کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همایش ملی علامه حسن‌زاده آملی در قم‌ برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم , 25 مهر 1403 ساعت 10:07

همایش ملی علامه حسن حسن‌زاده آملی با همکاری مراکز حوزوی و دانشگاهی در قم برگزار می‌شود.


به گزارش قم نیوز،مؤسسه علمی تربیتی آوای توحید با همکاری مراکز حوزوی و دانشگاهی همایش ملی علامه ذوالفنون، سالک توحیدی آیت‌الله العظمی حسن حسن‌زاده آملی را برگزار می‌کند.

سخنرانان اصلی این همایش آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی هستند.

همچنین در این همایش ملی میزگرد تخصصی با حضور آیت‌الله حسن رمضانی، آیت‌الله سید یدالله یزدان‌پناه و حجت‌الاسلام علی شیروانی از شاگردان برجسته علامه حسن‌زاده آملی برگزار می‌شود.
رونمایی از کتاب و تأسیس دبیرخانه دائمی علامه ذوالفنون و تقدیر از مقالات و آثار برتر از دیگر برنامه‌های این همایش است.

همایش ملی علامه حسن‌زاده آملی روز پنجشنبه 26 مهرماه ساعت 8:30 در سالن شیخ مفید دانشگاه قم برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رمضانی عصر امروز در نشست خبری همایش ملی علامه حسن‌زاده آملی (ره) با اشاره به برگزاری این همایش به مناسبت سومین سالگرد ارتحال ایشان، اظهار داشت: همایش ملی علامه حسن‌زاده آملی(ره) روز پنجشنبه 26 مهرماه ساعت 8:30 صبح با سخنرانی آیت‌الله اعرافی و غلامعلی حداد عادل در سالن اجتماعات دانشگاه قم برگزار می شود.

وی با بیان اینکه شخصیت علامه حسن‌زاده آملی(ره) در منظومه علوم و معارف همانند خورشید می‌درخشد و غنی از تعریف است، گفت: هر کسی با مقوله علم و معرفت و عرفان و سیر و سلوک و علوم جدید و قدیم آشنا باشد قطعا با شخصیت علامه هم آشناست.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه امثال علامه حسن‌زاده آملی(ره) بر گردن اهل علم و معرفت حق بزرگی دارند، گفت: بر این اساس احساس تکلیف کردیم تا زوایای وجودی مخفی‌مانده شخصیت علامه را مورد مداقه قرار بدهیم تا بیش از پیش شناخته شود.

دبیر علمی همایش علامه حسن‌زاده آملی(ره)، شناساندن شخصیت‌های بزرگ را نیاز جامعه و نسل جوان دانست و تصریح کرد: تمام کسانی که می‌خواهند در میدان مسابقه ارزش‌ها و سیر و سلوک الی الله موفق باشند نیاز دارند تا شخصیت‌هایی همچون علامه حسن‌زاده را به عنوان الگو و شاخص بشناسند.

وی در ادامه به ارائه توضیحاتی پیرامون همایش ملی علامه حسن‌زاده آملی(ره) پرداخت و افزود: آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور به عنوان سخنران اصلی افتتاحیه همایش و دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی به عنوان سخنران مراسم اختتامیه مطالب خود را ارائه خواهند کرد.

به گفته دبیر علمی همایش، برگزاری میزگرد علمی و تخصصی با حضور حجج اسلام والمسلمین سید یدالله یزدان‌پناه و علی شیروانی شاگردان برجسته علامه حسن‌زاده آملی(ره) از برنامه‌های دیگر این همایش است.

استاد حوزه علمیه قم در رابطه با موضوعات این میزگرد نیز گفت: موضوع اول آسیب‌شناسی فضای عرفان و موضوع دوم بحث ظرفیت‌ها و قابلیت‌های جنس زن در فضای عرفان نظری و عملی است.

دبیر علمی همایش علامه حسن‌زاده آملی(ره) با اشاره به ارسال 57 مقاله به دبیرخانه همایش، اظهار داشت: از این تعداد، 3 مقاله به عنوان مقالات برتر در همایش معرفی خواهد شد.

وی افزود: در این همایش از کتاب‌های‌ «پرتویی از جلوه‌های حسن‌زاده در عرفان نظری و عملی»، جلد دوم «نهایةالاشراف فی شرح اوصاف الاشراف» و «پای تخت یار» که به ذکر خاطراتی از شخصیت‌های بزرگ در عرصه عرفان و معرف می‌پردازد و همچنین کتاب «استاد عقل و عشق» رونمایی خواهد شد.

دبیر علمی همایش علامه حسن‌زاده آملی(ره) گفت: تأسیس دبیرخانه دائمی علامه ذوالفنون و تقدیر مولفان مقالات و آثار برتر از برنامه‌های دیگر همایش ملی حسن‌زاده آملی خواهد بود.


کد مطلب: 111201

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/111201/همایش-ملی-علامه-حسن-زاده-آملی-قم-برگزار-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir