يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۵
کد مطلب : 36830
معاون امور عمرانی استانداری قم:

فاضلاب یکی از مشکلات زیرساختی اصلی در پردیسان است

قم نيوز : قم نیوز: معاون امور عمرانی استانداری قم گفت: فاضلاب یکی از مشکلات زیرساختی اصلی در پردیسان است که در شورای برنامه‌ریزی استان جانمایی آن انجام و 35 هکتار از اراضی دولتی به این طرح اختصاص داده شد.
فاضلاب یکی از مشکلات زیرساختی اصلی در پردیسان است
به گزارش قم نیوز، محسن بهشتی با اشاره به نیازهای زیرساختی اظهار کرد: نه تنها پردیسان مشکل زیرساختی دارد، بلکه شهر و استان قم مشکل زیرساختی در بسیاری از بخش‌ها دارد باید دنبال ارتقای کیفیت زندگی شهروندان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نباید دنبال توسعه کمی در قم به عنوان افزایش محدوده شهر باشیم، بلکه باید بیشتر به زیرساخت‌های توسعه شهری و استان برسیم، البته اقدامات خوبی انجام شده است.

معاون امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه در پردیسان در طول سه تا چهار سال گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام شده است گفت: اگر بخواهیم پردیسان را به طور شاخص با بسیاری از مناطق استان که قدمت زیادی دارند، بسنجیم، مشکلات این منطقه نسبت به هسته‌های قدیمی و تاریخی شهر کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: فاضلاب یکی از مشکلات زیرساختی اصلی در پردیسان است که در شورای برنامه‌ریزی استان جانمایی آن انجام و ۳۵ هکتار از اراضی دولتی به این طرح اختصاص داده شد.

بهشتی عنوان کرد: به دلیل اینکه منابع اعتباری از سوی دولت محدود است، مراحل این پروژه طولانی می‌شود و سرمایه‌گذار باید سرمایه‌گذاری کند، البته پسابی که از تصفیه‌خانه فاضلاب ایجاد می‌شود، ارزش اقتصادی بسیار زیادی دارد که توجیه اقتصادی پروژه را تضمین می‌کند.

وی با بیان اینکه پنج شرکت برای این پروژه اعلام آمادگی کردند، گفت: اکنون در حال ارزیابی کیفی، فنی و مالی متقاضیان هستند تا پروژه در اختیار کسی قرار گیرد که توانایی اجرای آن را داشته باشد.

معاون امور عمرانی استانداری قم یادآور شد: اکنون پساب فاضلاب پردیسان چند مشتری خاص دارد، که عمده‌ترین آن شهرداری است که برای توسعه فضای سبز به پساب نیاز دارد، واحدهای صنعتی در محور جاده اراک و جاده قدیم اصفهان به سمت سلفچگان در زمینه پساب متقاضی هستند.

وی با بیان اینکه ترافیک یکی از مشکلات زیرساختی پردیسان است، گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح پردیسان در بلوار غدیر از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان شروع شده و در حال پیشروی است.

بهشتی ابراز کرد: امیدواریم مشکلاتی که در اجرای ادامه پروژه شهید آوینی تا شهرک قدس به وجود آمده، برطرف شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjyoet.uqemtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما