کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

400 پروانه شکار و صید ویژه شکار پرندگان در قم صادر شده است

خبرگزاری ايسنا , 5 اسفند 1392 ساعت 19:30

قم نیوز:مسوول صدور پروانه شکار و صید محیط زیست استان قم، از صدور 400 پروانه شکار و صید ویژه شکار پرندگان در محدوده استان قم در سال جاری خبر داد.


به گزارش قم نیوز، حبیب گودرزی روز دوشنبه ۵ اسفند‌ همچنین از صدور حدود ۵۰ پروانه صید ماهی با قلاب دراستان خبر داد و افزود: در سال ۹۲ حدود ۸۰۰ دفترچه ساچمه زنی و ۵۰ دفترچه گلوله زنی برای شناسایی شکارچیان و ثبت مشخصات آنها در سازمان حفاظت محیط زیست صادر شده است.

وی با بیان اینکه پروانه شکار و صید همه ساله فقط در شش ماهه دوم صادر می شود، افزود: در سال جاری شکار و صید در مناطق حفاظت شده پلنگ دره و تالاب شکار ممنوع حوض سلطان غیرمجاز بوده است.

مسوول صدور پروانه شکار و صید ابراز امیدواری کرد تا در سال آینده دیگر مناطق حساس و اکولوژیک استان قم برای شکار و صید ممنوع اعلام شود.

گودرزی شکار و صید را محدود به روزهای چهارشنبه و جمعه عنوان کرد و افزود: شکار تیهو و باقرقره شکم سیاه و همچنین پرندگان وحشی از جمله گونه های در معرض خطر انقراض و گونه های حمایت شده در استان قم ممنوع می باشد.

وی تصریح کرد: در استان قم با وجود درخواست بیشتر برای صدور پروانه شکار و صید، به جهت حمایت از انواع گونه های پرندگان و افزایش جمعیت پرندگان در استان، برای صدور پروانه محدودیت هایی را ایجاد کرده و فرم های اطلاع رسانی در خصوص قوانین شکار و صید، قانون تعزیرات و فهرست پرندگان حمایت شده را در اختیار شکارچیان قرار دادیم.
انتهای پیام/126


کد مطلب: 19855

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/19855/400-پروانه-شکار-صید-ویژه-پرندگان-قم-صادر-شده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir