رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: از برکت احیای فاطمیه این است که تمام مستندات حوادثی که بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) بر بیت فاطمه(س)، بر خود فاطمه(س) و امیرالمومنین(ع) وارد شده و مستند به کتب خود اهلسنت،استخراج شده است.
استخراج مستندات حوادث بعد از رحلت پیامبر(ص) از برکات فاطمیه است
خبرگزاری ايرنا , 16 دی 1400 ساعت 12:16
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: از برکت احیای فاطمیه این است که تمام مستندات حوادثی که بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) بر بیت فاطمه(س)، بر خود فاطمه(س) و امیرالمومنین(ع) وارد شده و مستند به کتب خود اهلسنت،استخراج شده است.
به گزارش قم نیوز آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی روز چهارشنبه در سخنانی به مناسبت ایام فاطمیه، بیان کرد: هدف از احیای فاطمیه فقط بیان مصائب و مظلومیت حضرت زهرا سلام الله علیها نیست، از برکت فاطمیه کتب زیادی نوشته شده است، از برکت احیای فاطمیه این است که تمام مستندات حوادثی که بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) بر بیت فاطمه(س)، بر خود فاطمه و امیرالمؤمنین علیهما السلام وارد شده و مستند به کتب خود اهلسنت است استخراج می شود.
وی افزود: از برکات احیای فاطمیه این شد که محققین زیادی به دنبال این مطلب رفتند که فاطمه(س) که بود و چه مقامی در نزد خدا داشتند؟ چه مرتبهای داشتند؟ و چه حوادث و مصائبی بر آن حضرت وارد شد؟؛ موسوعه "فاطمة الزهرا" و دانشنامه فاطمه چاپ شد، کتابهای تکنگاری هم راجع به مصائب، مناقب، فضائل ان حضرت فراوان چاپ شده و واقعا حیف و ظلم و جفاست که امروز یک طلبه و یک مسلمان از این حقایق اطلاع نداشته باشد.
فاضل لنکرانی با اشاره به مقام والای صدیقه کبری (س) در قرآن کریم گفت: یکی از ابعاد منحصر به فرد این بانوی والا این است که در قرآن کریم خدای تبارک و تعالی آیاتی وجود دارد که یا از باب شأن نزول یا از باب تأویل و مصداق مربوط به حضرت زهرا سلام الله علیها است؛ ما هیچ زنی را نداریم که این چنین مورد توجه خدای تبارک و تعالی قرار گرفته باشد.
وی تاکید کرد: در همین موضوع خاص یعنی فاطمه در قرآن، فاطمه از نگاه خدای تبارک و تعالی و نگاه قرآن کتابهای زیادی نوشته شده که در برخی از این کتاب ها تا ۶۰ آیه را احصا کردند و برخی نیز ۱۳۵ آیه را احصا کردهاند که این آیات یا از باب شأن نزول یا از باب مصداق مربوط به حضرت زهرا(سلام الله علیها) است.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از کار برخی افراد در معرفی فاطمه زهرا(س) گفت: امروز برخی از نویسندگان غیر شیعه در صدد هستند که فاطمه را فقط از بُعد تاریخ بررسی کنند، میگویند تا سده قرن سوم و چهارم کتاب معتبری در مورد حضرت زهرا(س) که جزئیات را نوشته باشد نداریم پس چطور فاطمه را به عنوان الگو برای بشر امروز قرار دهیم، میخواهند الگو بودن حضرت زهرا را از بین ببرند و بگویند حضرت زهرا هم یک زن معمولی بود مثل دختران سایر انبیا و حرف ما این است که وقتی قرآن در مورد فاطمه(س) حرف دارد، مثل آیات سوره دهر " وَیُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَی حُبِّهِ مِسْکِینًا وَیَتِیمًا وَأَسِیرًا " و...اینها را چکار میکنید؟
وی افزود: آیا این انصاف است کسی اسم خود را محقق در علوم اسلامی بگذارد اما قرآن را کنار بگذارد؟ بگوید ببینیم تاریخ راجع به حضرت زهرا و صحبتهایش چه گفته؟ ما به تاریخ چکار داریم؟ که البته تاریخ هم خیلی روشن است؛ تاریخ قوی ما از طرق اهلبیت(ع) به ما رسیده، ما همه چیز را از اهلبیت داریم، قرآن و تاریخ را از اهلبیت(ع) داریم، فقه، تفسیر و همه معارف شیعه متصل به اهلبیت(ع) است.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در پایان خاطرنشان کرد: در این ایام فاطمیه خودمان را به این حقیقت نورانی نزدیکتر کنیم و این فضائل بی کران را به مردم معرفی کنیم تا شاید بتوانیم گوشهای از حقّ حضرت زهرا(س) را ادا کنیم.
انتهای پیام / 106
کد مطلب: 102046