جمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 45650
منبع : ایسنا
رئیس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم:

آمار طلاق در جامعه نگران‌کننده است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم گفت: آمار طلاق در جامعه نگران‌کننده است و باید دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه در جهت مقابله با این آسیب به میدان بیایند.
آمار طلاق در جامعه نگران‌کننده است
به گزارش قم نیوز،  حجت الاسلام «عباس رفعتی» امروز در همایش هم‌اندیشی استادان سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم و مسئولان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اهمیت حضور حوزیان در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: آمار طلاق در جامعه نگران‌کننده است و باید دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه در جهت مقابله با این آسیب به میدان بیایند.

رئیس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم افزود:حوزه‌های علمیه تأثیر فراوانی در جهت کاهش آمار طلاق دارد و به‌ویژه بانوان طلبه می‌توانند در راستای حل اختلافات خانوادگی نقشی مهم ایفاء کنند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه‌های مختلف به پیشرفت‌های قابل توجهی رسیده است البته کمبودهایی نیز وجود دارد که می‌توان در این نشست به ارزیابی آن پرداخت و این خلاء‌ها را مورد توجه قرار داد.

حجت الاسلام رفعتی خاطرنشان کرد: در اعتلای حوزه علمیه خواهران شخصیت‌هایی همانند آیت الله شرعی سهم بسزایی داشته‌اند و امروز نیز می‌بینیم که حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی نیز تلاش‌های ارزشمندی داشته‌اند.

وی بیان کرد: پیشرفت کیفی و کمی حوزه‌های علمیه مرهون تلاش‌های اساتید حوزه‌های علمیه نیز می‌باشد ضمن این‌که باید اهتمام ویژه‌ای به تلاش‌های حوزیان شود به ویژه ارتقای رشته‌های تخصصی خواهران نیازمند توجهی ویژه است.

رئیس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: خواهران طلبه‌ای که در حوزه‌های علمیه به تحصیل پرداخته‌اند باید این علوم دینی را به جامعه عرضه بدارند که در این باره در جهت ایجاد مراکز تخصصی و آموزش‌های لازم باید اهتمام شود.

 انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjymex.uqeiizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما