به گزارش قم نیوز، حجتالاسلام صادق کفیل ضمن تسلیت ایام محرم اظهار داشت: هدایت جامعه مهمترین هدف بوده و امامان ما برای هدایت جامعه بشری منصوب میشدند.
وی خاطرنشان کرد: کربلا و عاشورا برای ایجاد حیات طیبه و زندگی بوده و اگر دقیق بنگریم عاشورا احیاکننده و برپاکننده همه ادیان الهی است و امام حسین(ع) همچنین برای نجات بندگان به کربلا آمد.
رئیس مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه همه مسلمانان و شیعیان مدیون امام حسین(ع) هستند، گفت: هر یهودی و مسیحی که در عالم وجود دارد مدیون کربلای امام حسین(ع) است چراکه توحید و خدامحوری در عاشورا معنا پیدا کرد.
وی خاطرنشان کرد: اسلام به معنای تسلیم شدن در برابر حضرت حق است و انسان اگر حرکتی برای احیای نام خدا کرد، با احیای آن جامعه بشر حیات و رشد پیدا میکند.
کفیل عنوان کرد: امام حسین(ع) آزادی را به جامعه بشری عرضه و این آزادی در کربلا معنا پیدا کرد و در واقع بهترین سوغات را که همه در انتظار آن هستند به جامعه بشری داد.
وی ابراز داشت: با مشاهده حادثه عاشورا، امام عاشق خدا و به تبعیت آن عاشق خلق شدند و امام حسین(ع) عاشق بودند و در عشق خود جان دادند و کربلا به معنای عشقبازی با جامعه بشری است و امام حسین(ع) در عشق خود همه هستی و زندگی خود را دادند و در ازای آن از خدا هیچ نخواستند.
رئیس مرکز تخصصی نماز خاطرنشان کرد: کربلا سیمای عشق، محبت، و همه عواطف تاریخی در کربلا است بنابراین محبت، دوستی و صمیمیت در کربلا معنا پیدا میکند.
وی عنوان کرد: با دقت در کربلا مشاهده میشود که کربلا جایگاه برهان، دلیل، استدلال و دریای سخن است و امام حسین(ع) با استفاده از استدلال، آیات قرآن و روایات نیروسازی میکرد تا مردم هدایت شوند.
کفیل ادامه داد: واقعه کربلا قیام حق و باطل است و در کربلا تمام حق در برابر باطل قرار گرفت و نماد حق در کربلا مفهوم پیدا میکند و در برابر آن نماد باطل و طاغوت است.
وی تصریح کرد: برخی اوقات در جریانات زمان رسول خدا(ص) و جنگهای امیرمومنان(ع) آدمهایی همراه امام و پیامبر بودند ولی حق محض نبودند.
رئیس مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه محرم دارای ویژگیهایی مانند آزادی، عشق و محبت است، گفت: باید به این نکته توجه داشت که وجود امام حسین(ع) بهترین جایگاه و وسیله برای حرکت به سوی خداست.
انتهای پیام/ ۱۰۳