کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با حضور جانشین سازمان بسیج اساتید استان

اولین یادواره شهدای پردیسان قم در دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد

پايگاه اطلاع رسانی بسیج قم , 23 بهمن 1392 ساعت 11:00

قم نیوز: با حضور جانشین سازمان بسیج اساتید استان قم و به همت معاونت بسيج خواهران ناحيه بسیج امام حسن مجتبی(ع)، اولين يادواره شهداي پرديسان قم همزمان با ایام دهه فجر در دانشگاه باقر العلوم(ع) برگزار شد.


به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام علي زاده طی سخنانی در یادواره شهدای پردیسان با اشاره به نقش حضرت امام(ره) در پيروزي انقلاب اسلامي گفت: اولين جرقه هاي انقلاب با اعتراض امام به انجمن هاي ايالتي و ولايتي آغاز شد به طوریکه اعتراض ایشان مانع از تصويب اين لايحه شد، لايحه اي كه در آن مسائلی مطرح شده بود كه  نه به صلاح مكتب و شرع و نه مردم بود.
 
وی افزود: در واقع استارت انقلاب در اين زمان زده شد و جوش و خروش مردم در سال 42 رسما با سخنراني امام در قم آغاز گردید.
 
علي زاده هدف امام را وارد كردن مكتب و دين به جامعه و متن زندگي مردم دانست و افزود: با وجود صريح اللفظ بودن امام در بيان وقايع و حمله مستقيم امام به رژيم پهلوي، آمريكا و اسرائيل در سال 42، رژيم نقشه اعدام
 
انقلابي و صحرايي امام را در مسير انتقال امام از قم به تهران پي ريزي کرد.
 
وی ادامه داد: اما اراده و مشيت الهي بر اين بود كه امام، سكاندار انقلاب زنده بماند و حتي بعد از آزادي از زندان،  نقش رژيم پهلوي را در تصويب لايحه كاپيتولاسيون براي مردم آشكار كند.
 
جانشین سازمان بسیج اساتید استان قم در بخش ديگری از سخنان خود به مساله مرجعيت امام در زمان پهلوي
 
اشاره كرد و افزود: این موضوع فقط در داخل كشور مطرح بود اما با تبعيد امام به تركيه مساله مرجعيت ايشان جهاني شد.
 
وی بیان داشت: در واقع مي توان گفت مرجعيت امام بعد از رحلت آيه الله بروجردي مطرح شده بود و امام در اين برهه از زمان هم زعامت سياسي و هم مرجعيتش بر همگان آشكار و شخصيت ایشان جهاني شده و به عنوان مرجع تقليد شيعيان جهان شناخته شدند.
 
عليزاده تصريح كرد: امام از كوچكترين فرصت براي معرفي اسلام و برنامه هاي خود بر پايه مكتب و اسلام استفاده كرد، مثلا سر ساعت معين و مشخص به حرم امير المومنين(ع) رفتن و زيارت جامعه خواندن امام، علاوه بر جنبه خودسازي، نشان دهنده جايگاه نظم و انضباط در دين مبين اسلام بود.
 
وی همچنین با اشاره به اين موضوع كه مساله ولايت فقيه و رهبري از ديگر مسائل مهمي بود كه امام مطرح كردند افزود: مساله ولايت فقيه و رهبري يك عالم وارسته و نقش آن در پيروزي انقلاب آن قدر مهم و اساسي بوده
 
و هست  كه با وجود اينكه چندين سال از پيروزي انقلاب و مطرح شدن اين مساله توسط امام مي گذرد اما هنوز جهان به دنبال شناخت و بررسي ولايت فقيه و نقش آن مي باشد.
 
وی ادامه داد: در واقع كار ائمه(ع)، پيامبر و عالم رباني هدايت جامعه به سمت تعالي و سعادت دنيا و آخرت است كه امام از تمامي فرصتها چه در زماني كه در ايران حضور داشتند و چه چهارده سالي كه در تبعيد بودند با كردار و رفتار و گفتار و ... خود، اسلام را به تمامي جهان معرفي كردند.
 
حجت الاسلام علی زاده در پایان با بیان اینکه محبت امام در دلهاي مردم ناشي از معنويت بود نه امور مادي، خاطرنشان ساخت: اراده الهي به دست امام رقم زده شد و يك بازخواني جديدي از مكتب اسلام به دست امام صورت گرفت و مردم را به راه مكتب توحيدي فرا خواند.

انتهای پیام/125


کد مطلب: 19313

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/19313/اولین-یادواره-شهدای-پردیسان-قم-دانشگاه-باقرالعلوم-ع-برگزار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir