کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرقت اينترنتي توسط ميوه فروش محل

خبرگزاری مهر , 14 اسفند 1392 ساعت 13:39

قم نيوز:‌رئيس پليس فتا استان قم از دستگيري متهمي که حدود 60 ميليون ريال از حساب بانکي يکي از شهروندان به صورت اينترنتي سرقت کرده بود، خبر داد.


به گزارش قم نيوز، سرهنگ حسن محمد رضايي گفت: با شکايت فردي مبني بر اينکه حدود ۶۰ ميليون ريال از حساب بانکي اش سرقت شده است، تحقيقات جهت شناسايي و دستگيري متهم آغاز شد.

وي افزود: در تحقيقات پليس مشخص شد، مبلغ مذکور به صورت اينترنتي به حساب يکي از کافي نت داران استان واريز شده است و در ادامه تحقيقات متهم اصلي شناسايي شد.

رئيس پليس فتا استان قم با اشاره به احضار متهم گفت: وي ابتدا منکر هرگونه سرقت شده اما پس از رويت فيلم و عکس‌هاي ضبط شده توسط دوربين مدار بسته، به سرقت اينترنتي از حساب بانکي شاکي اعتراف کرد.

به گفته محمد رضايي، متهم در محل سکونت شاکي داراي مغازه ميوه فروشي بوده که شاکي چندين نوبت کارت عابر بانک خود را جهت انجام امور بانکي در اختيار وي قرار داده است.

رئيس پليس فتا استان قم بيان کرد: متهم با سوء استفاده از اعتماد شاکي و فعال نمودن رمز دوم کارت عابر بانک، به صورت اينترنتي از حساب بانکي وي سرقت کرده است.

ناکامي سارقان ۲۲ هزار دلاري منزل يک تبعه بحريني در قم

با تلاش ماموران آگاهي استان قم سه تن از سارقان منزل يک تبعه بحريني در استان دستگير و در اين رابطه ۲۲ هزار دلار وجه نقد از متهمان کشف شد.

سرهنگ مهدي قدمي در تشريح خبر فوق افزود: در پي شکايت خانمي تبعه کشور بحرين مبني بر سرقت مدارک هويتي و مبلغ قابل توجهي دلار از منزل وي، با توجه به حساسيت موضوع بلافاصله شناسايي و دستگيري متهم و يا متهمان در دستور کار ماموران آگاهي قم قرار گرفت.

وي اضافه کرد: بررسي هاي ماموران نشان از ردپاي يک آشنا در اين موضوع مي داد تا اينکه تمامي افراد خانواده مورد تحقيق قرار گرفتند.

رئيس پليس آگاهي استان گفت: در تحقيقات ماموران، نقش فردي ۳۴ ساله اهل يکي از استان هاي غربي و ساکن قم که با خانواده شاکي ارتباط نزديکي داشت قوت گرفت که در ادامه و در يک عملياتي غافلگيرانه نامبرده دستگير شد.

قدمي ادامه داد: متهم که پس از دستگيري در پليس آگاهي از اين موضوع اظهار بي اطلاعي مي کرد در رويارويي با شواهد موجود به ناچار لب به اعتراف گشود و به سرقت ۲۲۰۰۰ دلار وجه نقد و مدارک هويتي از منزل مذکور اعتراف کرد.

رييس پليس آگاهي استان اظهارداشت: متهم خود را طراح اين سرقت عنوان کرد و گفت، در اين موضوع دو تن از برادرانم نيز همکاري داشته اند.

قدمي در پايان علت به وقوع پيوستن اينگونه حوادث را نگهداري پول نقد زياد و طلاجات در منزل عنوان کرد.

مأمور وظيفه شناس ۳۲۰ ميليون ريال چک را به صاحبش بازگرداند

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قم گفت: مأمور وظيفه شناس پاسگاه دامشهر پس از پيدا کردن يک عدد کيف دستي حاوي ۳۲ ميليون تومان چک ،آن را به صاحبش بازگرداند.

سرهنگ احمد صادقي گفت: يکي از مأموران پاسگاه دامشهر قم در حين گذر از خياباني، يک عدد کيف دستي را مشاهده و با توجه به احساس مسؤليت آن را بررسي کرده است.

وي ادامه داد: اين کيف حاوي ۳۲۰ ميليون ريال چک در وجه حامل، شناسنامه، گواهينامه، دفترچه بيمه و تعدادي کارت عابر بانک بوده است.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي قم افزود: مأمور وظيفه شناس با جستجو و تماس تلفني، صاحب کيف را پيدا کرده و آن را به صاحبش بازگرداند که وي نيز با حضور در معاونت اجتماعي مراتب تقدير و تشکر خود را از اين مأمور وظيفه شناس ابراز کرد.

کشف ۲۹۸ کيلوگرم مواد مخدر از يک وانت

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر فرماندهي انتظامي استان قم از کشف ۲۹۸ کيلوگرم مواد مخدر از نوع ترياک و حشيش در قم خبر داد.

سرهنگ منوچهر طالبي در اين رابطه افزود: ماموران مبارزه با مواد مخدر استان روز گذشته با اجراي طرحي در يکي از محورهاي مواصلاتي به يک دستگاه خودروي وانت پيکان با دو نفر سرنشين مشکوک و آن را متوقف کردند.

در بازرسي از خودرو ۲۴۱ بسته حشيش به وزن ۲۴۶ کيلوگرم و ۴۰ بسته ترياک به وزن ۵۲ کيلوگرم که به طرز ماهرانه اي در قسمت بار خودرو جاساز شده بود کشف شد.

در اين رابطه هر دو متهم دستگير و پس از تشکيل پرونده تحويل مراجع قضايي شدند.

طالبي در پايان با اعلام شماره تلفن ۳۷۲۲۲۲۰۲ از هموطنان خواست، تا هرگونه اطلاعات و اخبار خود را در اين زمينه به پليس مبارزه با مواد مخدر استان اطلاع دهند.
انتهاي پيام/126


کد مطلب: 20274

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/20274/سرقت-اينترنتي-توسط-ميوه-فروش-محل

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir