کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه قم:

وعده صادق ۲ اعجاز نیروهای مسلح کشور را به جهانیان نشان داد

خبرگزاری ايرنا , 13 مهر 1403 ساعت 15:26

امام جمعه قم با قدردانی از سپاه مقتدر و سرافراز و اقتدار آفرین و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی که در خلق دومین حماسه عملیات وعده صادق افتخار آفریدند گفت: نیروهای مسلح کشور با انجام این عملیات، اعجاز حرکت خود را برای جهانیان به نمایش گذاشتند.


به گزارش قم نیوز،آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم افزود: ما روزی از اولین امکانات و تجهیزات نظامی محروم بودیم، ولی امروز قدرتی هستیم که جهان خیره خیره به عملیات وعده صادق ملت ایران نگاه می‌کند.

شامگاه دهم مهرماه جاری عملیات وعده صادق ۲ با رمز مبارک یارسول‌الله انجام شد و طی آن، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به وسیله موشک‌های سپاه پاسداران مورد اصابت قرار گرفت. ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به هدف‌ها اصابت نموده و تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را وحشت‌زده کرد.

وی همچنین با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستاده، و در حوزه اخلاق و عفاف و حجاب نقش آفرینی موثری دارد.

وی یادآور شد: نیروی انتظامی از نقاط صفر مرزی تا غرب کشور، در تامین آسایش و آرامش مردم نقش آفرین است.

اعرافی با طلب ارتقای درجه‌های شهیدان نیروی انتظامی نزد خداوند متعال بیان کرد: در ماه‌های اخیر، نیروی انتظامی حدود ۵۰ شهید را برای امنیت و اقتدار ملت تقدیم کرده است.

خطیب جمعه قم همچنین با عرض تسلیت و تبریک به مناسبت شهادت علامه سید حسن نصرالله و تعدادی از فرماندهان مقاومت در فلسطین و لبنان گفت: این حوادث برای همه ما سنگین است.

وی بیان کرد: جمله‌ای که در خصوص سید مرتضی گفته شده، در مورد شهید حسن نصرالله نیز صادق است، این فرمانده مقتدر جهان اسلام، چنان ستاره درخشانی بود که اگر در محضر او حضور می‌یافتیم، همه انسانیت و فضایل و همه عالم و زمانه را در چهره‌اش یکجا می‌دیدیم‌.

اعرافی، دستاوردهای شهید نصرالله را مورد اشاره قرار داد و گفت: این شهید والامقام در سه دهه گذشته یک انقلاب بزرگ را در لبنان و خاورمیانه و غرب آسیا رقم زد.

عضو فقیهان شورای نگهبان با ذکر شاخص‌های این انقلاب بزرگ یادآور شد: خلق یک نهاد نوین در لبنان و منطقه از جمله این شاخص‌هاست.

وی اضافه کرد: از جمعیت معدود و محدود شیعیان لبنان، یک قدرت راهبردی کلان و موثر آفرید، این یک کار اعجابی بود که پایه‌های آن را امام موسی صدر و بزرگان قبل ریختند، اما در حقیقت سید حسن نصرالله، این قدرت عظیم را به وجود آورد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، آزادی لبنان از چنگال اسرائیل غاصب را دیگر دستاورد سید مقاومت عنوان کرد و گفت: پیش از نصرالله و امواج انقلاب اسلامی، سرزمین‌های لبنان زیر چکمه متجاوزان صهیونیست قرار داشت.

وی تصریح کرد: صهیونیست‌ها در لبنان فعال بودند، اما نصرالله و حزب‌الله و رهبر مقتدر انقلاب اسلامی آمدند و لبنان را از شَرِ اسرائیل آزاد نمودند.

خطیب جمعه قم با یادآوری اینکه نصرالله لبنان منسجم و متحد را خلق کرد گفت: این شهید از لبنان فراتر رفت و در تولید گفتمان نوین مقاومت و شکل‌گیری محور مقاومت به عنوان قدرت بی‌بدیل در منطقه نقش آفرین بود.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم برای محور مقاومت معمارهایی برشماریم، نخستین معمار آن ملت ایران، انقلاب اسلامی و رهبر گرانقدر آن است.

وی بیان کرد: دومین عامل شکل‌دهنده به چنین محور نیرومندی در جهان اسلام، سید حسن نصرالله به شمار می‌آید.

اعرافی، مبارزه با تروریسم را وجه غالب و اول نصرالله توصیف کرد و گفت: مستکبران دروغ‌گو و پُررو، این چهره نورانی و مهربان و انقلابی را به ترور و تروریسم متهم می‌کنند، نصرالله پرچم‌دار مبارزه با داعش و اسرائیل است.

اوی افزود: نصرالله مقتدر و حزب‌الله سرافراز، محور مقاومت شجاع و رهبری گرانقدر و عزیز ما تغییردهنده معادلات قدرت در منطقه و جهان و بر هم زننده طرح غرب آسیای جدید آمریکا و طرح خاورمیانه جدید آمریکایی و طرح عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند.

وی تاکید کرد: حسن نصرالله تمام این معادله‌ها را تغییر داد، امروز دشمنان بدانند نصرالله و حزب‌الله زنده‌اند، محور مقاومت نیز با نشاط آماده است.

وی گفت: نیروهای مجاهد ما در میدان، و رهبر مقتدرمان در مقام فرماندهی حاضرند و تمام خیال‌ها و خواب‌های دشمن را بدون تعبیر خواهند کرد.

اعرافی تصریح کرد: همه دنیا بداند بیداری اسلامی و جهانی بزرگ‌تر می‌شود، حزب‌الله و مقاومت خود را بازسازی خواهد کرد و به فضل خدا نسبت به گذشته، قوی‌تر ایفای نقش می‌کنند.

خطیب جمعه قم، امید به نصر و امداد الهی و دل دادن به خداوند و تفضل‌های او را شرط پیمودن موفقیت‌آمیز راه مقاومت دانست و گفت: تقویت روحیه شجاعت و پرهیز از افتادن در دام جنگ روانی دشمن ضروری است، هرگز نیروی مقاومت و گفتمان انقلاب اسلامی در بنُ بست قرار نگرفته است، از این به بعد این خورشید درخشان‌تر خواهد بود.

وی همچنین زیرکی و هوشیاری در اتخاذ مواضع و سخنان مسوولان با توجه به شرایط حساس امروز را مورد تاکید قرار داد و گفت: فریب نخوردن انتظاری است که از همه مسوولان و دستگاه‌ها وجود دارد.

اعرافی ادامه داد: ما در وسط معرکه قرار داریم، باید دقیق سخن گفت، روحیه‌ها را حفظ کرد، انتخاب‌های درست انجام داد و اقدام های صحیح پیشه کرد و فریب توطئه‌های دشمن را نخورد.

وی حرکت در مسیر رهبری و فرماندهی معظم کل قوا همچنین تدابیر لازم برای آینده و ترمیم و تقویت زیرساخت‌ها را نیز مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: جهاد تبیین و روشنگری نیز حائر اهمیت است، ما نسل جوان بزرگی داریم، این‌ها امروز میدان‌دار معرکه‌اند، باید برای ارائه تحلیل درست و عرضه منطق صحیح، تلاش کنیم، این انقلاب اسلامی را به جلو خواهد بُرد.


کد مطلب: 111145

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/111145/وعده-صادق-۲-اعجاز-نیروهای-مسلح-کشور-جهانیان-نشان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir