کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله مکارم شیرازی:

ملت ایران تسلیم زورگویی آمریکایی‌ها نمی‌شود

خبرگزاری تسنیم , 30 بهمن 1392 ساعت 12:02

قم نيوز: آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه ملت ایران تسلیم زورگویی آمریکایی‌ها نمی‌شود گفت: مذاکرات و نظارت شش ماه آنان بر ایران به نوعی اشتباه است و براساس سابقه ای که از این کشورها را سراغ داریم نتیجه‌ای از این مذاکرات حاصل نمی‌شود.


به گزارش قم نيوز، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در جلسه خارج از فقه خود که در مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به معنی مکر و حیله اظهار کرد: حیله و مکر به سه معنا است که یکی از معنا به عنوان زیرکی دیگری تدبیر و چاره اندیشی و در آخر به معنی مجازات است.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: برخی از انسان‌ها بر این گمان هستند که اگر گناه کنند خداوند آن‌ها را می‌بخشد و آنان را مجازات نمی‌کند در حالی که خداوند آنان را عذاب می‌کند و از سوی دیگر زمانی که نشانه‌های عذاب‌های الهی نمایان شود توبه انسان‌ها پذیرفته نمی‌شود و انسان‌ها قبل از دید شدن نشانه‌های توبه باید از گناهان خود توبه کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تکبر برخی از روسای دولت‌ها عنوان کرد: صدام یکی از کسانی بود که خود را بزرگ می‌شمرد و گمان می‌کرد دچار عذاب الهی نمی‌شود اما مشاهده کردید که در زندان به سر برد و در آن شکل ناپسند و خفیف شده کشته شد.

وی خاطر نشان کرد: رژیم طاغوتی هم با آنکه مدتی بر مردم ظلم و ستم کرد پس از پیروزی انقلاب به چه خفت و زاری دچار شد که هیچ یک از دولت‌های غربی پذیرای آنان نبودند و این نشانه‌های برای افرادی است که اعمال زشت و ناپسند انجام می‌دهند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به مصیبت‌های دنیوی برای مومنان اظهار کرد: مومنان با اینکه در دنیا دچار سختی و مشکلات می‌شوند اما باز هم به یاد خداوند هستند و در برابر مشکلات صبر پیشه می‌کنند زیرا که عظمت و بزرگی خداوند را درک کرده و می‌دانند که زندگی جاودان در سرای آخرت است از همین رو مشکلات دنیا در نظرشان کوچک و بی‌ارزش می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یاد خداوند آرامش بخش قلب‌ها است و انسان‌ها با یاد خداوند آرامشی را در قلب خود احساس می‌کنند و دیگر گرفتار گناه نمی‌شوند.

وی با اشاره به دنیای تمدن در جامعه امروزی عنوان کرد: در جامعه امروزی حقوق بشر در ظاهر وجود دارد که در باطن هیچ یک از اعمالی را که باید انجام دهند را اعمال نمی‌کنند.

آیت الله مکارم شیرازی خاطر نشان کرد: دولت‌های غربی در همه حال از گزینه‌های روی میز استفاده می‌کنند و این درحالی است که خود را مدافع حقوق بشر می‌دانند و به نوعی طغیان گر هستند و بدون هیچ گونه اجازه از سازمان ملل و حقوق بشر به کشورهای اسلامی و مظلوم حمله می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به برنامه‌های دولت‌های غربی و مذاکرات هسته‌ای عنوان کرد: مذاکرات و نظارت شش ماه آنان بر جمهوری اسلامی ایران به نوعی اشتباه است و براساس سابقه ای که از این کشورها را سراغ داریم نتیجه‌ای از این مذاکرات بدست نمی‌شود.

وی افزود: بی‌قانونی و زور دولت‌های غربی در مذاکرات بر همگان مشهود است و نیازی به مذاکرات نیست.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 19592

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/19592/ملت-ایران-تسلیم-زورگویی-آمریکایی-ها-نمی-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir