قم نيوز : قم نیوز: در حالی که جریانی رسانه‌ای با هدایت یک عقبه حوزوی، سعی در رسانه‌ای کردن یک مسئله کاملا حوزوی دارند، بررسی پشت پرده خط در تقابل قرار دادن شخصیت‌های حوزوی، حائز اهمیت است.
پشت پرده جریان «تقابل شخصیت‌های حوزوی برای تغییر مدیر حوزه‌های علمیه» چیست؟
به گزارش قم نیوز، این روزها بازار شایعات رسانه‌ای درباره هر تغیری و تحولی داغ می‌شود و رسانه‌ها نیز که به دنبال تهیه خوراک برای مخاطبان خود هستند، به این گمانه زنی‌ها و شایعات دامن می‌زنند.

در این میان، حوزه‌های علمیه تا حدودی از این شایعه‌سازی‌ها مصون بودند اما با آشنایی طلاب با رسانه‌ها، پیوندهایی میان رسانه‌ها و برخی طلاب برقرار شد و بازار شایعه سازی و مطرح کردن مسائل ذاتا حوزوی در رسانه‌ها داغ شده است.

به همین دلیل است که بحث تغییر و تحولات حوزه علمیه و مجامع حوزوی، به سرعت در رسانه‌ها مطرح می‌شود زیرا گمانه‌زنی‌ها از داخل خود مجامع و سازمان‌ها به بیرون درز می‌کند و منتشر کنندگان این شایعات، تنها به بازدید مطالب و کامنت‌های آن نگاه می‌کنند و عاقبت این گونه کارها را در نظر نمی‌گیرند.

در تازه‌ترین بازارگرمی رسانه‌ای، شاهد الغاء تقابل میان دو تن از شخصیت‌های برجسته حوزوی، آیت الله حسینی بوشهری و آیت الله اعرافی هستیم. آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، سالها مدیریت حوزه علمیه قم را بر عهده داشته است و حجت الاسلام و المسلمین اعرافی نیز با پژوهشکده و سپس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه شروع کرده و بعد از مدیریت مرکز جهانی علوم اسلامی و با تغییر ساختار و اسم آن، اکنون در رأس جامعة المصطفی العالمیة قرار دارد.

هر کدام از افراد نامبرده تخصص‌ها و مهارت‌هایی دارند که در جای خود، کارساز و مغتنم است، اما مشخص نیست چرا عقبه یک جریان رسانه‌ای بر این تقابل اصرار می‌ورزد؟

یک گمانه زنی این است که تغییر در مدیریت حوزه علمیه قم قطعی شده است و این عقبه رسانه‌ای برای مطلع و موجه نشان دادن خود، سعی در انتشار اطلاعات قطعی به عنوان گمانه زنی می‌کند تا برای خود وزن و شأن بخرد و گمان دیگر این است که این جریان، سعی در مطرح کردن خود به عنوان منبع اطلاعات و اخبار حوزوی است و از طریق چند رسانه نوپای حوزوی و هماهنگی با برخی خبرگزاری ها مانند خبرگزاری رسا یا روزنامه تازه متولد شده صبح نو، سعی در تثبیت این مسئله دارند.

سیر انتشار اخبار و گمانه زنی در سایت‌ها و پایگاه‌های خبری و چند کانال تلگرام نشان می‌دهد که این شیطنت‌های رسانه‌ای از یک گروه کوچک نشأت می‌گیرد و می‌توان آن را به پای شیطنت و هیجان جوانی این گروه گذارد اما ظاهرا این بار موضوع شیطنت‌ها، تغییر مدیریت حوزه علمیه قم انتخاب شده است!

انتهای پیام / 135
https://qomnews.ir/vdcjyoet.uqeovzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما