کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قم خبر داد:

اختصاص سایت های ورزشی مخصوص بانوان در بوستان های قم

پايگاه اطلاع رسانی قم نیوز , 25 دی 1392 ساعت 10:15

قم نیوز: مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قم از اختصاص سایت های ورزشی مخصوص بانوان در بوستان های سطح شهر مقدس قم خبر داد.


به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری، حسین رضایی نسب با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به سیاستهای اجرایی شهرداری قم و با توجه به تأکیدات شهردار قم و در راستای بهداشت روحی،جسمانی زنان در جامعه این اقدام صورت می پذیرد.
وی با اشاره به اینکه در اهمیت ورزش بانوان هیچ تردیدی وجود ندارد،افزود: موضوع مهمی که در روند توسعه شهری و تغییر الگوهای اجتماعی منجر به کاهش فعالیت زنان شده، در حاشیه قرار گرفته و حتی در برخی از موارد به‌طورکلی به فراموشی سپرده شده است.
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قم اذعان داشت: تمام این بی‌تحرکی و کاهش فعالیت‌های بانوان که در یک‌دهه گذشته در مقایسه با سال‌های دور افزایش چشمگیری داشته، منجر به بروز برخی ضعف‌های جسمانی در بانوان گردیده وضعف‌هایی که هرروز بیشتر از بیش از افزایش گذشته این قشر را در سنین مختلف از کودکی گرفته تا کهنسالی تهدید می‌کند.
 وی بیان داشت: همه این‌ها در حالی است که با عدم پرداختن و توجه به توسعه فضاهای ورزشی ویژه بانوان برای انجام ورزش‌های عمومی و همگانی،  در جامعه شهری ضرورت برنامه‌ریزی در زمینه توسعه این‌گونه فضاها به‌شدت احساس می‌شود.
مهندس رضایی نسب تصریک کرد: به همین منظور با رویکرد گسترش ورزش‌های صبحگاهی، تشویق بانوان به انجام ورزش‌هایی که با کمترین امکانات و هزینه انجام‌شدنی است، حفظ ارزش‌های اسلامی در فعالیت‌های ورزشی، شناساندن ورزش به عنوان نیاز اساسی در زندگی بانوان و نکات مشابه، از سال91 برنامه‌ریزی‌هایی در راستای تخصیص مکان‌هایی برای فعالیت‌های ورزشی بانوان در بوستان‌ها، مدارس، آپارتمان‌ها، مساجد و سالن‌ها در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

 رضایی نسب افزود : بیشتر مردم تمایل به ورزش در فضاهای باز دارند، از همین‌رو برای اینکه زنان هم مانند مردان بتوانند در محیط‌های مناسب ورزش کنند زمین‌های ورزشی ویژه بانوان اختصاص داده شده است و در این راستا همچون زمین ورزشی بوستان بنیادی، زمین ورزشی مخصوص بانوان در بوستان ریحانه، مهدی و هاشمی نیز در حال آماده‌سازی و تخصیص می باشند.
انتهای پیام/125


کد مطلب: 18460

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/18460/اختصاص-های-ورزشی-مخصوص-بانوان-بوستان-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir