?>?> قم نیوز - حکم بهره‌گیری از سلاح هسته‌ای روشن و شفاف است - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

حکم بهره‌گیری از سلاح هسته‌ای روشن و شفاف است

خبرگزاری تسنیم , 1 اسفند 1392 ساعت 18:18

قم نيوز:‌عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حکم بهره گیری سلاح هسته‌ای کاملا روشن و شفاف و فتوای رهبر معظم انقلاب درباره منع استفاده و تولید سلاح‌های نامتعارف دارای دلایل واضح و روشن و متقن است.


به گزارش قم نيوز، آیت الله محسن فقیهی در دومین روز همایش ملی فقه هسته‌ای در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در سخنرانی خود با موضوع حکم تولید و بکارگیری سلاح هسته‌ای از دیدگاه فقه اسلامی اظهار کرد: در احکام اسلامی دو دسته احکام با عنوان تعبدیات و غیرتعبدیات وجود دارد که هر حکمی مصلحتی پشتوانه آن است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه احکام تعبدی بر اساس آیات و روایات معتبر به دو دسته احکام تاسیسی و امضایی رده بندی می‌شود، افزود: براین اساس کسانی که در مسیر استنباط احکام هستند در مسائل تعبدی منابع کاملا روشن است اما در مسائل تاسیسی باید تابع دلیل باشیم.

وی با بیان اینکه در احکام غیرتعبدی، مبنا عقل است، تصریح کرد: تمام وزارتخانه‌ها درگیر مسائلی هستند که نیازمند احکام حزه و فقاهت هستند.

آیت الله فقیهی با تاکید براینکه حکم بهره گیری سلاح هسته‌ای کاملا روشن و شفاف است، خاطرنشان کرد: فتوای رهبر معظم انقلاب درباره منع استفاده و تولید سلاح‌های نامتعارف دارای دلایل واضح و روشن و متقن بوده و مسئله سلاح کشتار جمعی از نظر حکم اولیه اسلام حرام است.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 19651

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/19651/حکم-بهره-گیری-سلاح-هسته-ای-روشن-شفاف

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir