کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر قم خبر داد

کشف ۵۲۴ کیلوگرم مواد مخدر در یک ماه گذشته در قم

خبرگزاری تسنیم , 2 بهمن 1392 ساعت 13:15

قم نیوز: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر قم گفت: در یک ماه گذشته ۵۲۴ کیلوگرم مواد مخدر که شامل ۲۷۴ کیلو گرم تریاک، ۱۸۶ کیلو گرم حشیش، ۸۰ کیلو گرم شیشه و پنج کیلو گرم هروئین کشف و ضبط شده است.


به گزارش قم نیوز، سرهنگ منوچهر طالبی روز گذشته درجمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ماده مخدر شیشه یکی از مهم‌ترین تهدید‌ها برای کشور محسوب می‌شود اظهار کرد: مصرف شیشه و استقبال جوانان از این نوع ماده مخدر یکی از مهم‌ترین تهدید‌ها برای کشور محسوب می‌شود.
 
سرهنگ طالبی افزود: ماده مخدر شیشه یکی از مواد توهم زا است که متاسفانه در برخی از موارد فرد معتاد پس از مصرف این نوع مواد مرتکب قتل می‌شود و پس از آنکه تاثیر مواد از بین رفت متوجه رفتار و اقدامات خود در زمان مصرف و پس از آن می‌شوند.
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر قم با اشاره به آمادگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قم در راستای آموزش به دانش آموزان عنوان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر آمادگی لازم جهت آموزش به دانش آموزش آموزان مقطع دبیرستان را در طول سال دارد که مدیران با هماهنگی‌های لازم می‌توانند همراه دانش اموزان از ستاد مبارزه با مواد مخدر بازدید کنند.
 
وی خاطر‌نشان کرد: در ستاد مبارزه با مواد مخدر نمایشگاه دائمی جهت آموزش به نوجوانان و جوانان دایر شده که در بازدید از این نمایشگاه آموزش‌های لازم جهت آشنایی با مواد مخدر و راه‌های مبارزه با ان به نوجوانان و جوانان اموزش داده می‌شود.
 
سرهنگ طالبی با اشاره به اینکه سیگار راهی برای ورود به وادی اعتیاد است گفت: سیگار راهی برای ورود به وادی اعتیاد است که متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها به دلیل عدم آگاهی به مصرف فرزندانشان از سیگار اهمیت زیادی نمی‌دهند و آن را یک امر عادی تلقی می‌کنند و از طرفی دیگر شاهد استفاده بیش از حد خانواده‌ها از قلیان هستیم.
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر قم تصریح کرد: در یک ماه گذشته 524 کیلوگرم مواد مخدر که شامل 274 کیلو گرم تریاک، 186 کیلو گرم حشیش، 80 کیلو گرم شیشه و پنج کیلو گرم هروئین کشف و ضبط شده است.
 
وی با اشاره به اینکه مردم بهترین کمک برای جمع آوری عاملان فروش مواد مخدر در سطح شهر هستند عنوان کرد: پلیس پس از دستگیری عاملان فروش در حدود 20 دقیقه در محل می‌ماند که مردم می‌توانند بهترین کمک برای شناسایی عاملان باقی مانده در محل هستند.
 
سرهنگ طالبی اظهار کرد: برخی از مردم با تماس به پلیس 110 منتظر اقدام سریع پلیس هستند که متاسفانه به دلیل عدم اطلاعات کافی که مردم در اختیار پلیس می‌گذارند پلیس موظف است با داشتن مدارک و اطلاعات کافی و با حکم قضایی نسبت به بازداشت خلافکاران اقدام کنند.
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر قم با اشاره به اینکه اطلاعات مردم در تماس با پلیس مخفی و به صورت نا‌شناس می‌ماند ابراز کرد: برخی از مردم در تماس با پلیس 110 ترس از افشای نام خود را دارند که پلیس موظف است نام این افراد را مخفی نگه دارد.
 
مردم می‌توانند جهت اعلام اخبار عاملان فروش مواد مخدر با شماره تلفن 372202 تماس بگیرند.
 
انتهای پیام/ 125


کد مطلب: 18702

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/18702/کشف-۵۲۴-کیلوگرم-مواد-مخدر-یک-ماه-گذشته-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir