کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از ابتدای سال‌جاری تاکنون

117 نفر با گاز مونوکسید کربن در قم مسموم شدند

خبرگزاری فارس , 5 اسفند 1392 ساعت 18:45

قم نيوز: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: با وجود هشدارهای دستگاه‌های امدادی 117 نفر از ابتدای امسال تاکنون بر اثر استنشاق گار مونوکسید کربن در قم مسموم شدند.


به گزارش قم نيوز، جواد باقری با اشاره به بالا رفتن آمار مصدومین ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن اظهار کرد: با وجود تمام هشدارهایی که دستگاه‌های امدادی در ارتباط با خطر مسمومیت ناشی از گاز کربن دادند ولی این آمارها همچنان رو به افزایش است.

وی آمار مسموم شدگان بر اثر استنشاق گاز کربن را مورد توجه قرار داد و ادامه داد:‌ از ابتدای سال‌جاری اتا ول اسفندماه جاری، ۱۱۷ نفر مسموم شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم افزود: ۶۰ نفر از مسمومین یاد شده در محل حادثه توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ درمان شدند و ۵۹ نفر دیگر نیز پس از دریافت خدمات اولیه درمانی برای تکمیل مراحل درمانی به بیمارستان‌های سطح استان منتقل شدند و پنج نفر نیز به دلیل بالا بودن میزان مسمومیت جان باختند.

وی علائم خطر مسمومیت ناشی از گاز کربن را سر درد، سرگیجه، تهوع، استفراغ، کاهش سطح هوشیاری، تاری دید و فلج شدن عضلات از جمله عضلات تنفسی عنوان کرد و گفت: اغما و مرگ پایان راه مسمومین ناشی از گاز کربن است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: باید در صورت مشاهده موارد مسمومیت ناشی از گاز کربن، نسبت به رساندن اکسیژن و هوای تازه به فرد مسموم اقدام و سپس با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته شود.

وی باز کردن پنجره‌های اتاق و خارج کردن فرد از محیطی که گاز در آن پخش شده است را موثرترین اقدام برای نجات و بهبودی فرد مسموم شده ذکر کرد.

باقری با اشاره به دلایل بروز این سوانح خاطرنشان کرد: عدم توجه به اصول و نکات ایمنی موجب بروز این وقایع می‌شود که با آموزش رعایت اصول ایمنی و آموزش تماس با اورژانس ۱۱۵ به کودکان در موقع بروز حوادث می‌تواند عوارض و خسارات احتمالی را کاهش دهد.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 19848

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/19848/117-نفر-گاز-مونوکسید-کربن-قم-مسموم-شدند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir