کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نگاهی بر رخدادهای هفته پایانی لیگ فوتسال در قم

خبرگزاری تسنیم , 12 اسفند 1392 ساعت 12:42

قم نيوز:مسابقات فوتسال لیگ دسته اول باشگاه‌های قم به پایان رسید و رقابت ۱۲ تیم برای قهرمانی با تکرار عنوان قهرمان تیم فوتسال سید ذاکر همراه شد.


به گزارش قم نيوز، در هفته پایانی این رقابت‌ها تیم فوتسال سید ذاکر قم با تساوی بدون گل برابر تیم تائو قهرمان لیگ دسته اول فوتسال قم شد.

دومین قهرمانی متوالی تیم فوتسال ذاکر
دو تیم سید ذاکر و تائو در حالی در سالن ۲۰۰۰ نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم به مصاف هم رفتند که سید ذاکر برای قهرمانی تنها به یک تساوی نیاز داشت اما شکست این تیم برابر تائو سبب می‌شد جام قهرمانی به تیم فوتسال فرید برسد.

در آن سوی میدان تیم فوتسال تائو در زمره تیم‌هایی بود که خطر سقوط آن‌ها را تهدید می‌کرد و شکست برابر سید ذاکر ممکن بود به بهای سقوط این تیم به پلی آف تمام شود.

در حالی که کمتر از یک دقیقه به پایان مسابقه باقی مانده بود تیم فوتسال تائو یک موقعیت صد در صد گل را به دست آورد که اگر این توپ وارد دروازه می‌شد تیم فوتسال فرید به شکلی معجزه آسا قهرمانی را به دست می‌آورد اما بازیکن تیم تائو با بی‌دقتی توپ را به بیرون زد تا آه از نهاد نیمکت نشینان تائو بلند شود.

تیم فوتسال سید ذاکر برای دومین بار متوالی قهرمان لیگ دسته اول فوتسال قم شد تا بدین ترتیب از عنوان قهرمانی خود دفاع کرده باشد و نماینده قم در زیر گروه فوتسال باشگاه‌های کشور شود.

تیم فوتسال سید ذاکر در ۱۱ بازی خود، ۷ پیروزی و ۳ تساوی کسب کرده و یک بار نیز شکست خورد تا با کسب ۲۴ امتیاز و یک امتیاز بیشتر از تیم فوتسال فرید به عنوان نزدیک‌ترین تعقیب کننده خود، به مقام قهرمانی دست پیدا کند.

ترکیب تیم فوتسال سید ذاکر را در این مسابقات محمد کریمی (کاپیتان)، مجید علی، سیامک شاهرخ لو، میثم خدامرادی، محمد قدیمی، محمدرضا کرکوکلی، مصطفی عباس آبادی، رضا میرزایی، محمد ساعدی، محسن وفایی‌نژاد، مرتضی دارابی، سعید قلندری، حامد احمدی، مصطفی فرکی و محمد حسین مسعودی تشکیل دادند ضمن اینکه مربیگری و سرپرستی این تیم را حمید فرجی بر عهده داشت.

تیم فوتسال سید ذاکر با میانگین تقریبی ۲۴ سال در این مسابقات شرکت کرد در حالی که مسن‌ترین بازیکن این تیم رضا میرزایی با ۲۸ سال سن و جوان‌ترین بازیکن این تیم محمد قدیمی با ۱۸ سال سن بودند. محسن وفایی‌نژاد و رضا میرزایی هر یک با به ثمر رساندن ۱۱ گل، بر‌ترین گلزنان تیم فوتسال ذاکر بودند و این دو نفر بیش از ۷۰ درصد گل‌های تیم فوتسال ذاکر را در لیگ ۹۲ به ثمر رساندند.

فرید بدون باخت دوم شد


تیم فوتسال فرید نیز در مسابقه برابر شهرداری پیروز شد تا نایب قهرمان شود و جواز حضور این تیم را به عنوان دومین نماینده قم در زیر گروه فوتسال صادر شود.
فرید در این مسابقه از‌‌‌ همان ابتدای بازی نبض میدان را در اختیار گرفت و از غیبت نفرات کلیدی تیم تیم فوتسال شهرداری نیز استفاده کرد و در ‌‌‌نهایت موفق شد با نتیجه ۹ بر ۲ شهرداری را شکست دهد.

علی قاسمی، ستاره تیم فرید در این مسابقه بود که به تنهایی ۳ گل از ۹ گل تیمش را به ثمر رساند و سید علی حسینی با دو گل و عابد خسروبیگی، روح الله ایثاری، محمد زنگی و حامد نجاری هر یک با به ثمر رساندن یک گل در پیروزی پر گل تیم فوتسال فرید سهیم شدند.

نکته جالب این مسابقه، حضور یدالله یامولا سرمربی تیم فوتسال شهرداری به عنوان بازیکن در زمین مسابقه بود که به دلیل کم بودن تعداد بازیکنان تیم فوتسال شهرداری، وی در نقش بازیکن به میدان رفت.

شاگردان مهدی کاکایی در تیم فوتسال فرید، با کسب ۲۳ امتیاز از ۱۱ مسابقه در لیگ دسته اول فوتسال قم دوم شدند در حالی که تنها تیم بدون باخت این مسابقات بودند و آمار بالای تساوی‌های این تیم موجب شد در رده بندی نهایی پایین‌تر از تیم تیم سید ذاکری قرار بگیرند که حتی یک شکست هم در کارنامه‌اش داشت. تیم فوتسال شهرداری نیز با این شکست با کسب ۱۳ امتیاز و رتبه هشتم جدول ۱۲ تیمی به کار خود پایان داد.

در سایر بازی‌ها چه گذشت
تیم‌های فوتسال آرمان و شهید رییس کرمی در شرایطی به مصاف هم رفتند که نتیجه این مسابقه برای رییس کرمی اهمیتی نداشت اما آرمان در صورت تساوی یا شکست در جمع دو تیم انتهای جدول و سقوط کننده به پلی آف قرار می‌گرفت که این مسابقه در ‌‌نهایت ۴ بر ۲ به سود تیم فوتسال آرمان خاتمه یافت.

رییس کرمی با این شکست، پنجمین باخت فصل خود را تجربه کرد و در ‌‌‌نهایت با کسب ۱۴ امتیاز از ۱۱ بازی، فصل را با رده هفتم به پایان رساند در حالی که پیروزی این تیم برابر آرمان می‌توانست این تیم را به رده چهارم جدول برساند. تیم فوتسال آرمان نیز با این پیروزی با ۱۲ امتیاز در رده نهم جدول ایستاد

تیم فوتسال آرش نیز موفق شد با کسب برتری برابر پارسا، لیگ ۹۲ را با رتبه پنجم به پایان برساند. در دیدار تیم‌های آرش و پارسا، آرش ۹ بر ۴ پارسا را مغلوب کرد.

آرش در حالی در این بازی پیروز شد که با کسب ۴ پیروزی، ۳ تساوی و ۴ شکست، فصل را با ۱۵ امتیاز و رتبه پنجم به پایان رساند و تیم فوتسال پارسا نیز با ۱۷ امتیاز در رده چهارم جدول ایستاد.

تیم فوتسال آرش در شرایطی فصل را با رتبه پنجم به انتها می‌رساند که برای هفتمین سال پی در پی در حسرت قهرمانی لیگ دسته اول فوتسال قم باقی می‌ماند.

در سایر بازی‌های صدراسیستم آهن آلات را شکست داد و فصل را با رتبه سوم به پایان برد و آبادگران هم ۶ بر ۲ امید را شکست داد اما با این حال به پلی آف رفت.

در مسابقات پلی آف تیم آهن آلات خلیج فارس برابر پاس در دو بازی رفت و برگشت پیروز شد تا به شکلی معجزه آسا در لیگ دسته اول ماندنی شود و پویا نیز برابر آبادگران به پیروزی رسید تا آبادگران بالاخره به دست پایین‌تر سقوط کند.

فصل آینده لیگ دسته اول با حضور ۱۴ تیم برگزار می‌شود و پیش از این تیم‌های فوتسال مقاومت و انصار از لیگ دسته دوم به دست اول صعود کرده بودند.

۱۴ تیمی شدن مسابقات موافقان و مخالفان زیادی داشته است چنان که محمد تقی عطایی سرمربی تیم فوتسال صدرا سیستم و سید سعید برقعی سرمربی پارسا، این تصمیم را یک تصمیم کاملا غیر کار‌شناسی عنوان کرده‌اند و اعتقاد داشته‌اند لیگ فوتسال قمی از نظر کیفی در حدی نیست که تعداد تیم‌های آن افزایش یابد و حتی ظرفیت کاهش تیم در این لیگ به مراتب بیشتر از افزایش تیم وجود داشته است.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 20153

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/20153/نگاهی-رخدادهای-هفته-پایانی-لیگ-فوتسال-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir