قم نیوز: کارگردان فیلم خانه پدری گفت: همیشه به بعضی صحنه های برخی فیلم ها که به اصطلاح میخواهند واقع گرایی را نشان دهند،اعتراض میکنم که چرا با نمایش این صحنه ها،سبب آزردگی تماشاگر میشوند؛ اما در خانه پدری،میخواستم از فکرخود استفاده کنم.
کارگردان فیلم خانه پدری در قم:
همیشه به صحنه فیلم هایی که واقع گرایی را نشان میدهند،اعتراض داشتم
خبرگزاری تسنیم , 2 اسفند 1392 ساعت 18:08
قم نیوز: کارگردان فیلم خانه پدری گفت: همیشه به بعضی صحنه های برخی فیلم ها که به اصطلاح میخواهند واقع گرایی را نشان دهند،اعتراض میکنم که چرا با نمایش این صحنه ها،سبب آزردگی تماشاگر میشوند؛ اما در خانه پدری،میخواستم از فکرخود استفاده کنم.
به گزارش قم نیوز، کیانوش عیاری در جمع صمیمانه دانشجویان قمی با اشاره به اینکه موضوع ساخت این فیلم بر اساس یک دغدغه ذهنی شکل گرفته است اظهار کرد:چند سال قبل از انقلاب،اتفاقی دردناک در خانواده ای از اهوازیان افتاد که مردان یک خانواده،دختر خانواده را به دلیل ارتباط تلفنی با پسری به قتل رساندند و از آن موقع،فکر پرداختن به چنین سناریویی در ذهن من نقش بست تا اینکه توانستم در سال ۸۹ که باز هم موارد مشابهی در همین تهران دیده بودم،آن را به تصویر بکشم.
وی با اشاره به اینکه به دنبال ساخت یک فیلم فمنیستی نبودم خاطر نشان کرد:ما در این فیلم دنبال نشان دادن یک سری قاتلین بالفطره نبودیم. اجرای یک آیین و باوری را که افراد فکر میکردند درست است میدیدم، با این تفاوت که نسل به نسل این عقیده کمرنگ تر میشد و شاهد تفاوت با نسل های گذشته بودیم به طوری که همان پدری که دختر خود را محاکمه کرده و به قتل میرساند، در نسل بعد،برای تند برخورد کردن با نوه اش، به پسرش تذکر میدهد.
کارگردان فیلم ساخته پدری با اشاره به اینکه سناروی نهایی خانه پدری بسیار ملایم تر از طرح های اولیه بود خاطر نشان کرد: هیچوقت دوست نداشتم که صحنه های دشواری در فیلم هایم به تماشاگر نشان دهم و بر همین اساس ۱۲ بار درفیلم نامه این فیلم بازبینی انجام شد.
عیاری با اشاره به اینکه بررسی واکنش تماشاگران بعد از فیلم برایش بسیار مهم و اساسی است تصرح کرد: همیشه به بعضی صحنه های برخی فیلم ها که به اصطلاح میخواهند واقع گرایی را نشان دهند،اعتراض میکنم که چرا با نمایش این صحنه ها،سبب آزردگی تماشاگر میشوند و همیشه هم این مساله را رعایت میکردم اما در خانه پدری،میخواستم از فکری که خودم داشتم و فکر میکردم مقدس است استفاده کنم.
وی با تاکید بر اینکه نمی خواستم از پرداختن به واقعه آتش سوزی سینما رکس سوء استفاده کنم خاطر نشان کرد: میخواستم آبی روی آتش باشم؛ نه اینکه از گرمایش فیلم به سود فیلم و اهداف خودم استفاده کنم و بر همین اساس به سراغ این موضوع نرفتم.
کارگردان فیلم خانه پدری با بیان اینکه هیچ کارگردان و هنرمندی نمیتواند ادعای رسالتمندی در حوزه اجتماعی داشته باشد، افزود: من نه برای جامعه متعهد هستم که بگویم رسالتی برای ساخت فیلم های اجتماعی دارم و نه خودم را در این حد میبینم و هیچ کارگردان و هنرمندی را هم در این حد نمیبینم که مدعی چنین رسالتی باشد.
عیاری با اشاره به راه نیافتن فیلم خانه پدری به بخش مسابقه سی و دومین جشنواره فیلم فجر قم گفت: خودم امسال عضو داوران این دوره از جشنواره بودم و شاهد بودم که کوچکترین اعمال نظری درباره این فیلم نشده و سلیقه داوران اینگونه بوده است زیرا بالاخره قرار است عده ای فیلم ها را دوست نداشته باشند.
وی با اشاره به اینکه قرار بود جایزه بهترین بازیگر مرد به کسی غیر رضا عطاران داده شود عنوان کرد: قرار بود جایزه به بازیگر فیلم عصبانی نیستم داده شود اما وقتی کارگردان فیلم به دلایلی ترجیح داد که فیلم از بخش مسابقه خارج شود، هیئت داوران هم با احترام به نظر کارگردان،شخص بعدی را که آقای رضا عطاران بود،انتخاب کردند.
انتهای پیام/ 126
کد مطلب: 19677