سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : 24032

:عکس خبری: شناسایی 685 بیمار ام اس در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر عامل انجمن ام اس استان قم تصریح کرد: 685 بیمار ام اس در قم شناسایی شده و تشکیل پرونده داده اند.
به گزارش قم نیوز، دکتر محمد جواد سلمی زاده در همایش سالروز جهانی ام اس که در قم با حضور مسئولان و بیماران برگزار شد با تقدیر از تلاش های انجام شده اعضای انجمن در همراهی با بیماران ام اس گفت:این انجمن در سال ۸۵ تاسیس شد و در زمان تاسیس تنها ۸۵ بیمار به عضویت انجمن در آمده بودند.

مدیر عامل انجمن ام اس استان قم افزود:متاسفانه در سالهای اخیر با رشد فزاینده ای مواجه بودیم که در حال حاضر ۶۸۵ نفر از بیماران ام اس در قم شناسایی شدند که از این میان ۵۶۰ نفر را بانوان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه بیشترین بیماران ام اس در جهان بانوان را شامل می شود خاطرنشان کرد: به طور کلی در قم ۷۷ درصد از بیماران بانوان هستند که این نسبت در سطح جهان نیز تا حدودی مطابقت دارد.

سلمی زاده یادآور شد: به طور کلی نیم تا یک درصد از مردم جهان دارای بیماری ام اس هستند هرچند به نظر می رسد بیماران ام اس تا ۱۰۰۰ نفر در قم نیز می رسند که تعدادی از این بیماران هنوز از بیماری خود اطلاعی ندارند و یا نمی خواهند شناخته شوند.


وی با تقدیر از شهرداری قم در واگذاری یک ساختمان به بیماران ام اس اظهار داشت:این ساختمان با ۲۵۰ متر وسعت در بلوار پیامبر اعظم(ص) در اختیار انجمن ام اس قرار گرفته است و با تامین بودجه به زودی برنامه ها و خدمات آموزشی ارائه می شود.

مدیر عامل انجمن ام اس استان قم گفت:انجمن ام اس متشکل از ۴ کمیته اصلی شامل کمیته خیرین و مددکاری، کمیته ارتباطات و فناوری در جهت اطلاع رسانی، کمیته علمی پژوهشی مرتبط با ام اس و کمیته آموزشی و اشتغال در ارائه آموزش مشاغل خانوادگی در منازل می باشد.

وی از تعامل های انجام شده در اجرای برنامه های آموزشی خاطرنشان کرد:این انجمن تعامل خوبی با جهاد دانشگاهی و فنی و حرفه ای قم در ارائه آموزش های لازم دارد که در این زمینه زمان ثبت نام کلاس ها در مهر ماه سال گذشته بود که ۴۹ نفر از اعضا ثبت نام کرده اند.

انتهاي پیام/126
https://qomnews.ir/vdcauwnu.49nye15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما