کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیر شورای آموزش و پرورش تاکید کرد:

لزوم توجه ویژه به بومی‌سازی رشته‌های زیربنایی در قم

خبرگزاری ايسنا , 28 آبان 1391 ساعت 15:19

قم نیوز: دبیر شورای آموزش و پرورش با اعلام این خبر گفت: در آینده‌ای نزدیک هفت هنرستان و مرکز کار و دانش در قم به بهره‌برداری می‌رسد.


به گزارش قم نیوز، دبیر شورای آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش راهبردی که در فرمانداری قم برگزار شد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای آموزشی در حوزه علوم انسانی در قم، افزایش رشته‌های درسی با توجه به ظرفیت‌های بالای در قم، امکانپذیر است.

حجت‌الاسلام اصغر نجفی مقدم افزود: امکانات موجود باید مطابق با ظرفیت‌های آموزشی در قم ارتقاء پیدا کند که این امر مستلزم سرمایه‌گذاری هنگفت در نظام آموزشی قم و توجه به ارتقای امکانات آموزشی و خدماتی است.

وی با بیان جایگاه قم در کنکور سراسری نیز تصریح کرد: موسسات آموزش عالی باید رشته‌های مورد نیاز به ویژه در راستای توسعه علوم انسانی را در قم ارتقاء بخشند.

دبیر شورای آموزش و پرورش گفت: با توجه به وجود خانواده‌های ضعیف در استان قم و عدم توانایی در کلاس‌های خصوصی کنکور باید زیرساخت‌های کلاس‌های تقویتی در سطح دبیرستا‌ن‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی در زمینه توسعه فضاهای فنی و حرفه‌ای در جهت ایجاد آمادگی برای اشتغال دانش آموزان خاطرنشان کرد: همچنین به دلیل تغییرات آیین‌نامه در نقاط مرکزی نواحی چهارگانه، توسعه فضاهای فنی و حرفه‌ای، هنرستان و مراکز کار و دانش دارای اهمیت فراوان است.

نجفی افزود: در این زمینه مبلغ ۲۰۰ هزار تومان در جهت کیفیت بخشی به آموزش و پرورش اختصاص یافت همچنین کلاس‌های تقویتی ویژه پایه اول تا سوم دبیرستان‌ها اجرایی شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۷ مرکز کار و دانش در آینده‌ای نزدیک گفت: با توجه به اهمیت اشتغال دانش‌آموزان و آشنایی با فضای کار باید توجه ویژه‌ای به تشکل مراکز آموزشی و عملیاتی صورت پذیرد.

وی افزود: هرچند راه‌اندازی کلاس‌های فنی و حرفه‌ای، کار و دانش و هنرستان‌ها، ۲۰ برابر کلاس‌های معمولی هزینه دارد که امیدواریم با مصوبات در دست اجرا ظرفیت‌های مورد نظر اجرایی شود.

همچنین در ادامه این جلسه کارشناس و مشاور متوسطه در آموزش و پرورش گفت: در یک نگاه اجمالی، قم از سال ۸۷ متاسفانه ۵ رتبه نسبت به دوره ۴ ساله قبل نزول داشته که با تغییر سیاست کلی سازمان سنجش و اعمال جدی بومی سازی دانشجویان، خوشبختانه در سالهای بعد با سیر صعودی همراه بوده‌ایم.

گیلکی در خصوص علل کاهش شانس قبولی دانشجویان قمی در کنکور سراسری افزود: کمبود فضای ظرفیت پذیرش دانشجو به ویژه در دانشگاه‌های پیام نور به یکباره شانس قبولی دانش آموزان را کاهش داد.

گیلکی تصریح کرد: عدم تاسیس و راه‌اندازی به موقع دانشگاه صنعتی قم و توجه انحصاری به علوم انسانی در آن سال‌ها، عدم پذیرش داوطلب در دوره‌های شبانه در گروه‌های آزمایشی، عدم پذیرش دختران داوطلب در دانشگاه صنعتی قم از جمله علل کاهش شانس قبولی دانش آموزان به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل عدم موافقت خانواده دختران به مهاجرت به استان‌های دیگر باید در جهت بومی سازی رشته‌های زیربنایی توجه شود، هرچند عدم مقبولیت دانشگاه‌های قم در میان داوطلبان قمی، خود چالشی مهم در این راستاست.

انتهای پیام/115/


کد مطلب: 10020

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/10020/لزوم-توجه-ویژه-بومی-سازی-رشته-های-زیربنایی-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir