کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش ۲۸ درصدی تصادفات منجر به فوت در شهر قم

خبرگزاری مهر , 15 مهر 1403 ساعت 13:45

گزارشگر : تحریریه قم نیوز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم گفت: تصادفات منجر به فوت شهر قم در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۸ درصدی کاهش یافته است.


به گزارش قم نیوز،سرهنگ غلامرضا صدفی پیش از ظهر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: با بازگشایی مدارس هنگام صبح معمولاً شاهد ترافیک سنگین در معابر هستیم و به مرور زمان با اتمام کار سرویس‌های مدارس، این ترافیک کاهش می‌یابد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم بیان کرد: میدان شهید مفید و دیگر تقاطع‌هایی که گره سنگین ترافیکی دارند، توسط پلیس راهنمایی و رانندگی کنترل و نظارت می‌شوند.

وی ابراز کرد: اقدامات لازم در راستای برخورد با تخلفات صورت پذیرفته که در این زمینه ۴۰ درصد افزایش توقیفات داشته‌ایم، ضمن اینکه رانندگان پر خطر از طریق سامانه‌های هوشمند در معابر غربالگری شدند و به آنها تذکر و آموزش داده شده است.

سرهنگ صدفی تصریح کرد: باتدبیر فرماندهی انتظامی استان قم طرح برخورد با رانندگان متخلف موتور سیکلت نیز اجرا شده که وسایل نقلیه آنها در بلوار صدوق، غدیر و نقاط آسیب پذیر در شب‌ها توقیف شدند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم عنوان کرد: هماهنگی‌هایی در کمیته فنی ترافیک استان قم نظیر آرام سازی، هوشمندسازی معابر، هرس درختان و آشکار سازی نقاط حادثه خیز انجام شده است.

مجموع تصادفات منجر به خسارات و فوت در شهر قم ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده است

وی گفت: مجموع تصادفات منجر به خسارات و فوت در شهر قم ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده است و با اقدامات انجام شده توسط پلیس در بحث رعایت قوانین در ۶ ماهه نخست سال جاری شاهد کاهش ۲۸ درصدی تصادفات منجر به فوت در شهر قم بوده‌ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم تصریح کرد: توصیه می‌کنیم افرادی که از وسایل نقلیه استفاده می‌کنند و در معابر تردد می‌کنند، بیشتر مراقب حرکات وسایل نقلیه باشند.

سرهنگ صدفی یادآور شد: بیشترین تصادفات منجر به فوت مربوط به عابرین پیاده و بعد راکبان موتور سیکلت است.

وی ادامه داد: در شش ماه نخست جاری ۹۶۵۱۴ فقره در استان قم برای توقف دوبله اعمال قانون شده‌اند که این جرایم تا حدودی بازدارنده بوده است.

سرهنگ صدفی اذعان کرد: بعضی اوقات ظرفیت معابر تکمیل است و پلیس گره ترافیکی را کنترل می‌کند ضمن اینکه حمل و نقل عمومی جهت کاهش ترافیک بسیار می‌تواند نقش آفرین باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم خاطرنشان کرد: به طور میانگین در استان قم روزانه ۵۰۰ خبر تصادف رسیدگی می‌شود و بیشتر این تصادفات مرتبط با ترافیک است.

 


کد مطلب: 111158

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/111158/کاهش-۲۸-درصدی-تصادفات-منجر-فوت-شهر-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir