کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حال و هوای شاد قم در سالروز میلاد رسول خوبی‌ها

خبرگزاری ايرنا , 31 شهريور 1403 ساعت 13:46

شهر مقدس قم در سالروز میلاد با سعادت رسول اکرم حضرت محمد(ص)‌ و امام جعفر صادق(ع) غرق نور و سرور است و به همین مناسبت در آخرین روزهای تعطیلات تابستانی با حضور پرشور مجاوران و زائران در نقاط مختلف شهر مجالس جشن و شادی برپاست.


به گزارش قم نیوز،هم‌زمان با هفته وحدت و فرارسیدن هفده ربیع‌الاول، سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، مردم ولایتمدار استان قم با برپایی مراسم جشن در مساجد، تکایا و هیات های مذهبی به شادمانی پرداختند.

مجاوران و زائران کریمه اهل‌بیت(س) در حرم مطهر بانوی کرامت حضور یافتند تا در کنار این بارگاه نورانی، علاوه بر عرض ارادت و تبریک به خواهر بزرگوار هشتمین امام شیعیان، در آیین‌های جشن این روز بزرگ شرکت کنند.

همچنین مراسم جشن و سرور در مسجد مقدس جمکران با حضور مشتاقان حضرت مهدی(عج) و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) از سراسر کشور از شب گذشته آغاز شده و همچنان پرشور ادامه دارد.
مردم متدین و ولایتمدار قم از چند روز پیش با چراغانی و آذین‌بندی خیابان‌ها و معابر شهر و با حضور در آیین‌های بزرگ طی دیشب و امروز، ارادت خود را به پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) نشان دادند.

در بیوت آیات عظام، دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، مساجد، تکایا و حسینیه‌های این شهر نیز به همین مناسبت مجالس جشن و شادی ترتیب یافته و سخنرانان گوشه‌هایی از زندگانی گهربار حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) و فرهنگ وحدت را برای مخاطبان بیان می‌کنند.

کسبه و بازاریان مناطق مختلف استان نیز با چراغانی و برافراشتن پرچم‌های رنگی به نشانه پاسداشت این ایام فرخنده، عشق، ارادت و دل‌بستگی خود را به دین اسلام و اهل‌بیت (ع) ابراز داشتند.
حضرت محمد(ص) در هفدهم ربیع‌الاول سال ۵۷۰ میلادی در مکه مکرمه دیده به جهان گشود؛ مورخان شیعه، ولادت پیامبر اکرم را در صبح جمعه‌ هفدهم ربیع‌الاول و علمای اهل سنت، در روز دوازدهم همان ماه می‌دانند و امام خمینی(ره) فاصله این دو روز را هفته وحدت بین شیعه و سنی نام‌گذاری کرد.




نام آن حضرت محمد(ص) و کنیه وی ابوالقاسم است، نام پدر آن حضرت عبدالله و نام مادر وی آمنه بنت وهب است.

همچنین در ۱۷ ربیع‌الاول سال ۸۳ هجری ولادت باسعادت امام جعفر صادق(ع) در مدینه منوره اتفاق افتاده است. نام مبارک آن حضرت جعفر و کنیه شریفش ابوعبدالله و لقب نورانی حضرت، صادق است؛ پدر بزرگوارش امام محمدباقر(ص) و مادر گرامی آن حضرت ام فروه است.

سالروز میلاد رسول اکرم حضرت محمد مصطفی(ص)، فرصتی ارزشمند برای تفکر پیرامون سیره و روش زندگانی ایشان است تا با درس گرفتن از آن در کنار هم برای رسیدن به سعادت و رستگاری حقیقی خویش بکوشیم و برمبنای تعالیم اسلام فضایل اخلاقی را در جامعه گسترش دهیم.


کد مطلب: 111075

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/111075/حال-هوای-شاد-قم-سالروز-میلاد-رسول-خوبی-ها

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir