کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل هواشناسی قم:

ادامه کاهش دما در قم/ وزش باد و غبارآلودگی پدیده غالب در چند روز آینده

خبرگزاری ايرنا , 26 شهريور 1403 ساعت 23:07

گزارشگر : تحریریه قم نیوز

مدیرکل هواشناسی قم گفت: وزش باد و غبارآلودگی مهم‌ترین پدیده چند روز آینده این استان است و دمای هوا طی این مدت نوسانی در حدود ۲ درجه سانتی گراد خواهد داشت.


به گزارش قم نیوز،مهران حیدری عصر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به نتایج تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، خروجی مدل‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای طی ساعات میانی امروز، فردا و پس‌فردا (دوشنبه تا چهارشنبه) خصوصا در ساعات عصر وزش باد موجب غبارآلودگی در برخی مناطق استان می‌شود.

وی اضافه کرد: اما شب‌هنگام با کاهش سرعت وزش باد کیفیت هوا به‌طور نسبی بهبود می‌یابد.

به گفته وی، روزهای پنجشنبه و جمعه با عبور موج کوتاهی در تراز میانی جو از روی استان افزایش سرعت وزش باد، خیزش گرد وخاک و از اوایل شب افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

حیدری بیان کرد: امروز دوشنبه آسمان کمی ابری خواهد بود و در برخی ساعات همراه با وزش باد و غبار محلی پیش‌بینی می‌شود و سرعت وزش باید نیز ۲۵ تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز آسمان صاف در برخی ساعات وزش باد و غبار محلی در انتظار است؛ سمت باد شرقی و سرعت آن نیز ۲۵ تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته حداکثر و حداقل دما مربوط به جمکران با ۳۴ و دستجرد با ۱۵ درجه سانتی‌گراد بود.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

 


کد مطلب: 111054

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/111054/ادامه-کاهش-دما-قم-وزش-باد-غبارآلودگی-پدیده-غالب-چند-روز-آینده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir