قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با اشاره به فروش سلاح به عربستان توسط آمریکایی‌ها گفت: آنها پول می‌گیرند و به جای آن سلاح‌های دست دوم تحویل می‌دهند و از این طریق آنها را وابسته خود می‌کنند، چرا که این سلاح نیاز به مهندس و قطعات دارد.
آیت الله مکارم شیرازی: آمریکا به دنبال وابستگی هرچه بیشتر عربستان است/اهتمام به ترویج قرآن در ماه مبارک رمضان
به گزارش قم نیوز، آیت الله مکارم شیرازی ناصر مکارم شیرازی دوشنبه شب در گردهمایی مفسران قرآن کریم که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: باید همواره در راستای ترویج مسائل قرآنی بکوشید و امیدواریم که طلاب همواره در این زمینه تلاش داشته باشند.

وی تصریح کرد: باید حوزه‌های علمیه در این راستا تلاش کرده و بکوشند تا همواره طلاب در راستای مسائل تبلیغی بکوشند و امیدواریم که هزاران نفر از حوزه‌ها برای تبلیغ دین به نقاط مختلف کشور اعزام شده و نسبت به امر تبلیغ اهتمام داشته باشند.

این مرجع تقلید گفت: پیامبر(ص) در مسیر ترویج مسائل دینی و قرآنی کوشید و در این راستا سختی‌های بسیاری را تحمل کردند اما دست از تبلیغ برنداشته و امروز شاهد فوج فوج گرویدن به اسلام هستیم.

وی گفت: اگر مثل کوه در برابر دشمن ایستادگی کنیم اثر بخش است و ما سراغ جمعیتی می‌رویم که آماده پذیرش و شنیدن هستند و تفاوت میان این جامعه و جامعه‌ای که پیامبر با آن روبه رو بودند، بسیار است و باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: در تفسیرها و تبلیغات خود به نفوذ دشمن توجه داشته باشید و بدانید که این نفوذ گاهی تدریجی است و در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده و بدانیم که باید مراقب باشید از گام‌های شیطان پیروی نکنید.

وی گفت: نفوذ شیطان گام به گام و تدریجی است و باید مراقب بود تا به انحراف کشیده نشویم. باید همه علما، مفسران و خطبا مراقب نفوذ تدریجی شیطان باشند، در زمان رضاخان می‌خواستند اسلام و تشیع را بردارند و در آن زمان نگفتند اسلام و شیعه باطل بلکه اول لباس ملی ما را باطل کردند و لباس فرنگی آورند.

این مرجع تقلید گفت: آنها دنبال تغییر الفبا بودند و می‌خواستند ما را از همه کتاب‌های دینی و علمی جدا کنند، در ترکیه موفق به به این کار شدند اما در ایران اجازه چنین کاری به آنها داده نشد و مردم از ذخائر خود دفاع کردند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به رهنمودهای امام راحل گفت: اگر روشنگری‌ها و قیام ایشان نبود و جلوی این حرکت را نگرفته بودند آن سیاست گام به گام شیطان تاثیر می گذاشت.

وی بیان کرد: بسیاری از کشورهای اسلامی را به این صورت جدا می‌کنند، در مکه و مدینه این مسائل از بین رفته و تمام بازارها، فروشگاه‌ها، اتومبیل‌ها و خانه‌ها غربی بوده و یک نماز دکوری می‌خوانند.

این مرجع تقلید با اشاره به فروش سلاح به عربستان توسط آمریکایی‌ها گفت: آنها پول می‌گیرند و به جای آن سلاح‌های دست دوم تحویل می‌دهند و از این طریق آنها را وابسته خود می‌کنند، چرا که این سلاح نیاز به مهندس و قطعات دارد.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: آنها به دنبال ایجاد وابستگی هستند و ما خودمان موشک می‌سازیم و به هیچ جایی وابستگی نداریم و اگر دنبال آمریکایی‌ها بودیم همانند این کشورها وابسته شده بودیم.

وی تصریح کرد: یادمان هست که هواپیماهای مسافربری که داشتیم قطعات نیاز داشت و به ما نمی‌دادند و نمی‌خواهند که استقلال ما حفظ شود.

آیت الله مکارم شیرازی به برگزاری جلسات در دارالقرآن کریم اشاره کرد و گفت: جلسات بسیار خوبی در این مکان برگزار می‌شود که برکت است و باید قدر این جلسات بدانیم.

وی عنوان کرد: باید در این ماه مبارک هوشیارانه رفتار کرده و همواره در راستای ترویج و نشر مسائل قرآن کریم بکوشیم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjymex.uqeo8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما