کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گسترش فقر در قم به دلیل هزینه های سنگین درمان

خبرگزاری ايرنا , 2 بهمن 1392 ساعت 14:10

قم نیوز: معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: هزینه های سنگین سلامت و بهداشت و درمان از عوامل گسترش فقر در این استان می باشد.


به گزارش قم نیوز،ˈعلی ابرازهˈ سه شنبه شب در چهل و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم ،با اشاره به هزینه های سنگین درمان در قم در مقایسه با کشور امارات افزود: در این کشور نرخ ابتلا به فقر به خاطر هزینه های درمانی یک دهم به 100 است در حالی که در استان قم ، هفت به 100 است ، یعنی در این کشور از هر یک هزار نفر 10 نفر و در قم از هر یک هزار نفر 70 نفر به خاطر پرداخت هزینه های سنگین بهداشت و درمان به فقر مبتلا می شوند.
 
وی ادامه داد: استفاده از امکانات بهداشتی و درمانی حق همگانی است.
 
وی با بیان اینکه علاوه بر قرآن ، سازمان جهانی بهداشت و همچنین اصل 29 و 43 قانون اساسی ما این حق را به رسمیت شناخته است، افزود: در همه این موارد همگانی بودن حق استفاده از امکانات مورد نیاز برای سلامتی مورد تاکید قرار گرفته است.
 
ابرازه با تاکید بر اینکه این نرخ طبق حداقل محاسبات و در خوشبینانه ترین حالت می باشد،افزود: مساله فوق ، ضرورت توسعه فضاهای درمانی در استان را ضروری کرده است.
 
وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت خیران برای توسعه این مراکز،خاطرنشان کرد: بدون شک توسعه فضاهای درمانی نیازمند محلی برای تامین درآمد است که خیران سلامت بهترین منبع تامین درآمد برای توسعه بیمارستان ها در قم به شمار می روند.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین با اشاره به اینکه تنها 25 درصد مسوولیت سلامت جامعه بر عهده وزارت بهداشت ،افزود: سایر نهادها و دستگاه های جامعه نیز در این خصوص وظایف و مسوولیت هایی برعهده دارند.
 
وی که به عنوان میهمان درجلسه شورای اسلامی شهر قم حضور یافته بود ،افزود: درکشورهای پیشرفته بیمارستان ها زیر نظر شهرداری اداره می شوند لذا در کشور ما نیز باید از پتانسیل شهرداری ها استفاده شود.
 
ابرازه همچنین با بیان اینکه عوامل مختلفی در کاهش امنیت سلامتی در یک جامعه موثر است،افزود: این عوامل که برخی از آنها را در قم پر رنگتر می ببینیم مواردی چون نرخ بیکاری می باشد چرا که بر خلاف تصورات ، ابتلا به سکته های قلبی در میان افراد بیکار و حتی پرسنل شاغل قراردادی به مراتب بیشتر از پرسنل شاغل رسمی ومدیران سطح بالای دستگاه ها می باشد.

انتهای پیام/125


کد مطلب: 18709

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/18709/گسترش-فقر-قم-دلیل-هزینه-های-سنگین-درمان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir