کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جمع‌آوری و ساماندهی اتباع غیرمجاز در قم

خبرگزاری تسنیم , 18 مهر 1403 ساعت 10:47

گزارشگر : تحریریه قم نیوز

فرمانده انتظامی شهرستان قم، گفت: قم نخستین استان کشور در زمینه جمع‌آوری اتباع خاص است. شکل مدیریتی اردوگاه نگهداری اتباع را تغییر داده‌ایم و با استقرار یگان امداد، امکان پاسخ‌گویی فراهم شده تا یک فرآیند خوبی در ساماندهی اتباع ایجاد شود.


به گزارش قم نیوز،سرهنگ امیر مختاری عصر امروز در نشست رؤسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌های پلیس راهور شهرستان قم با فرماندار قم با بیان اینکه سال گذشته قم در بین استان‌های کشور، با 16 درصد کاهش جرایم دومین استان کشور بود، اظهار داشت: این نرخ در سال جاری به 23 درصد کاهش جرائم رسیده‌است.

وی افزود: هم اکنون قم از نظر کاهش جرائم، چهارمین استان کشور به شمار می‌آید.

فرمانده انتظامی شهرستان قم با اشاره به کاهش 50 درصدی سرقت و شرارت‌های مختلف در سطح شهر قم بیان کرد: امسال نسبت به سال قبل، آمار وقوع سرقت، بیش از سه‌هزار و 700 فقره کاهش یافته‌است.

مختاری امنیت سطح شهر قم را پایدار توصیف کرد و گفت: طرح تجمیع مامور تجسس کلانتری و پلیس آگاهی شهرستان، به عنوان آزمونه در قم به اجرا گذاشته شد، موفقیت این طرح نقش مهمی در کاهش سرقت در استان داشته است.

وی با اشاره به تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و ایثارگرایانه نیروی پلیس استان ابراز امیداواری کرد: در پایان سال جاری، 30 درصد کاهش سرقت را در استان شاهد باشیم.

فرمانده انتظامی شهرستان قم با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه پلیس بوستان علوی شهر قم خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی مستقر در این مکان، به صورت شبانه‌روزی با کلانتری 24 همکاری می‌کنند.

مختاری با اشاره به این نکته که در ورودی پارک‌الغدیر نیز یک سازه انتظامی در حال احداث است، گفت: مسئولیت کنترل و نظارت این بوستان به نیروی انتظامی شهرستان واگذار شده‌ است.

وی با بیان اینکه قم نخستین استان کشور در زمینه جمع‌آوری اتباع خاص است گفت: شکل مدیریتی اردوگاه نگهداری اتباع را تغییر داده‌ایم، و با استقرار یگان امداد، امکان پاسخ‌گویی فراهم شده تا یک فرآیند خوبی در ساماندهی اتباع ایجاد شود.


کد مطلب: 111170

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/111170/جمع-آوری-ساماندهی-اتباع-غیرمجاز-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir