کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اهمیت ایجاد باغ موزه ها در قم

خبرگزاری ايرنا , 9 بهمن 1392 ساعت 9:24

قم نیوز: شهردار قم گفت: ایجاد بوستان های موضوعی و باغ موزه ها روند شکل گیری و توسعه پروژه عظیم بلوار پیامبر اعظم (ص) قم را تسریع می بخشد.


به گزارش قم نیوز، ˈ محمد دلبری ˈ سه شنبه شب در چهل و سومین رسمی شورای اسلامی شهر قم ،اظهار داشت: توسعه پروژه پیامبر اعظم با رویکردهای مختلفی بویژ فرهنگی و آموزشی درحال انجام است.
 
وی با بیان اینکه شکل گیری این روند هزینه های بالایی دارد،افزود: مراکز زیادی برای احداث مجموعه های فرهنگی و آموزشی و باغ موزه ها اعلام آمادگی کردند.
 
دلبری خاطرنشان کرد: مطابق طرحی که درکشور و در میان سازمان های مختلف مرسوم است، این مراکز می توانند پس از احداث یک درصد از کل مساحت آن مجموعه را با نظارت،معماری و موضوعی که شهرداری برای آن در نظر گرفته تکمیل و بعد از آن نیز مسوولیت نگهداری و حفاظت از آن را بر عهده گیرند.
 
شهردار قم یادآورشد: به عنوان مثال دراین بلوار یک باغ موزه کتاب وجود دارد که برای آن فضایی به مساحت 14 هزار متر مربع پیش بینی شده است، با توجه به اینکه این باغ موزه برای شهرداری هزینه های سنگینی را به بار می آورد،به همین خاطر با برخی از مجموعه هایی که قصد احداث کتابخانه دارند،توافقاتی را انجام دادیم.
 
وی افزود: مطابق این توافق ها آنها باید درحدود 13 هزار مترمربع از فضای این باغ موزه را به فضای سبز و بقیه را با همان موضوعی که ما برای آن پیش بینی کردیم یعنی کتابخانه اختصاص دهند.
 
دلبری گفت: باغ موزه فقاهت نیز دراین بلوار احداث خواهد شد و مراکزی که می خواهند دراین امر مشارکت داشته باشند ، می توانند با استفاده
 از ضابطه ذکر شده دراین امر سهمیم شوند.
 
دراین جلسه لایحه ضوابط و مقررات شهر سازی و معماری بوستان های بلوار پیامبر اعظم (ص) به تصویب رسید.

انتهای پیام/125


کد مطلب: 18897

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/18897/اهمیت-ایجاد-باغ-موزه-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir