کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت الاسلام بنایی:

مصوبات سفر رهبری به قم در جزر و مد مدیریتی متوقف نشود

خبرگزاری مهر , 2 آبان 1390 ساعت 13:20

قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی دنبال کردن مطالبات رهبری را وظیفه همه مردم دانست و گفت: مصوبات سفر رهبری به قم در جزر و مد مدیریت کشور و استان متوقف نشود.


به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام علی بنایی قبل از ظهر دوشنبه در نشست مطبوعاتی ستاد مردمی پیگیری مصوبات سفر مقام معظم رهبری به قم با اشاره به جنبه بین المللی و عقب ماندگی‌های متراکم قم اظهار داشت: مطالبات رهبری باید از سوی همه مردم دنبال شود و این مباحث منحصر به مصوبات دولت نیست و بالتبع آن پیگیری آنها هم باید برای همه مردم باشد.

وی با تاکید بر این که مصوبات سفر رهبری به قم نباید در جزر و مد مدیریت کشور و استان متوقف شود، یادآور شد: این مصوبات باید در هر حالی اجرا شود و در این میان باید گروهی باشند تا این موضوعات را پیگیری نمایند تا مردم احساس کنند که این سفر برای قم بار داشته و این مصوبات می‌تواند برای آینده قم موثر باشد.

تشکیل کمیته های ۱۱ گانه در ستاد مردمی پیگیری مصوبات سفر رهبری
بنایی در ادامه بیان داشت: ‌با توجه به این موضوع ستاد مردمی پیگیری مصوبات سفر رهبری به استان قم تشکیل و محورهای فعالیت آن مشخص شد، سپس کارگروهی مشخص و کمیته های ۱۱ گانه و هر کمیته در خصوص موضوع معینی طراحی شد.

وی با اشاره به این کمیته‌های ۱۱ گانه و موضوع فعالیت آنها گفت: در این خصوص برای انجام کارهای کارشناسی و کاربردی در زمینه نیازهای استان کمیته‌های زیرساخت، عمران و حمل و نقل شهری، کمیته شهرسازی، سیمای شهری، معماری اسلامی و نمادهای انقلابی، کمیته بهداشت و درمان، کمیته مدیریت شهری و کمیته صنایع، بازرگانی، آی تی و فرش قم تشکیل شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین کمیته های امور آب و جهاد کشاورزی، کمیته سرمایه گذاری، کمیته آسیب شناسی و جبران عقب ماندگی های قم، کمیته فرهنگی، اجتماعی و اطلاع رسانی، کمیته فضانوردی و کمیته گردشگری، مذهبی و توریست مشخص شد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های انجام شده از سوی این کمیته ها گفت: در این کمیته ها مطالعات کارشناسی و تدون چشم اندازهایی در خصوص مسائلی همچون استقرار ترمینال های چهارگانه، راه های زمینی، ریلی و هوایی ، مدیریت فرش، سیمای آب قم، راه های جذب توریسم مذهبی، توسعه آی تی و ... انجام شد که در صورت تامین اعتبار ضمانت اجرایی خواهند داشت.

بنایی یادآور شد: نقطه تعالی کار این کمیته ها این است که بحث های کارشناسی آنها در فضای اداری نبوده است تا گرفتار محدودیت ها شود.

به حد کافی از سفر رهبری به قم استفاده نشد
وی با اشاره به پیگیری جدی مباحث از سوی ستاد پیگیری مردمی مصوبات سفر، تصریح کرد: بنده معتقدم ما به حد کافی از این سفر استفاده نکردیم لذا باید بعد از سفر به دنبال آن باشیم و این مطالبات شخصی یا حتی استانی نیست بلکه مطالبانی جهانی و در حد جایگاه قم به عنوان پایگاه تشیع و جهان اسلام است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ باید شهر قم از چنان لطافت، زیبایی و ظرفیت های ویژه برخوردار باشد تا هر شخصی از هر کجای دنیا از سفر به قم لذت و بهره کافی را ببرد.

انتهای پیام/۱۰۵


کد مطلب: 1047

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/1047/مصوبات-سفر-رهبری-قم-جزر-مد-مدیریتی-متوقف-نشود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir