کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سالی بدون مرگ و میر مادران باردار در قم

خبرگزاری ايرنا , 17 دی 1392 ساعت 14:48

قم نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: در یکسال اخیر هیچ موردی از مرگ و میر مادران باردار در استان ثبت نشده است.


به گزارش ایرنا، دکتر سید شمس الدین حجازی روز سه شنبه در بازدید از مرکز بهداشتی درمانی قنوات و خانه های بهداشت روستاهای حسین آباد میش مست و جنت آباد کاهش مرگ و میر مادران باردار را یکی از شاخص های رشد بهداشت برشمرد و افزود: این کاهش از افتخارات اخیر دانشگاه علوم پزشکی قم در یکسال گذشته است.
 
وی افزود: با اقدامات و تمهیدات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی قم در یکسال اخیر هیچ موردی در خصوص مرگ و میر مادران باردار در استان ثبت نشده است.
 
وی خاطر نشان کرد: تداوم این موضوع دقت نظر ارکان مختلف حوزه سلامت از دورافتاده ترین پایگاه های بهداشتی تا مراکز درمانی استان را می طلبد.
 
حجازی در ادامه سخنان خود بر لزوم اجرای دقیق سیاست های افزایش جمعیت تاکید کرد و گفت: اجرای سیاست های افزایش جمعیتی مدنظر رهبر معظم انقلاب است که اجرای آن باید به صورت دقیق برنامه ریزی شود.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه در سال های گذشته موضوع افزایش جمعیت بویژه در بین قشر نخبه کشور مورد غفلت قرار گرفت و میزان رشد جمعیت روند قابل قبولی ندارد.
 
وی افزود: جمعیت جوان، نخبه، تحصیلکرد و نیروی انسانی کارآمد از ابزارهای مهم کشور در عرصه رشد و توسعه محسوب می شود.
 
حجازی در این بازدیدها با تقدیر از تلاش های کارکنان این مراکز بهداشتی و درمانی روستایی بر لزوم ارایه آموزش های بهداشتی به خانواده، انجام منظم ده گردشی ها، کنترل وضعیت بهداشت محیط و کلر موجود در آب آشامیدنی تاکید کرد.
 
گفتنی است، مرکز بهداشتی درمانی قنوات و خانه های بهداشت روستاهای حسین آباد میش مست و جنت آباد در سالهای اخیر با تلاش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم بازسازی و تجهیز شده اند.

انتهای پیام/125


کد مطلب: 18233

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/18233/سالی-بدون-مرگ-میر-مادران-باردار-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir