> قم نیوز - ضرورت تطبیق نمادهای شهری با ارزش های دینی در قم - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد

ضرورت تطبیق نمادهای شهری با ارزش های دینی در قم

خبرگزاری تسنیم , 9 بهمن 1392 ساعت 12:15

قم نیوز: عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: باید تمامی نمادهای استفاده شده در شهر در ارزش ها ریشه داشته باشند و این ارزش ها باید رویکردی مذهبی به خود بگیرند.


به گزارش قم نیوز مصطفی ملایی شب گذشته در چهل و سومین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر به عنوان سخنران قبل از دستور اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیداری که با اعضای شورای شهر تهران داشتند نکاتی را فرمودند که برای ما نیز مفید است.
 
وی با بیان اینکه شاخص هایی در فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با فعالیت های شورای شهر وجود داشت، گفت: در تصمیم گیری ها باید از این شاخص ها به طور کامل استفاده کرد.
 
ملایی افزود: باید فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به ویژگی های هر شهری به صورت بومی سازی در بیاید و به گونه ای الگویی در تصمیم سازی ها باشد و با توجه به جایگاهی که قم به عنوان پایتخت جهان تشیع دارد باید توجه ویژه ای به این موضوع شود.
 
وی با اشاره به بحث های صورت گرفته در رابطه با سند راهبردی بیان کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند که تهران نماد آبادانی و سبک زندگی اسلامی در سطح کشور و و باید به عنوان الگویی برای کشور قرار بگیرد.
 
عضو شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: تمامی ویژگی های مد نظر مقام معظم رهبری برای یک شهر اسلامی مانند اصلاح و نشان دهنده سبک زندگی اسلامی را می توانیم در شهر مقدس قم اجرا کنیم و زمانی که از قم به عنوان شهر زائر محور و پایتخت مذهبی جهان تشیع یاد می کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد:برای رسیدن به این الگو از فرمایشات مقام معظم رهبری سه بعد را استخراج کردم که می توان گفت بعد اول بعد فرهنگی است و بعد دوم مدیرت جهانی و بعد سوم نیز بحث عمرانی و آبادانی در شهر است.
 
ملایی توجه به سبک زندگی اسلامی را مهم دانست و تصریح کرد: در بعد فرهنگی شاخص هایی وجود دارد که در صورت تحقق این شاخص ها نماد و الگوی سبک زندگی اسلامی محقق می شود که در همین راستا می توان نخستین شاخص را توجه به سبک زندگی اسلامی دانست.
 
وی تاکید کرد: البته در راستای رسیدن به سبک زندگی اسلامی در شهر باید پژوهشگاه شهرداری قسمت هایی که برنامه ریزی می کنند به این شاخص توجه کنند.
 
عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: دومین شاخصی که مقام معظم رهبری در بعد فرهنگی مورد توجه قرار می دهند، لزوم توجه جدی به مراکز فرهنگی است که نشان می دهد که مدیریت شهری باید جایگاه ویژه ای را برای مراکز فرهنگی قائل است.
 
ملایی گفت: از همه مهمتر در بعد فرهنگی لزوم توجه بسیار جدی به محتوای مراکز فرهنگی است که شامل تاکید بهره برداری از محتوای قوی و غنی فرهنگی مطرح می شود.
 
وی تاکید کرد:در همین راستا باید تمامی نمادهای استفاده شده در شهر ریشه در ارزش ها داشته باشد و ارزش ها باید در اعتقادات جای بگیرند.
 
عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: محتوای مراکز فرهنگی بسیار مهم است تا جایی که مقام معظم رهبری در قسمت دیگری از سخنان خود اقدامات فرهنگی را شمشیری دو لبه توصیف کردند فرمودند که محتوای مناسب و خوب موجب اصلاح جامعه و محتوای بد موجب گسترش نا به سامانی ها می شود.
 
وی خاطرنشان کرد: حضرت آقا در بعد عمرانی و آبادانی می فرمایند که  معماری ساخت و سازها بر اساس سبک زندگی اسلامی و ایرانی باشد و ما باید در معاونت های مربوطه در شهرداری به این نکته توجه کنیم.
 
انتهای پیام/ 125


کد مطلب: 18913

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/18913/ضرورت-تطبیق-نمادهای-شهری-ارزش-های-دینی-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir