پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : 29090

تقابل صبا و پرسپولیس در تهران/ مصاف بحران زده‌ها در آزادی

قم نيوز : قم نیوز: تیم‌های فوتبال صبای قم و پرسپولیس یکی از دیدارهای هفته بیست و یکم لیگ بر‌تر فوتبال را در حالی برگزار می‌کنند تا دو تیم بحران زده لیگ برابر هم صف آرایی کنند.
تقابل صبا و پرسپولیس در تهران/ مصاف بحران زده‌ها در آزادی
به گزارش قم نیوز، چهاردهمین دوره لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران امروز هفته بیست و یکم خود را ادامه می‌دهد که در یکی از بازی‌ها، صبای قم و پرسپولیس مسابقه‌ای حساس را برگزار می‌کنند.

شرایط جدول به گونه‌ای است که صبا و پرسپولیس هر یک انگیزه‌های خاص خود را دارند و پرسپولیس با توجه به حضور در رده نهم جدول رده بندی به دنبال راهی برای بازگشت به صدر و جبران نتایج ضعیف هفته‌های اخیر است.

صبا، تارتار و روزهای دور از پیروزی


شرایط تیم فوتبال صبا پس از پایان همکاری با مرفاوی وارد فاز جدیدی شده است و به نظر می‌رسد مهدی تارتار برای القای تاکتیک‌هایش در صبا نیاز به زمان دارد.

صبا در ۵ مسابقه اخیر خود از آغاز نیم فصل دوم لیگ بر‌تر رنگ پیروزی را ندیده و در ۲ بازی خارج از خانه باخته است و در ۲ بازی خانگی هم با پدیده و ملوان مساوی کرده و به تراکتورسازی باخته است.

با توجه به اینکه صبا در نخستین بازی نیم فصل دوم بدون سرمربی به اصفهان رفت و به ذوب آهن باخت، حالا ۴ بازی و ۲ امتیاز، کارنامه تارتار در صبا است که البته در این مورد هنوز نمی‌توان تارتار را سرزنش کرد زیرا وی تیمی را تحویل گرفته که از نظر بازیکن با نیم فصل نخست غیر قابل مقایسه است.

صبا حالا تیمی است که در بخش هجومی برندگی قابل قبولی ندارد و از دست دادن احمد حسن‌زاده و مارکو اوره لیو آیوبل و در مقابل جذب مهاجمانی درجه ۲ و دور از فاکتورهای مهاجمان خروجی سبب شده صبا حالا با مشکل گلزنی روبرو باشد.

گرچه حضور جواد کاظمیان در صبا و بازگشت ابوالفضل ابراهیمی و ایوب کلانتری به شرایط آرمانی پوئن‌های مثبتی برای تارتار است اما صبا بدون شک با تیم منسجم نیم فصل نخست فاصله زیادی دارد.

امید صبا به کسب پیروزی

صبا در نیم فصل دوم ابتدا بدون سرمربی در اصفهان به ذوب آهن باخت و سپس با تارتار در ۲ بازی خانگی برابر ملوان و پدیده مساوی کرد تا در نیم فصل دوم هنوز رنگ برد را ندیده باشد اما آن‌ها امیدوارند همانند بازی رفت در قم پیروزی بی‌دردرسری را کسب کنند.

با حضور مهدی تارتار به عنوان سرمربی جدید صبا و جو مثبت و امیدوارکننده در تمرینات صبا، به نظر می‌رسد شرایط برای کسب ۳ امتیاز برای صبای قم مهیا است البته وضعیت خطرناک پرسپولیس درخشان سبب شده این تیم در مسابقه این هفته خود انتحاری بازی کند و این رویکرد ممکن است برای صبا دردسرآفرین باشد.

صبا در ترکیب دیدار احتمالا با ترکیبی متفاوت پا به میدان می‌گذارد و باید دید تارتار به بازیکنان تازه وارد خود از جمله چاخواشویلی گرجستانی و کوشکی بازی می‌دهد یا خیر البته روزبه چشمی در این بازی به ترکیب صبا بر می‌گردد.

صبا از ۲۰ بازی خود در لیگ بر‌تر ۲۵ امتیاز کسب کرده و در رده هشتم جدول رده بندی لیگ بر‌تر ایستاده اما نمی‌خواهد پس از یک دوره صعودی و دلچسب، با امتیاز دادن در قم نیم فصل دوم را به شکلی تلخ ادامه دهد و با شکست به استقبال بازی با راه آهن برود.

روند نزولی صبا از نظر کیفیت فنی، شانس خوبی برای کسب یک پیروزی شیرین و ادامه نتایج خوب اخیر صبا ایجاد نمی‌کند اما صبا می‌تواند با یک پیروزی دلچسب شرایط مناسبی پیدا کند و رتبه خود را در جدول ارتقا دهد.

دیدار رفت دو تیم در قم در روزی که علی دایی آخرین روز‌هایش را با پرسپولیس سپری می‌کرد با برتری ۲ بر صفر شاگردان دایی خاتمه یافت و امید عالیشاه و مهدی طارمی گلزنان آن بازی بودند.

فرصت پرسپولیسی‌ها به درخشان

قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس تاکید کرده که تا پیش از بازی پنجشنبه این تیم مقابل صبای قم کادرفنی سرخ‌پوشان تغییر نمی‌کند چنان که محمدحسین نژادفلاح گفته است دغدغه همه ما بازی روز پنجشنبه با صبای قم است تا بتوانیم با قدرت مقابل این تیم به میدان برویم.

وی در واکنش به اینکه گفته می‌شود برانکو ایوانکوویچ یا افشین قطبی گزینه‌های او برای سرمربیگری پرسپولیس هستند، خاطرنشان کرد: هنوز وارد آن مرحله نشده‌ایم. فعلا تصمیم گرفته شد تا بازی پنجشنبه با صبا کادرفنی با قدرت به کارش ادامه دهد چون برای ما مهم است که در این بازی مانند بازی با پدیده نتیجه بگیریم.

قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس ضمن تمجید از هواداران این تیم در بازی با پدیده بیان کرد: پرسپولیس به حمایت از هوادارانش نیازمند است و هواداران باید پشت تیم بایستند. قبول دارم تیم باعث می‌شود هواداران به ورزشگاه بیایند اما هواداران هم می‌توانند در روند نتیجه‌گیری تاثیرگذار باشند. مسلما برای هواداران پرسپولیس هم نوع بازی کردن مهم است و هم نتیجه گرفتن آن‌ها می‌خواهند تیمشان را همیشه با قدرت ببینند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال تغییر حمید درخشان پس از بازی روز پنجشنبه پرسپولیس مقابل صبا وجود دارد، گفت: من همیشه قدردان رسانه‌ها هستم که اخبار پرسپولیس را دنبال می‌کنند اما از رسانه‌ها توقع و انتظار دارم کاری کنند ما از بحران فاصله بگیریم. شرایط پرسپولیس فعلا سخت است و همه باید به هم کمک کنیم.

تارتار: تحمل اشتباهات داوری را نداریم

سرمربی صبا اعلام کرده تحمل اشتباهات داوری را ندارد و برای پیروزی بر پرسپولیس پا به میدان می‌گذارد.

مهدی تارتار اظهار داشت: بازی برابر پرسپولیس آن هم در ورزشگاه آزادی باید سخت باشد و ما هم این موضوع را می‌دانیم. در طول هفته روی نقاط ضعف و قوت پرسپولیس کار کردیم و بازیکنان هم برای بازی با این تیم انگیزه بالایی دارند که این مسئله کار ما را راحت‌تر می‌کند. در مجموع با توجه به نتایج اخیر باید مقابل پرسپولیس پیروز شویم هرچند یک امتیاز این بازی هم می‌تواند به ما کمک کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا صبای قم می‌تواند در بازی با پرسپولیس طلسم ناکامی‌های اخیر را بشکند، گفت: پیش‌بینی بازی امکانپذیر نیست چون کلاً فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است اما ما مصمم هستیم با ارائه یک بازی هدفمند سه امتیاز را کسب کنیم. باز هم تأکید می‌کنم روزهای سختی داشتیم اما توانستیم با کار کردن در این روزهای سخت به موفقیت نزدیک شویم. در همین جا باید از بازیکنانم تشکر کنم که همیشه با کادر فنی و مدیریت کنار آمده و با جان و دل برای صبا بازی می‌کنند.

سرمربی صبای قم تصریح کرد: بحث اشتباهات داوری مهم است چون در بازی با تراکتورسازی اشتباهات داوری کاملاً مشهود بود و البته تأثیرگذار. ما در همین بازی با تراکتورسازی می‌توانستیم پیروز شویم اما به خاطر اشتباهات داوری این اتفاق رخ نداد. واقعاً دیگر تحملمان برای اشتباهات داوری کم شده است.تارتار در واکنش به اینکه با توجه به شرایط بد این روزهای پرسپولیس فکر می‌کند تیمش بتواند از این وضعیت استفاده کند و برنده شود، گفت: به این مسئله با دو نگاه مثبت و منفی می‌نگریم. کادرفنی پرسپولیس شرایط خوبی ندارد اما این می‌تواند برای پرسپولیس یک شوک باشد. خیلی جالب است که در سه بازی گذشته ما با ملوان، تراکتورسازی و نفت مسجدسلیمان حریفانمان چنین شرایطی داشتند، یعنی در بازی با ملوان کادرفنی این تیم تغییر کرده بود، در بازی با نفت مسجدسلیمان کادرفنی استعفا داده بود و در بازی با تراکتورسازی هم سرمربی این تیم اخراج شده بود. برای بازی با پرسپولیس نیز این اتفاق برای حمید درخشان رخ داده است. در مجموع امیدوارم فردا شرایط به نفع ما رقم بخورد.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر به ماندن صبا در لیگ بر‌تر امیدوار است، اظهار داشت: اگر اتفاقات عجیب و غریب مخصوصاً در بخش داوری رخ ندهد، ما کیفیت خوبی داریم و این را در بازی‌های گذشته نشان دادیم که مستحق شکست نبودیم. از نظرفنی مشکلی نداریم ولی بیشتر نگران اشتباهات داوری هستیم.

سرمربی صبای قم درباره اشتباهات دروازه‌بان تیمش تأکید کرد: ما همیشه به بازیکنانمان می‌گوییم که تمام تلاششان را انجام دهند. البته اگر در فوتبال اشتباه هم نباشد، گلی ردوبدل نمی‌شود. طهماسبی و دیگر بازیکنان تمام تلاششان را انجام می‌دهند اما باید اشتباهاتمان به حداقل برسد تا به پیروزی برسیم.

ترکیب احتمالی

ترکیب احتمالی صبای قم: مهرداد طهماسبی، جلال علیمحمدی، پیروز قربانی، ایوب کلانتری، وحید علی آبادی، حسین بادامکی، فرشید باقری، هادی شکوری، جواد کاظمیان، حسین کوشکی و محمد امین آرام طبع/ سرمربی: مهدی تارتار

ترکیب احتمالی پرسپولیس: سوشا مکانی، محسن بنگر، مایکل اومانیا، علیرضا نورمحمدی، بابک حاتمی، محمد نوری، احمد نوراللهی، هادی نوروزی، امید عالیشاه، فرناندو گابریل و مهدی طارمی/ سرمربی: حمید درخشان

دیدار تیم‌های صبای قم و پرسپولیس در هفته بیست و یکم لیگ بر‌تر فوتبال از ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه روز پنج شنبه ۳۰ بهمن در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcjyye8.uqehhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما