کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راه هموار شورا برای چهارقلوها و گزینه‌های روی میز شهردار

خبرگزاری فارس , 14 اسفند 1392 ساعت 10:01

قم نيوز:‌راه‌اندازی خط مینی‌‌بوس ویژه بیمارستان امام رضا (ع)، کمک به خانواده چهارقلوها و توقف طرح ادامه خیابان جمهوری اسلامی از جمله مصوبات پنجاه‌و‌سومین جلسه علنی و رسمی شورای شهر قم بود.


به گزارش قم نيوز، پنجاه و سومین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم سه‌شنبه شب در حالی با حضور شهردار و اصحاب رسانه برگزار شد که این جلسه با حضور کمتر از دوسوم اعضای ۲۱ نفره شورا بدون اینکه رسمیت یابد آغاز شد؛ البته در ادامه تعداد اعضا به حدنصاب رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه این جلسه دو دستور کار دارد، گفت: بررسی و تصویب لوایح و حضور اعضای انجمن حمایت از زندانیان در جلسه در دستور کار است که بخش دوم به صورت غیرعلنی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سیدمحمد آتش‌زر اظهار کرد: البته خبرنگاران می‌توانند در بخش دوم هم در جلسه حضور داشته باشند اما خبر و گزارشی از آن منتشر نکنند.

وی در ادامه از رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین درخواست کرد که لوایح کمیسیون را مطرح کند که ذاکریان موضوع رسمیت نداشتن جلسه را مطرح کرد و گفت: تنها ۱۲ نفر از اعضای شورا در جلسه حضور دارند.

با اصرار رئیس شورا برخی دیگر از اعضای شورا که در ساختمان شورا حضور داشتند به جلسه آمدند تا پنجاه و سومین جلسه علنی شورای اسامی شهر قم رسمیت پیدا کند.

*راه‌اندازی خط مینی‌بوس ویژه بیمارستان امام رضا (ع)

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم پس از آن به قرائت لایحه‌ای پرداخت که به موجب آن شهرداری قم درخواست اخذ مجوز به منظور دایر کردن خط اتوبوس در مسیر بیمارستان امام رضا (ع) و دریافت هزینه جا‌به‌جایی ۸۰۰ تومان به ازای هر نفر مسافر را به شورا ارسال کرده بود.

وی با بیان اینکه ایستگاه ابتدای این این خط حدفاصل پل آهنچی تا میدان مطهری خواهد بود، اضافه کرد: البته قرار است در این خط مینی‌بوس برای جا‌به‌جایی مسافران قرار داده شود که در نهایت کمیسیون با کاهش هزینه جا‌به‌جایی هر نفر مسافر از ۸۰۰ به ۷۰۰ تومان با این لایحه موافقت کرد.

عباس ذاکریان البته این نکته را هم مطرح کرد که مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی تاکید بر تصویب همان ۸۰۰ تومان داشت.

وی گفت: براساس گفته مدیرعامل اتوبوسرانی با آنالیزی که انجام شده هزینه حمل و نقل مسافر در این مسیر هزار و ۱۰۰ تومان است و اگر هزینه حمل و نقل مسافر پایین باشد مینی‌بوس‌ها به این خط نمی‌آیند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری پیشنهاد داد: ابتدا لایحه شهرداری رای‌گیری شود و سپس نظر کمیسیون که البته اعضای شورا با نظر کمیسیون خدمات شهری موافقت کرده و این لایحه را مصوب کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: باید در ابتدا قیمت پایینی برای این مسیر در نظر گرفته شود تا مردم نسبت به آن استقبال نشان دهند و اگر راه افتاد می‌توانیم بعد از عید برای قیمت تجدیدنظر کنیم.

ذاکریان در ادامه لایحه دیگری مبنی بر نامگذاری ۱۹ کوچه که اغلب آن‌ها با نام شهدای گرانقدر مزین شده بود را قرائت کرد که به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید.

وی همچنین در خصوص نامگذاری خیابان حریم راه‌آهن به نام شهیدان کشتکار نیز اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه این مسیر قبلاً به عنوان بلوار زینبیه نامگذاری شده بود نامگذاری جدید آن در کمیسیون خدمات شهری رد شد که نظر کمیسیون به تصویب شورای اسلامی شهر قم رسید.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه این جلسه ۱۴ توافقنامه در قالب لایحه قرائت کرد که به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در ادامه با اشاره به بررسی بودجه سال ۹۳ سازمان‌های شهرداری تصریح کرد: بودجه سازمان پارک‌ها و فضای سبز با رقم ۳۰ میلیارد ریال تصویب شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از تشکیل کمیته چهار نفره، بودجه سازمان‌های شهرداری جزء به جزء در این کمیته بررسی و بحث کارشناسی به طول کامل انجام شد.

حسن بختیاری از اعضای شورا خواست با توجه به انجام بررسی‌های لازم به بودجه‌های سازمان‌های شهرداری رای دهند.

رئیس شورای شهر قم نیز با اشاره به اینکه بودجه سازمان‌های شهرداری قابل توجه است، گفت: بودجه سازمان‌های شهرداری با رعایت تمام اصول در این سازمان‌ها و پس از مطرح شدن در کمیسیون برنامه و بودجه به صحن علنی آمده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری در این خصوص گفت: آنچه ما در هیئت رئیسه تصویب کردیم این بود که بودجه سازمان‌های مرتبط با خدمات شهری در جلسه تلفیق برنامه و بودجه و خدمات شهری بررسی شود.

وی افزود: به نظرم مصوبه هیئت رئیسه عمل نشده است ضمن اینکه بودجه سازمان‌های شهرداری مصوبه کمیسیون را ندارد.

بختیاری هم در پاسخ به این سخنان ذاکریان گفت: پس از اینکه بودجه سازمان‌های شهرداری به صورت جزء به جزء در کمیته بررسی شد به کمیسیون رفت و در آنجا به تصویب رسید.

آتش‌زر پیشنهاد داد تا این لایحه بودجه سازمان‌های شهرداری به کمیسیون خدمات شهری برای بازنگری بازگردانده شود که این اتفاق نیز رخ داد و قرار شد تا پس از بررسی کمیسیون خدمات شهری در جلسه علنی آینده شورا مطرح شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه لایحه شهرداری مبنی بر بازخرید یکی از پرسنل سازمان اتوبوسرانی را که به علت بیماری امکان ادامه فعالیت را ندارد، مطرح کرد.

بختیاری در خصوص این لایحه که پیش از این نیز در جلسه علنی شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود، اظهار کرد: تصمیم بر این شد بازخرید انجام شود و ۴ ماه سنوات به ازای هر سال به وی تعلق بگیرد.

وی همچنین گفت: اگر قرار شد شهرداری مساعدت به دلیل بیماری به این فرد داشته باشد جداگانه به شورا لایحه کند تا در خصوص آن تصمیم‌گیری صورت گیرد.

این لایحه هم به تصویب شورای اسلامی شهر قم رسید.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم در ادامه با اشاره به بررسی طرح ادامه خیابان جمهوری اسلامی و نحوه اتصال آن به کمربندی امام علی در این کمیسیون اظهار داشت: با توجه به اینکه ادامه این شارع اصلی قم هزینه زیادی برای شهرداری دارد و طرح هم قابل بازنگری بود در این خصوص جلسه کارشناسی تشکیل شد.

سعادت‌طلب خاطرنشان کرد: در این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت بازنگری طرح در حال اجرا مقرر شد در اسرع وقت جلسه کارشناسی بین دو گزینه پیشنهادی اصلاح مسیر مستقیم و استفاده از ظرفیت حریم ریل به جای پیشنهاد فعلی بررسی و مقایسه شود تا برای تصمیم‌گیری در کمیسیون ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری باید به مردم پاسخ بدهد، گفت: تمام اعضای کمیسیون امور زیربنایی با توقف طرح موجود موافقت خود را اعلام کردند اما باید در مسیر قانونی اقدام مقتضی صورت گیرد که یکی از آنها طی مراحل قانونی تصویب در صحن علنی شوراست تا پس از آن به شهرداری برای اصلاح در طرح تفضیلی ابلاغ شود.

رئیس شورای شهر قم نیز در توضیح این موضوع گفت: طرح فعلی متوقف می‌شود تا گزینه‌های روی میز آقای شهردار برای انتخاب بررسی شود که به تصویب شورای اسلامی شهر قم رسید.

*کمک ۱۰۰ میلیون ریالی به چهارقلوهای جدید

تصویب لایحه کمک ۱۰۰ میلیون ریالی شهرداری به والدین چهارقلوهای قمی دیگر مصوبه پنجاه و سومین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم بود.

این کودکان آبان‌ماه متولد شدند و پدر آنها خواستار مساعدت شده بود.

البته پیش از این نیز در چهلمین جلسه شورای اسلامی شهر قم شورای شهر قم لایحه کمک ۱۰۰ میلیون ریالی شهرداری به والدین چهارقلوهای قمی را تصویب کرده بود که شهردار قم با حضور در خانه این چهارقلوها هدیه شهرداری را به آنها اهدا کرد.

آتش‌زر با بیان اینکه این چهارقلوها جدید هستند به مزاح گفت: برای هر قل ۲.۵ نیم میلیون پرداخت می‌شود.

بختیاری در ادامه لایحه شهرداری را مبنی بر اخذ مجوز دریافت بهای خدمات در زمان نقل و انتقال تا زمان صدور طرح رسمی اراضی به متقاضیان برای شهرک صنوف قرائت کرد و گفت: کمیسیون این موضوع را مورد بررسی قرار داد و پیشنهاد داد از زمین‌های تا سقف ۱۰۰ مترمربع به ازای هر مترمربع ۲۰ هزار تومان تا سقف ۵۰۰ مترمربع ۱۰ هزار تومان و از ۵۰۰ تا هزار مترمربع بیشتر به ازای هر مترمربع ۷ هزار تومان به عنوان بهای خدمات در زمان نقل و انتقال دریافت شود.

این لایحه تصویب بدون مخالفتی تصویب شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا در ادامه به قرائت نامه‌های مردمی پرداخت و افزود: درخواستی به نام خانم «فاطمه.ش» به شورا ارسال شده است که با تخفیف ۵۰ درصدی با ۱۷ میلیون و ۲۳۸ هزار تومان عوارض وی در کمیسیون موافقت شد.

نایب رئیس شورا گفت: وی خانمی است که دارای ۸ دختر است و همسرش را نیز از دست داده و خود نیز دچار عارضه دیسک کمر است.

در ادامه اعضای شورای اسلامی شهر قم با نظر کمیسیون مبنی بر ۵۰ درصد تخفیف به این خانم موافقت کردند.

قراچورلوی در ادامه درخواست تخفیف بر عوارض ۲۴ میلیونی حاج علی خورشیدی را مطرح کرد و گفت: در کمیسیون با ۱۰ درصد تخفیف و یک پنجم نقد و مابقی ۳۶ ماهه موافقت کردند.

این آخرین دستور جلسه شورا در مرحله نخست بود که پس از آن مهمانان شورا وارد جلسه شدند و با توجه به اینکه قرار بود جلسه غیرعلنی برگزار شود خبرنگاران از جلسه به بیرون هدایت شدند.

هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان که به جلسه شورای اسلامی آمده بودند در پشت درهای بسته به بررسی مسائل و مشکلات زندانیان پرداختند.

با توجه به اینکه بسیاری از خانواده‌های زندانیان نیازمند کمک هستند قرار شد کمیته‌ای تشکیل شود و راهکارهای حمایت شورا و شهرداری از این انجمن بررسی شود.

در بخش پایانی این جلسه که بار دیگر خبرنگاران به آن راه پیدا کرده بودند شهردار و رئیس شورای شهر قم از خانم الهام ارجمند عضو شورای شهر قم به مناسبت روز پرستار تجلیل کردند.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 20256

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/20256/راه-هموار-شورا-چهارقلوها-گزینه-های-روی-میز-شهردار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir