کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گسترش فرهنگ مصرف کالاهای داخلی / حمایت از پروژه های دانشجویی

خبرگزاری ايرنا , 24 بهمن 1392 ساعت 9:26

قم نیوز: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بر فرهنگ سازی برای مصرف کالاهای داخلی تاکید کرد.


به گزارش قم نیوز، ˈیونس عالی پورˈ،با حضور در جمع و محفل دانشجویی دانشگاه قم اظهار داشت: شتاب دهی به تولید با ایجاد فرهنگ مصرف کالای داخلی محقق خواهد شد و باید به سمت فرهنگ مصرف کالای داخلی برویم و برای شتاب دهی به تولید باید به خود باوری برسیم.
 
رییس صنعت، معدن و تجارت قم با نگاهی به گذشته وضعیت کشور و قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در تولید، صنعت، اکتشافات معدنی و واحدهای صنفی؛ پیشرفتهای حاصل را در زمان کنونی ارزشمند دانست، و تاکید کرد: منشا بسیاری از پیشرفت ها و جهش های اقتصادی و صنعتی از تفکرات انقلابی دانشجویان این مرزوبوم است.
 
وی در ادامه به تشریح مختصری از وضعیت حوزه های مختلف صنعتی ، معدنی و تجاری استان قم برای دانشجویان حاضر پرداخت و گفت: قبل از انقلاب 1800 واحد صنفی و تجاری در استان قم داشتیم و هم اکنون به برکت همین انقلاب اسلامی بیش از 30 هزار واحد صنفی در استان داریم.
 
وی ادامه داد: صنعت قم قبل از انقلاب به 60 واحد صنعتی بیشتر نمی رسید ولی به لطف خداوند و تلاش متخصصان این کشور اکنون بیش 2400 واحد صنعتی در قم ایجاد شده است.
 
عالی پور اضافه نمود: در حال حاضر شاهد انتقال بسیاری از صنایع تهران به استان قم هستیم و این موضوع بیانگر رشد و شکوفایی قم در زمینه صنعتی و پیشرفت قم است.
 
وی اذعان داشت: معادن اکتشافی قم به سه یا چهار معدن نمی رسید ولی پس از انقلاب اقدامات مهمی به ویژه در سالهای اخیر صورت پذیرفته که هم اکنون بیش 120 معدن با تنوع مختلف معدنی در حال بهره برداری و اکتشاف است.
 
عالی پور به ظرفیت های بومی استان نظیر درودگری ، چاپ و نشر ، کفش ماشینی، تولید فرش های نفیس دستباف و سوهان اشاره کرد و گفت: این صنوف و کالاها تبدیل به برندهای بومی شناخته شده استان قم شده اند.
 
متولی بخش صنعت، معدن و تجارت قم تصریح کرد: در زمینه درودگری، پتانسیل های خوبی داریم و اکنون بیش از 4000 واحد صنفی درودگری داریم که باعث شده شهرکی بنام شهرک ثامن ویژه درود گران احداث شود.
 
وی اضافه کرد:با توجه به قطب شدن استان در زمینه چاپ و نشر، شهرک صنعتی چاپ و نشر احداث و به احترام آیت ا... مرعشی نجفی، بنام «شهرک شهاب» نامگذاری شده است.
 
وی منطقه ویژه سلفچگان با بیش از 200 واحد کارخانه را نیز یکی دیگر از مزیت های صنعتی و شاخصه پیشرفت استان برشمرد و گفت: بیش از 80 درصد سهامداران و سرمایه گذاران کارخانجات آن از برندهای معتبر خارجی اند و منطقه نیزارقم نیز که قبلا چندان صنعتی نبود، اکنون توانسته به قطب فولاد و انواع ورقهای فولادی جهت کاربرد در صنایع مختلف مثل لوازم خانگی و خودرو تبدیل شود.
 
وی احداث کارخانه سیمان با سرمایه گذاری خارجی انجام شده با مقیاس بالا و صادرات تولیدات آن را نیز بسیار قابل توجه دانست و گفت: علاوه بر استان قم، بسیاری از استانهای اطراف از این پتانسیل در ایجاد زیر ساختهای عمرانی و شهر بهره مند هستند.
 
** حمایت از پروژه های دانشجویی
 
یونس عالی پور تاکید کرد: فرقی ندارد که در چه رشته ای تحصیل می کنید مهم این است که از پیرامون فعالیت های کشور و استان خود با خبر باشید و این اطلاعات در اتخاذ مسیر پیشرفت حائز اهمیت خواهد بود.
 
وی بازدید دانشجویان از کارخانه های مستقر در شهرکهای صنعتی را در روشن شدن تفکرات و پیدایش اختراعات موثر دانست و گفت: ضمن آمادگی برای بازدید از واحدهای صنعتی و معدنی جهت آشنایی و ارتباط مناسب با بخش صنعتی و معدنی ، از پروژه های دانشجویی نیز حمایت می کنیم.
 
رییس سارمان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم حمایت از پروژه های دانشجویی را از برنامه ای سازمانی در راستای تعامل بیشتر دانشگاه با بخش اقتصادی حائز اهمیت شمرد و گفت: سازمان قم در عرصه پژوهشی در سه سال متوالی رکورد نخست عنوان دانش پایه جشنواره های پژوهشی در سطح ملی را به خود اختصاص داده است بنا براین فضا نیز برای دانشجویان در سازمان مهیا است.

انتهای پیام/125


کد مطلب: 19365

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/19365/گسترش-فرهنگ-مصرف-کالاهای-داخلی-حمایت-پروژه-های-دانشجویی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir