کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم

فرهنگ زیارت باید در قم و مشهد حاکم باشد

خبرگزاری فارس , 5 اسفند 1392 ساعت 9:04

قم نیوز: رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم گفت: ما معتقدیم در 2 شهر مذهبی قم و مشهد باید فرهنگ زیارت حاکم باشد نه گردشگری


به گزارش قم نیوز، عباس ذاکریان شب گذشته در چهل و نهمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تضاد بین ۲ فرهنگ زیارت و گردشگری گفت: ما معتقدیم در ۲ شهر مذهبی قم و مشهد باید فرهنگ زیارت حاکم باشد نه گردشگری.

وی با بیان اینکه گردشگری یک صنعت و اصالت آن با نگاه سود و کسب در آمد است، ادامه داد: در شهرهای مذهبی در بحث زیارت، نگاه الهی و حرکت به سوی معبود و در این جاده قرار گرفتن مطرح است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در حد تعادل بین این ۲ مبحث واژه توریسم مذهبی جعل شده است، خاطرنشان کرد: توریسم مذهبی واژه درستی نیست.

وی با اشاره به اینکه بنده با رفاه و آسایش مردم مشکلی ندارم، یادآور شد: هر شهری فارغ از اینکه مذهبی باشد و یا اماکن مذهبی در آن نباشد باید حداقل‌های رفاهی برای آسایش و آرامش مردم در آن باشد.

ذاکریان با بیان اینکه مردم قم هم نیازمند رفاه و تفریح هستند، افزود: اینکه رویکرد ما این باشد که برای اداره شهر به مباحث اقتصادی روی بیاوریم، مسیر درستی نیست.

وی تصریح کرد: اگر بحث زیارت در شهر مطرح شد، خدمت به زائر اصالت می‌شود که این خدمت به زائر قطعاً هزینه‌بر است که این هزینه را حاکمیت باید بپذیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه حاکمیت باید هزینه قرار گرفتن مردم در مسیر دینداری را بپردازد، عنوان کرد: اگر این هزینه پرداخت نشود شهر برای تامین نیازهای خود ناچار به روی آوردن به مسائل اقتصادی دارد که در این صورت از هدف اصلی خود دور می‌شود.

وی تاکید کرد: وقتی این اتفاق بیفتد مسیری که به عنوان بلوار پیامبر اعظم (ص) بین ۲ قطب کاملاً معنوی حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران ایجاد شده است و باید مسیر سیر الی‌الله باشد بازار می‌سازیم که خود عامل غفلت است.

ذاکریان با بیان اینکه این موضوع تضادی را در شهرها ایجاد کرده است، گفت: از سویی ما محدودیت منابع مالی داریم و از سوی دیگر باید حد تعادل ۲ بحث زیارت و توریسم را مشخص کنیم.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 19803

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/19803/فرهنگ-زیارت-باید-قم-مشهد-حاکم-باشد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir