کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان:

مومنان از اموال شبهه‌ناک پرهیز کنند

خبرگزاری فارس , 9 آذر 1390 ساعت 14:59

قم نیوز: مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران مصرف‌زدگی را موجب از بین رفتن مرز میان حلال و حرام دانست و از اقشار مختلف خواست تا از ورود اموال شبهه‌ناک به زندگی خود پرهیز کنند.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدرضا زیبایی‌نژاد پیش از ظهرامروز در جمع کارکنان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران طی سخنانی با اشاره به ترویج روحیه مصرف‌زدگی در بین مسلمانان اظهار کرد: متاسفانه شاهد هستیم که مسئله مصرف در بین مسلمانان هویت‌ساز شده و حتی کارگران نیز سعی می‌کنند که در این زمینه از دیگر اقشار عقب نمانند.

وی اضافه کرد: در صورت ترویج فرهنگ مصرف‌زدگی و دوری از قناعت شاهد خواهیم بود که مرز بین حلال و حرام از بین می‌رود.

مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان با اشاره به اینکه مومنان باید از اموال شبهه‌ناک پرهیز داشته باشند، اضافه کرد: در قرآن کریم بر پرهیز از این گناه تاکید بسیاری شده است.

وی با اشاره به اینکه قرآن تاکید دارد که مومنان به برخی گناهان حتی نزدیک نشوند، خاطرنشان کرد: برخی اوقات مسئولان ادارات با برخی از مقررات کاری می‌کنند که به افراد زیردست آنها ظلم و ستم می‌شود و آن افراد نیز به دلیل ترس از دست دادن شغل خود از اعتراض خودداری می‌کنند، این مسئله نوعی ظلم به شمار می‌رود و ائمه اطهار بر پرهیز مومنان نسبت به ظلم تاکید بسیاری داشته‌اند.

زیبایی‌نژاد بیان کرد: امروز مشاهده می‌کنیم که بسیاری از افراد تابع موقعیت هستند و وقتی که تدوین ضوابط و قوانین کار به کارفرما سپرده شده آن را از نگاه خود وضع کرده و وقتی این وظیفه به کارگر واگذار می‌شود، او نیز قوانین را از نگاه خود دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه چنین روندی تبعیت کردن از فرهنگ مدرن است، عنوان کرد: ما در مقابل این فرهنگ، فرهنگی غنی دینی داریم که بر حقوق متقابل افراد تاکید دارد و حقوق هراس را به وی گوشزد می‌کند.

مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان با اشاره به اینکه در اسلام بر تکریم و احترام مومن سفارش شده است، افزود: البته این به آن معنا نیست که دائما مهمان را به اداره دعوت کرده و با حساب اداره از او پذیرایی کنیم.

وی ضرورت توجه به اقامه نماز اول وقت و استحباب اقامت نماز در اول وقت را یادآور شد و اظهار کرد: البته نماز اول وقت زمانی برای کارمند مستحب است که ارباب رجوع نداشته باشد.

زیبایی‌نژاد مرحله اول گناه را کوچک شمردن گناه و پذیرفتن آن عنوان کرد و گفت: مرحله دوم مربوط به اشاعه گناه می‌شود و پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرمودند: زمانی فرا می‌رسد که منکر تبدیل به ارزش اجتماعی و «معروف» ضدارزش می‌شود.

انتهای پیام/۱۱۰


کد مطلب: 2167

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/2167/مومنان-اموال-شبهه-ناک-پرهیز-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir