چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 38090
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

مشکل فضای آموزش در پردیسان قم تا حدی برطرف شده است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم کمبود فضاهای آموزشی را در منطقه پردیسان مورد توجه قرار داد و گفت: با همت و تلاش آموزش و پرورش توانستیم نیاز این منطقه را تا حدودی برطرف کنیم.
مشکل فضای آموزش در پردیسان قم تا حدی برطرف شده است
به گزارش قم نیوز، حمیدرضا شیخ‌الاسلام ظهر امروز در دیدار با رئیس جامعة المصطفی‌العالمیه، با اشاره به شمار دانش‌آموزانی که در استان قم به تحصیل اهتمام دارند، اظهار کرد: استان قم دارای 226 هزار دانش آموز است که از این میان 203 هزار دانش آموز در شهر و تنها 23 هزار دانش آموز در مناطق سه گانه خلجستان، جعفر آباد و کهک به تحصیل اهتمام دارند.

وی با بیان اینکه افتخار داریم که در دوره تحصیلی ابتدایی در دورترین مناطق استان قم هم آموزش داریم، گفت: حتی یک دانش آموز بازمانده از تحصیل در قم نداریم و در برخی نقاط که متوجه شدیم برخی دانش‌آموزان به دلیل مشکلات خانوادگی نمی‌توانند درس بخوانند با خانواده آنان صحبت کردیم و آنان را به چرخه تحصیل بازگرداندیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش منجر به 6 ساحت شده است، گفت: تربیت دینی و اخلاقی، تربیت سیاسی و اجتماعی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت هنری و زیبا شناختی، تربیت اقتصادی و حرفه‌ای، تربیت علمی و فناوری ساحت‌های 6گانه هستند که امر مهم تعلیم و تربیت دانش آموزان بر اساس آنها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به شمار مدارس امین در قم بیان کرد: در 200 مدرسه در سطح استان قم، طرح امین اجرایی می‌شود که در این طرح به ارتقاء معنوی، خودشناسی، مهارت و ارتقاء اخلاقی برای دانش آموزان اهتمام می‌شود.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه قم کمترین مساحت آموزشی را در کل کشور دارد، عنوان کرد: تراکم جمعیتی در مدارس ابتدایی بسیار بالا است ولی با این وجود تلاش شده است که با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نسبت به برطرف کردن این مشکل اهتمام داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از پیگیری‌های آموزش و پرورش استان قم برای ایجاد مدارس نوسازی شده خبر داد و گفت: در مدت زمان 28 ماه شمار 42 مدرسه مقاوم سازی و 43 مدرسه نیز به تعداد مدارس فعال اضافه شد.

وی کمبود فضاهای آموزشی را در منطقه پردیسان مورد توجه قرار داد و گفت: با همت و تلاش آموزش و پرورش توانستیم نیاز این منطقه را تا حدودی برطرف کنیم.

شیخ الاسلام اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته تراکم دانش آموزان قمی در دوره ابتدایی در هر کلاس حدود 31 نفر و در دوره راهنمایی و متوسطه 28 نفر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به دیدار شماری از فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب، گفت: روز 13 اردیبهشت ماه سال جاری شماری از فرهنگیان به دیدار رهبر معظم انقلاب خواهند رفت.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjyyet.uqeohzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما