کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول دفتر مشاوره بهزیستی قم:

بهزیستی قم ۱۹ هزار مشاوره رایگان تلفنی به مردم ارائه داد

خبرگزاری ايرنا , 19 آذر 1403 ساعت 11:59

گزارشگر : تحریریه قم نیوز

مسئول دفتر مشاوره بهزیستی استان قم، از ارائه ۱۹ هزار مشاوره تلفنی رایگان از طریق خط ۱۴۸۰ از ابتدای امسال تا آذرماه خبر داد و گفت: شهروندان با برقراری ارتباط با این خط، مشاوره تخصصی در زمینه‌های مختلف از جمله روان‌شناسی، خانوادگی و تحصیلی دریافت می‌کنند.


به گزارش قم نیوز،منصوره بابایی روز دوشنبه، افزود: این سامانه تلفنی از ساعت هشت صبح تا ۲۴ شب آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به همشهریان است، با اجرای طرح فوق فرصتی برای شهروندان فراهم شده تا در زمینه‌های مختلفی مانند مشکلات تحصیلی، روان‌شناختی، هیجانی، خانوادگی، روابط، عزت‌نفس، استرس، افسردگی و حتی بحران‌هایی مانند خودکشی، مشاوره‌های لازم را دریافت کنند.

وی تاکید کرد:‌ مشاوران این سامانه از متخصصان حرفه‌ای در زمینه مشاوره و روان‌شناسی هستند و آموزش‌های ویژه‌ای گذرانده‌اند، هدف این خدمات، ارائه راهکارهای فوری و کوتاه‌مدت برای کمک به افراد در بحران‌های لحظه‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه مشاوره‌های تلفنی برای درمان مشکلات روان‌شناختی به‌طور کامل کافی نیست، اما در مواقعی که افراد نیاز به راهنمایی فوری دارند، این خدمات می‌تواند گام مهمی در کمک به آنها برای مقابله با چالش‌های زندگی باشد.

مسئول دفتر مشاوره بهزیستی قم از ارزیابی و رتبه‌بندی مراکز مشاوره غیردولتی استان خبر داد و افزود: تیم تخصصی بهزیستی قم، شامل کارشناسان حراست، بازرسی و مشاوره، به‌طور مستمر کیفیت خدمات روان‌درمانی و مشاوره را در مراکز مشاوره غیردولتی ارزیابی می‌کند، این ارزیابی‌ها بر اساس چک‌لیست‌های ابلاغی و در قالب هفت شاخص اصلی شامل کیفیت خدمات، رضایت‌مندی مراجعان، کیفیت فضای فیزیکی و تجهیزات، پیگیری فرایند خدمات، کیفیت پذیرش مراجعان، رازداری و حفظ حریم خصوصی و رعایت مقررات حرفه‌ای و ارجاع به سایر متخصصان انجام می‌شود.


کد مطلب: 111415

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/111415/بهزیستی-قم-۱۹-هزار-مشاوره-رایگان-تلفنی-مردم-ارائه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir