سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 21890

حوزه علمیه قم قطب علمی جهان اسلام است

قم نيوز : قم نیوز: تولیت آستان مقدس حضرت رقیه(س) گفت: حوزه علمیه قم با وجود مراجع عظام تقلید و علمای بزرگ، به قطب علمی جهان اسلام و مرکز نشر اسلام حقیقی در دنیا تبدیل شده است.
حوزه علمیه قم قطب علمی جهان اسلام است
به گزارش قم نیوز و به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‎الاسلام والمسلمین نبیل الحلباوی تولیت آستان مقدس حضرت رقیه(س)، در نشست علمی بررسی رابطه دین و انسان و نگاهی به تحولات سوریه، در دانشگاه ادیان و مذاهب قم، اظهار کرد: امروز حوزه علمیه قم با حضور مراجع عظام تقلید و علمای بزرگ و ظرفیت های فراوان علمی، پژوهشی و تبلیغی، به قطب علمی جهان اسلام و مرکز نشر اسلام حقیقی در دنیا تبدیل گردیده است.

وی تصریح کرد:شناخت من از حوزه علمیه قم با شناخت از امام راحل و کتب ایشان آغاز شد و بسیاری از علمای سوریه ایشان و انقلاب اسلامی ایران را دنبال کردند و از این انقلاب نیز بسیار خرسند شدند، چون امید را در دل مسلمانان زنده کرد.

این عالم سوری با ذکر این مطلب که تحول اصلی در رشد تشیع در سوریه، مدیون تلاش‎های عالمانی چون سید محسن امین از علمای بزرگ اسلامی است، عنوان کرد. ایشان توانست مدارس شیعی را در سوریه ایجاد کند و کمک‎های بسیاری برای تثبیت تشیع در سوریه انجام داد و به دلیل قوت علمی بسیار بالا، توانستند در قلوب اکثر مردم و علمای سوریه جا باز کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت رقیه(س) در ادامه خاطرنشان کرد: در سوریه تنوع قومی و مذهبی فراوانی وجود دارد؛ ارمنی، چچنی، دروزی، ارتدوکس، علوی ، تا قبل از تحولات اخیر سوریه هیچ مشکلی در این کشور بین این اقوام نبود و سوریه خود پناهگاه بسیاری از آورگان بود.

وی خاطر نشان کرد: حنفی‎ها اکثریت اهل تسنن سوریه را تشکیل می‎دهند و پس از آنها شافعی ها، مالکی ها، حنبلی ها و صوفیان بیشترین درصد جمعیت را به خود اختصاص می‎دهند؛ پس از حضور و ظهور سلفی‎گری درسوریه اوضاع کاملا دگرگون شد.

این عالم سوری با ابراز خرسندی از پیشرفت های ایران، گفت: قدرت ایران در عرصه های فنی و تکنولوژی و نفوذ سیاسی این کشور، نشان دهنده جایگاه بالای آن است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjyoe8.uqevhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما