کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بارش برف درقم تا چهارشنبه

خبرگزاری ايرنا , 15 بهمن 1392 ساعت 14:17

قم نیوز: کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی قم گفت: بارش برف امشب و فردا نیز دراین استان ادامه خواهد داشت.


به گزارش قم نیوز، ˈمحمد رضا قاضیˈ روز سه شنبه در گفت و گویی، افزود: شدت بارش برف که از شب گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد ، بعداز ظهر  امروز کاسته و امشب دوباره اوج می گیرد.
 
وی پیش بینی کرد: بارش برف امروز و فردا در مناطق غربی و ارتفاعات محسوس تر خواهد بود.
 
وی گفت: میزان بارش برف از شب گذشته تا صبح امروز در ایستگاه های کهندان، قاهان، سلفچگان، شکوهیه، سالاریه و کهک به ترتیب، 30، 28، 10، 7، 5 و 1 سانتی متر گزارش شده است.
 
قاضی خاطرنشان کرد: از ابتدای هفته جاری تا صبح روز سه شنبه، 15 سانتی متر در شهر قم برف باریده است.
 
وی با بیان اینکه شب گذشته دمای هوا در شهر قم به منفی پنج درجه رسید، اضافه کرد: شب گذشته در سردترین ساعات دمای هوا در منطقه دستجرد نیز به منفی 13 درجه رسید و در سلفچگان و کهک منفی هشت درجه بود.
 
وی با اشاره به اینکه روز پنجشنبه به خاطر صاف شدن آسمان، دمای هوا تا 10 درجه زیر صفر کاهش می یابد، پیش بینی کرد: دمای هوا در مناطق غربی استان از جمله سلفچگان و کهک به منفی 16 و17 درجه نیز برسد.
 
وی پیش بینی کرد که شدت سرمای هوا در هفته آینده کمی کاسته شود و دمای هوای در اوایل هفته در سردترین ساعات بین چهار تا پنج درجه زیر صفر و دمای حداکثر نیز بین چهار تا پنج درجه بالای صفر نوسان داشته باشد.
 
قاضی به کشاورزان توصیه کرد: برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
 
بر اساس این گزارش، بنا به تصمیم اداره کل مدیریت بحران استانداری قم با هماهنگی آموزش و پرورش به دلیل ادامه بارش برف، لغزنده بودن معابر و برودت هوا تمامی مدارس این شهر در تمام مقاطع تحصیلی شامل ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در نوبت صبح و عصر امروز تعطیل اعلام شد.
 
تمامی ادارات استان قم نیز به جز دستگاه های امدادی و درمانی به دلیل کاهش در مصرف گاز امروز فعالیت خود را از ساعت 9 صبح آغاز کردند.

انتهای پیام/125


کد مطلب: 19141

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/19141/بارش-برف-درقم-چهارشنبه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir