به گزارش قم نیوز پیام جوادیان در دیدار با علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان قم، توسعه امکان تفریحی را مهم خواند و اظهار داشت: بازخوردها در نمایشگاه ملی گردشگری نسبت به قم خیلی قابلتوجه بوده و نشان دهند عدم آگاهی مردم است که باید چهره قم تغییر داده شود.
وی ایجاد امکان شاد و تفریحی را در قم موردتوجه قرار داد و افزود: ساخت تله سیژ، سورتمه ریلی، ساخت ۳ شهربازی، پل معلق و زیپ لاین که در حال ساخت آن هستیم، ساماندهی مجموعه دریاچه مصنوعی بوستان جوان، باغ پرندگان و بسیاری از بوستانهای فرا منطقهای و همچنین توسعه قابلتوجه فضای سبز، توانسته چهره شهر را تا حدودی تغییر دهد.
سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم، شیوع بیماری کرونا را عاملی بر مغفول ماندن ظرفیتهای قم و ناکام ماندن سرمایهگذاران دانست و گفت: شهرداری برای جذب سرمایهداران بستههای حمایتی متنوعی را تعریف کرده و به سرمایهگذاران فعال در شهر تعلق گرفت و بخشودگیهایی نیز بخشهای مختلف دریافت کردند.
وی سیاستهای شهرداری را استفاده زائران مذهبی شهر علاوه بر زیارت از سایر بسترهای تفریحی عنوان و ابراز کرد: باید با ارائه خدمات متنوع به زائران و مسافران، تولید ثروت برای شهر و شهروندان کرده و با افزایش ماندگاری مسافر کارکرد شهر قم را از چند ساعت زیارت تغییر دهیم.
جوادیان یکی از مشکلات شهر قم را عدم معرفی خوب ظرفیتها دانست و تصریح کرد: هم شهرداری و هم مدیریت استان باید مانند مشهد، معرفی خوبی از اماکن برای زائران انجام داده و شهرداری برنامههای کاملی برای افزایش ماندگاری زائران تعریف کرده و امیدواریم بتوانیم گام مؤثری در این حوزه برداریم.
وی توسعه مراکز گردشگری در شهر قم را یکی از اولویتهای شهرداری معرفی و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۵ مرکز گردشگری در شهر قم وجود داشته که باید مردم در جریان آن قرار بگیرند و امیدواریم بتوانیم این تعداد را نیز افزایش داده و شاهد رونق اقتصادی شهر باشیم.
سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم، ارتباط بین شهرداری و میراث فرهنگی و گردشگری را نقطه قوت توسعه اقتصادی و فرهنگی شهر برشمرد و گفت: شهر قم ظرفیتهای زیادی داشته و همکاری بین این دو دستگاه میتواند فرصتهای گردشگری زیادی در شهر ایجاد کند.
وی توجه به نورپردازی در شهر را یکی از نکات مهم در حوزه گردشگری مطرح کرد و یادآور شد: باید در حوزه نورپردازی شهر بسیار کار شود، باید در حوزه گردشگری کارهای ماندگار و بزرگ تعریف کرده و در نورپردازی نیز با این سیاست عمل کنیم.
جوادیان از نورپردازی بلوار پیامبر اعظم(ص) خبر داد و گفت: نورپردازی این بلوار برای نیمه شعبان با ۲۰۰ تیر برق برای ایجاد تونل نوری در دست اقدام بوده و تونل نوری دیگری نیز در باغراه بهار اجراشده و باید زائران را در بخش میراثی نیز وارد کنیم.
وی عدم آگاهی مردم و حتی شهروندان را از ظرفیتهای گردشگری شهر موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: متأسفانه حتی شهروندان قمی نیز از ظرفیتهای گردشگری و میراثی شهر قم آگاهی نداشته و باید این اطلاعرسانی بهصورت وسیع انجام شود.
سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم تعریف پکیجهای تفریحی برای زائران را یکی دیگر از برنامههای شهرداری دانست و اظهار داشت: باید در ورودیهای شهر کانترهای مستقرشده و پکیجهای گردشگری شهر را برای زائران تشریح کند. بهطور مثال یک زائر میتواند بعد از زیارت حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران با دیدن از خانه یزدان پناه و سایر مکانهای گردشگری سپس بازدید از بازار و تیمچه، استفاده از فرصت گردشگری در کهک را در برنامههای سفر خود قرار دهد.
وی تعریف برنامه زیارتی میراثی و گردشگری برای زائران و گردشگران را لازم دانست و گفت: شهرداری آمادگی هرگونه همکاری با اداره میراث فرهنگی را داشته و برای گام در نخست نورپردازی بازار کهنه و تیمچه میتواند همکاری لازم را داشته باشد.
انتهای پیام/ 137