادی را به سوی آن کشور باز می‌کنند.

دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی کشور با بیان این که اقتصاد مقاومتی را باید در کشور با جدیت بیشتری دنبال کرد، افزود: اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی متفاوت است و تنها راه نجات اقتصادی کشور اگر حتی همه درهای اقتصادی دنیا به روی ما باز شود توجه به اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: آنچه را که مقام معظم رهبری به عنوان یک سیاست مطرح می‌کنند یک فکر خلق الساعة نیست بلکه هر فکری اولاٌ ارجاع داده می شود به مجمع تشخیص مصلحت نظام و در آنجا جمعی از تمام تفکرها و تخصص های مختلف آن را بررسی می‌کنند و نتیجه به مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود و تبدیل به سیاست می‌شود و ممکن است بنا به شرایط زمانی این سیاست هم در آینده عوض شود اما سیاست‌های ابلاغی رهبری از پختگی بالایی برخوردار است و کاملاٌ در چارچوب مصالح نظام است.

چون نگاه دولت به بیرون است اتفاقی نمی افتد
حجت الاسلام ذوالنور نگاه دولت را به مسائل بیرونی کشور دانست و ابراز داشت: تأکید مقام معظم رهبری بر نگاه به درون است و اگر من دولت تمام امیدم به برجام است و برای کاهش اتکاء دولت به نفت چاره اندیشی نمی کنم طبیعی است که اتفاقی نمی‌افتد زیرا در این حوزه ها اعتقاد و باور لازم است و تا چه اندازه رهبر معظم انقلاب باید بر این موضوع تأکید کنند و در سه لایه این سیاست را برای مسؤولان توضیح و تشریح کرده‌اند.

وی ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به دست معاون اول رییس جمهور را اولین بی اعتنایی به این سیاست‌ها دانست و اظهار داشت: شأن یک چیزی که رهبر معظم انقلاب به صورت شخصی روی آن وقت گذاشته‌اند بیشتر از این است که به امضای معاون اول رییس جمهور ابلاغ شود.

بدبختی ما این است که دولت جایی که باید در اقتصاد باشد نیست و جایی که نباید باشد هست
دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی کشور با انتقاد از عدم نظارت مجلس در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به وسیله دولت، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند به مجلس که قوانین متضاد با اقتصاد مقاومتی را باطل کنید و قوانین متناسب را تصویب و اجرا کنید ولی تا کنون هیچ اقدامی انجام نشده است و بد بختی ما این است که دولت آنجایی که در اقتصاد باید باشد نیست و آن جایی که نباید باشد هست.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب قرار نیست که هر شب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را تبیین کنند، افزود: در یک موضوعی که حلال مشکل مردم است دستگاه‌های ذی ربط باید هرشب شان عملیات باشد برای رفع مشکلات مردم و بعد نظارتی مجلس هم باید ورود پیدا کند؛ برخی قوانین ما رضا خانی است و باید اصلاح شود.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که همیشه عدم موفقیت دولت‌ها در دور دوم بیشتر از دوره اول است، اظهار داشت: اگر پولهای بلوکه شده ایران آزاد شد نباید صرف کارهای روبنایی و شیرین کردن کام مردم بشود و مشکلات زیربنایی فراموش شود ولی متأسفانه دولت‌های ما برای این که در دور دوم هم رأی بیاورند در دور اول به مسائل روبنایی می‌پردازند و در دور دوم که دیگر نیازی به رأی مردم ندارند.

وی با بیان این که در اقتصاد شیر نفت دست خودمان نیست، افزود: دولت باید اتکای خود به نفت را قطع کند و نباید نفت فروخته شود؛ پول حاصله از درآمدهای نفتی نیز نباید صرف هزینه‌های جاری کشور شود زیرا نفت سرمایه است و باید صرف ساخت زیر بناها شود تا ارزش افزوده داشته باشد نه این که هزینه شود.

خاصیت نفوذ پنهانی بودن است
دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی کشور با بیان این که رهبر معظم انقلاب در بحث مجلس خبرگان به مسأله نفوذ اشاره کردند، اظهار داشت: در بحث نفوذ آدمهای خاص را می‌آورند زیرا اگر چهره آشکار باشد که معلوم می‌شود؛ خاصیت نفوذ مخفیانه و با گریم بودن است و اگر عمر سعد را گذاشتند فرمانده سپاه یزید به خاطر همین بود که چهره شناخته شده و قابل اعتماد و حافظ قرآن بود و اگر یک آدم بی ریشه را می‌آوردند نمی توانست کاری کند.

وی با اشاره به این که امروز در عرصه انتخابات ممکن است جمل‌ها درست کنند و پرچمهایی را بالا ببرند که بتوانند حول آن کار کنند، خاطرنشان کرد: این مسائل دقت جدی مردم را می‌طلبد زیرا آدمهایی با شعارهای فریبنده و چهره فریبنده را وارد کار می‌کنند و ما باید ملاک‌های بصیرتی را بشناسیم و نگاه مان به اشخاص نباشد زیرا هر کس در دنیا فریب خورده به خاطر چسبیدن به اشخاص بوده است.

اگر دشمن از کسی تعریف کرد باید به حقانیت او شک کنیم
حجت الاسلام ذوالنور ملاک تشخیص حق را شناخت حقیقت دانست و ابراز داشت: اگر کسی ادعای حق بودن می‌کند باید به اطرافیان و اعمال او نگاه کرد؛ امام خمینی(ره) فرمودند اگر دشمن از شما تعریف کرد به حقانیت خود شک کنید و باید دید که در طول این سالیان رسانه‌های بیگانه از چه کسی تعریف و تمجید و به چه چیزی حمله می‌کنند.

وی با اشاره به سخنی از آقا شیخ جواد تبریزی گفت: ایشان در دولت اصلاحات که خدمت شان رسیدیم فرمودند من از اول انقلاب رادیو های بیگانه را رصد می کنم؛ اگر ایران عملیات مهمی را در جنگ داشت آنها آن خبر را با تأخیر و بسیار بی اهمیت نشان می‌دادند ولی امروز چه شده که از برخی مسؤولان کشور تا این حد تعریف و تمجید می‌کنند؛ سپس فرمود دو صورت بیشتر ندارد، یا آنها اصلاح شده‌اند و به راه راست هدایت شده‌اند که بعید است و یا شخصیت‌های ما تغییر کرده اند که آنها حاضر شده‌اند از آنها تعریف کنند.

دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی کشور خاطر نشان کرد: انتخابات مجلس خبرگان بسیار مهم است و باید تبلیغ کنیم که مردم بیشتر روی آن دقت کنند و حضور حد اکثری مردم در این انتخابات نشان از اهمیت ولایت فقیه در میان مردم دارد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjyhet.uqeitzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما