کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله علوی گرگانی:

وجود عالمان دین سبب برکت جامعه است

خبرگزاری تسنیم , 7 اسفند 1392 ساعت 11:43

قم نيوز:‌آیت الله علوی گرگانی گفت: وجود عالمان دینی سبب برکت جامعه می شود و مردم باید از این نعمت الهی به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.


به گزارش قم نيوز، آیت الله محمد علی علوی گرگانی در دیدار با برخی از فرماندهان سپاه قمر بنی هاشم (ع) شهر کرد با اشاره به برخی از آیات قرآن کریم اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم به انسان ها نشان می دهد که هدف از خلقت انسان و نیاز آنها به پیامبر و ائمه اطهار (ع) چیست.

آیت الله علوی گرگانی افزود: تمامی انسان ها در تاریکی و سیاهی قرار داشتند اما خداوند به وسیله پیامبران و ائمه اطهار (ع) انسان را از تاریکی بیرون و به سوی روشنای هدایت کرد و از سوی دیگر خداوند احکام و قواعد دین اسلام را به وسیله آیات قرآن کریم بر مردم روشن ساخت.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه انسان در جهان هستی عنوان کرد: خداوند با قوه عقل و اختیاری که در اختیار انسان قرار داده است مسیر درست را به وی نشان داده است تا هدف خود را دنبال کند.

مرجع تقلید جهان تشیع خاطر نشان کرد: علما در برخی از سخنان خود باید سنجیده رفتار کنند و از سوی دیگر در انتخاب کلمات دقت کنند زیرا که پیامبران و ائمه اطهار (ع) سعی در هدایت انسان ها داشته اند تا آنها را از تاریکی به سوی روشنایی هدایت کنند که ممکن است با سخنان اشتباه علما مردم دچار سردرگمی شوند.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه مردم شکر گزار نعمت وجود مراجع و علما در میان خود نیستند عنوان کرد: متاسفانه در جامعه امروزی مردم شکر گزار وجود مراجع و علما در میان خود نیستند و از علم و درآیت آنان بی بهره هستند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: برخی از مردم خود را بزرگ و عالم می دانند در حالی که پس از دیدار با برخی از بزرگان دین متوجه اشتباه خود می شوند و به غرور بی جای خود اعتراف می کنند.

مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به ضرورت وجود ائمه اطهار (ع) در جامعه عنوان کرد: خداوند پس از خلقت انسان انسان پیامبران را به سوی آنها فرستاد تا احکام و قواعد دین اسلام را به آنها بیاموزد.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 19935

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/19935/وجود-عالمان-دین-سبب-برکت-جامعه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir