کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شرکت بازرگانی متخلف در قم ۲۳۵ میلیارد ریال جریمه شد

خبرگزاری ايرنا , 30 خرداد 1403 ساعت 22:29

گزارشگر : تحریریه قم نیوز

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم گفت: یک شرکت بازرگانی متخلف در این استان به دلیل قاچاق سوخت ۲۳۵ میلیارد ریال جریمه شد.


به گزارش قم نیوز،به نقل از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی قم، تقی حسام در این زمینه افزود: پرونده یک شرکت بازرگانی متخلف که ۱۵۹ هزار لیتر سوخت از نوع نفت گاز به ارزش ۱۸ میلیارد و ۴۸ میلیون ریال را به جای صادرات هیدروکربن به کشور افغانستان قاچاق کرده بود در شعبه سوم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: شعبه به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی و همچنین نظر کارشناسی سازمان ملی استاندارد پیرامون مثبت بودن نتیجه نمونه برداری از سوخت مورد حمل، اتهام قاچاق سوخت را محرز و علاوه بر ابطال دائمی کارت بازرگانی، شرکت متخلف را به پرداخت ۱۴۴ میلیارد و ۳۸۴ میلیون ریال جزای نقدی معادل هشت برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

به گفته وی، شعبه همچنین مدیرعامل شرکت را به پرداخت ۳۶ میلیارد و ۹۶ میلیون ریال جریمه و ۵۴ میلیارد و ۱۴۴ میلیون ریال برای بهای مال از دست رفته و در مجموع به پرداخت ۹۰ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

حسام افزود: متخلفان این پرونده در مجموع به پرداخت ۲۳۴ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی گفت: اداره کل گمرک گزارش تخلف این شرکت بازرگانی پیرامون قاچاق سوخت نفت گاز در پوشش صادرات هیدروکربن را تشکیل داد و پرونده آن را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی قم ارسال کرد.


کد مطلب: 110572

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/110572/شرکت-بازرگانی-متخلف-قم-۲۳۵-میلیارد-ریال-جریمه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir