کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت:

بانک‌ها در ۸ سال گذشته خط قرمزها را رد کرده‌اند

خبرگزاری تسنیم , 19 بهمن 1392 ساعت 19:10

قم نیوز: معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت گفت: بسیاری از بانک‌ها با مشکلات عدیده‌ای رو به رو هستند و بیشتر بانک‌ها خط قرمز‌ها را رد کرده‌اند و نمی‌توان انتظار داشت که مشکلات بانکی صنعتگران به زودی حل شود.


به گزارش قم نیوز، سید محمد علی سیدی ابریشمی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: زیرساخت‌های واحد‌های صنعتی باید به شکل مطلوب و در جهت نیازهای جامعه صنعت گر استان صورت گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با توجه به نزدیک بودن شهرک صنعتی شکوهیه به تهران باید زیر ساخت‌ها و تسهیلات مناسبی در اختیار صنعت گران این شهرک گذاشته شود.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اشاره به افتتاح واحد‌های صنعتی شهرک صنعتی شکوهیه عنوان کرد: امروز مراسم افتتاح و بازدید از چند واحد صنعتی و همچنین جلسه‌ای با صنعت گران این شهرک داشته‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: عمده مشکلات صنعتگران به چهار بخش مسائل مالی و نقدینگی، مالیات، امکانات خدماتی و زیر ساخت‌های شهرک‌های صنعتی تقسیم می‌شود.

سیدی ابریشمی با اشاره به مشکلات صنعتگران عنوان کرد: از آنجایی که صنعت گران در طول هشت سال دچار ضرر‌ها و مشکلات مالی فراوانی بوده‌اند باید به مشکلات و شکایات آنان گوش داد و تا آنجا که در توان داریم باید مشکلات صنعت گران را از پیش رو برداریم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در بازدید از واحدهای صنعتی شهرک شکوهیه در خدمت استاندار قم بودیم که با توجه به نظر رئیس مجلس شورای اسلامی باید مشکلات و موانع صنعتگران را شناسایی و در حل آنان کوشش کنیم.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اشاره به مشکلات شهرک‌های صنعتی قم اظهار کرد: با توجه به اینکه شهر قم از نظر منابع آبی با مشکل مواجه است باید مشکل کمبود آب شهرک‌های صنعتی و همچنین قطعی برق این منطقه به زودی حل شود.

وی افزود: نداشتن مخابرات و عدم دسترسی به اینترنت از دیگر مشکلات صنعتگران شهرک‌های صنعتی است که امیدواریم به زودی این مشکلات با کمک مسئولان استانی حل شود.

سیدی ابریشمی با اشاره به اینکه مشکلات بانکی صنعتگران به سرعت قابل حل نیست عنوان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از بانک‌ها با مشکلات عدیده‌ای رو به رو هستند و بیشتر بانک‌ها خط قرمز‌ها را رد کرده‌اند، نمی‌توان انتظار داشت که مشکلات بانکی صنعتگران به زودی حل شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: قیمت زمین‌های شهرک‌های صنعتی در بسیاری از نقاط کشور مبلغ ۵۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع است که در برخی از نواحی شمالی کشور این مبلغ به ۷۰ هزار تومان هم می‌رسد.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اشاره به اینکه قیمت زمین را هئیت مدیره شهرک‌های صنعتی هر استان تعیین می‌کند عنوان کرد: هئیت مدیر شهرک‌های صنعتی هر استان با توجه به موقعیت شهرک و نیاز استان قیمت زمین را مشخص می‌کنند.

وی تصریح کرد: صنعتگران با پرداخت قسطی مبلغ زمین می‌توانند در شهرک‌های صنعتی مشغول به تولید و صنعت شوند که اقساط به صورت ۳۶ ماه است.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 19247

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/19247/بانک-ها-۸-سال-گذشته-خط-قرمزها-رد-کرده-اند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir